BAŞKENT’te cumartesi günü yağan yağmur yine felaket görüntüleri yarattı. Alt geçitler suyla doldu. İşyerlerini su bastı. Araçlar yolda kaldı.
Şehirlerarası yollar nehre dönüp trafik kilitlendi. Belediye yaptığı açıklamada, “Yol üzerindeki ızgara kapaklarının üzerlerinin kendileri tarafından örtüldüğünü açıkladı. Melih Gökçek ise, ‘göle dönen Avrupa kenti Ankara’ konusunda hiçbir açıklama yapmadı. Gökçek, Mayıs 2010 tarihinde yaptığı açıklamada Ankara’nın Avrupa diplomasından sonra, Avrupa ödülü aldığını açıklamıştı. Ancak hiç bir denetim ve araştırmaya bağlı olmaksızın, fotoğraflar ve projeler üzerinde yapılan yani dosya üzerinde yapılan değerlendirme ile verilen ‘Avrupa’ ödüllerinin kent yaşamına dair bilgileri taşımadığı ortaya çıktı. Ödülü verenlerin ne evlerinden atılan gecekondu sahiplerini, ne rant için yapılan hukuksuzlukları ne de kağıt üzerinde görülen yolların ‘gerçek yol’ olup olmadığı bilmedikleri bir kez daha yağmurlarla kanıtlandı. Kağıt üzerinde alınan Avrupa ödülleri, buz üzerine yazılan yazılar gibi ilk yağmurla aktı gitti. Ankara’nın Konya, İstanbul, Eskişehir, Samsun yol çıkışları Karayolları’nın görevi olduğu halde Melih Gökçek tarafından ihalesi yapılarak tamamlatıldı. Eskişehir Yolu defalarca bozulup yapıldı. Ankara’nın su sorununun 2025 yılına kadar çözecek Gerede-Işıklı-Körler isale hattı yapılmadı. Metro inşaatı fare deliklerine döndürülüp yapılmadı. ASKİ bütçesi görev dışı bu yollara, alt üst geçitlere, bat-çık’lara harcandı. İhaleler yandaş şirketlere verildi. Yollar, alt üst geçitler, bat-çık’lar standartlara aykırı olduğu, yangından mal kaçırır gibi yapıldığı için her yağmurda tıkanmaktadır. Bu Ankara’nın ne ilk sele teslim oluşudur, ne de son olacaktır.
DSİ RAPORLARI DİKKATE ALINMADI
DSİ raporlarına rağmen Ankara çöle döndürüldü, zehirli Kızılırmak suyuna mecbur edildi. Paralar, belediyenin görevi olmayan inşaat işlerine, şarkıcılara, çalgıcılara, sünnet törenlerine, düğünlere harcandı. Sadaka ekonomisi ile Ankaralının oylarının avlanmasına çalışıldı. Metro yapılamadı, Ulaştırma Bakanlığına devredildi. Doğalgaz paraları başka alanlara harcandı, işletilmesi bile becerilemedi, satıldı. Ankara, ülkenin en borçlu belediyesi oldu. EGO Otobüs İşletmesi satışa çıkarıldı. Kaptı kaçtı yol yapımı, al-üst geçitler her yağmurda suyla doldu. Kent insan için değil, araçlar için kente dönüştü. 1 metre bile bisiklet yolu yapılmadı. Kaldırımlar park yapılıp satıldı, sokaklar cadde yapılıp park yeri diye satıldı. Yayalar, ne kaldırımda yürüyebilmekte, ne de şehir içi otoyollarda karşıdan karşıya geçebilmektedir. Engelliler, bebek arabası kullanan anneler için şehir bir cehennemdir. Park yapılmayan kaldırımlar büfelerin işgali altındadır. Diyarbakır’da çöp toplanmadı diye Belediye Başkanını görevden alan hükümet hangi gerekçeyle bilinmez bütün suç duyurularına rağmen Melih Gökçek’e dokunamamaktadır. Ankara bu haliyle değil bir Avrupa kenti olamaz. Gökçek yollarda kalan arabaların, sele teslim olan işyeri ve konutların hesabını vermelidir. İşyerini, evini su basan, aracı yollardaki çukura düşen, yolda sel suların içinde bozulan tüketiciler haklarını aramak için TÜDEF’e ve bağlı tüketici derneklerine müracaat etsinler. Gördükleri zararlar ‘ayıplı kamusal hizmet’ olduğu için zararları Büyükşehir Belediyesi tarafından karşılanmalıdır. Ali ÇETİN- Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkan Yardımcısı
GÜNÜN SÖZÜ
“Bu Futbol Federasyonu milletin parasını çarcur ediyor. Hemen istifa edip gitmelidirler. Amerika’ya gittiler geçen sene; 325 bin dolar taksi parası verdiler. Bu milletin parasına yazıktır.” Melih Gökçek