Aracımla nasıl çukura düştüm

GEÇEN cumartesi akşamı saat 19.20 civarında 3+3 şeritli Hacettepe yolunda, üniversite önündeki kavşağa yaklaştığımda, süratim 10 km’ye düşmüşken, aniden bir gürültüyle çukura düştüğümü anladım.

Arabayı kavşaktan biraz ileride durdurup baktığımda lastiğimin patladığını ve bir lira büyüklüğünde delik açıldığını gördüm. Biraz ilerimde bir başka araba lastik değiştirmekle uğraşıyordu. Geçmiş olsun dediler, kendileri de aynı çukura düşmüş, lastikleri patlamış. Düşünebiliyor musunuz bu çukur bir kaç yüz metre geride olsaydı en küçük ihtimalle ciddi bir kaza olabilirdi. Bir kaç akşam evvel Eskişehir Yolu ortasındaki refüjü Jersey tipi yol bölme bloklarıyla değiştirmek için akşam karanlığında dökülen yaş betonun içine düşmüş üç araç vardı. Tabii yolda en küçük bir ikaz olmadığı gibi, yolun gidiş istikametinde, ortasına konan Jersey bloklarını trafik açısından yararını anlamak mümkün değil, hele gündüz vakti dururken, işe dönüş saatinde yaş betonun yolun ortası boyunca dökülmesi tam bir sabotajcı işi... Bu ülkenin vatandaşlarının can güvenliği bu kadar ucuz olabilir mi? Yollara bu tuzakları kuranların hiç bir sorumluluğu yok. Zaten ölümlü kaza meydana gelmezse kimsenin ilgileneceği de yok. Terör örgütünün yolda bomba patlatması, pusu kurmasıyla, binlerce araçın geçtiği yollarda tuzak kurmak arasında ne fark var? Şehirli gibi yaşamaya niyeti olmayanların, sadaka ile yaşayıp, şehirde çalışarak yaşanacağının farkında olmayanların ucuza kapatılan oylarıyla yönetime gelenler, yaşam standartını artırmak yerine düşürmeyi tercih etmesi anlaşılabiliyor...

Göstermelik propaganda icraatlarından geriye ne kalıyor?

Demokrasi, halkın ’ucuz oylarını’ satın almak değildir.

Sistemin bu tip politikacıların saldırısından kendini koruyabilmesi lazım. Bu gidiş insanların küsüp, huzursuzluğunun artığı kaosa gidişin yolunu açabilir.

Ercüment ÖZÇELİK

Spor ve siyaset

GEÇEN hafta Ankaraspor, kendi sahasında Gaziantep ile 1-1 kaldı.

Maçtan sonra Ankaraspor’un futbol sorumlusu Ahmet Gökçek isim vermeden teknik direktörü eleştirerek "Oyuncu değişiklikleri hatalıydı. Bu yüzden iki puanımız gitti" diyordu.

Sonra Teknik Direktör Hikmet Kahraman’a, maç sonrasında, Ahmet Gökçek’in sözleri ilettiler.

Kahraman da "Ben kendim duymadan bire bir cevabını vermek istemem, bana söylediği zaman gereken cevabı da veririm" dedi.

Ertesi günü bir haber:

’Hikmet Kahraman ile Ankaraspor’un yolları ayrıldı.’

Ankaraspor’
un kaç teknik direktör değiştirdiğini unuttuk.

Kahraman, ne ilk ne son kıyıma uğrayan teknik direktör olacaktı.

Durak adları okunamazsa

3 Mart günü Kızılay’dan otobüse binmek istedim. Evimin güzergahına giden otobüsler Güvenpark’tan kalktığı için Atatürk Bulvarı üzerindeki Sıhhıye’ye yakın otobüs duraklarını rutinde kullanmıyorum. Her neyse dün bu durakları kullanmak durumundaydım fakat durakların üzerinde hangi semtin durağı olduğunu gösteren hepimizin bildiği metal levhaların kaldırıldığını gördüm. Metal levhaları kaldırmışlar onun yerine hangi semtin durağı olduğunu durak camekanlara lacivert küçücük yazılarla yazmışlar. Akşam karanlıkta yazıları görmek mümkün olmadığı gibi üzerinde yazıların olduğu bazı durak camekanları kaldırılmış yani o durağın hangi semte gittiğini durakta bekleyenlere sormak dışında anlamak imkansız hale gelmiş. Ama duraklar genelde farklı semtlere giden otobüsler tarafından ortak kullanıldığı için durakta bekleyen vatandaşta çok bilgi sahibi değil. Zaten bilmek zorunda da değil... Yaklaşık 8-10 durağı gezip sora sora biraz da tesadüfen gitmek istediğim semtin durağını bulabildim. Konuyu köşenizde ele alabilirseniz çok sevinirim. Türkiye’nin başkenti ünvanını taşıyan bir şehir için son derece saçma olan bu durumun düzeltilmesine katkımız olması dileğiyle teşekkür ediyor iyi çalışmalar diliyorum. Deniz TÜRKOĞLU

AKP, illizyonistlik yapıyor

DSP Milletvekili Tayfun İçli, AKP iktidarına soruyor:

"863 belediyeyi nüfusu azaldı diye kapatıyorsunuz ama biz ne ettik de, buralarda yatırım yapamadık, iş yaratamadık diye düşünmüyorsunuz...

22 temmuzdan bugüne kadar işsizliği ortadan kaldıracak ne gibi öneriler getirdiniz de biz muhalefet olarak karşı çıktık buna.

Sihirbazlık, illizyonistlik yapıyorsunuz. Halkın gözünü kabadayılıkla korkutacağınızı sanarak, kriz politikası yaparak gerçekleri gizleyeceğini sanıyorsunuz.

Yalancının mumu yatsıya kadar yanar!"

Öveçler’de hergün kaza

YÜZÜNCÜ yıl tarafından gelip köprünün üstüne çıkmayanların 6. Cadde’ye dönüşü her gün kazaya sebep oluyor. Y.Yıl’dan, Çetin Emeç’e doğru gelen araçlar Öveçler 6. Cadde’ye girmeleri için kesinlikle köprü üstüne çıkmaları gerekirken bazıları köprü altından gelip direk sağa dönmeyi deneyince kaza kaçınılmaz oluyor.

Aslında bu kazaları önlemek için yetkililerin ordaki korkulukları 10 metre uzatmaları yeter. Bunu ya görmüyorlar yada büyük bir kaza dan sonra akıllanacaklar. Köprünün altından gelen aracın 6. Cadde’ye dönüşüne imkan vermemek için oradaki korkulukların bir an önce uzatmak lazım.

Biliniyor ki bu olay birçok kazayı önleyecektir.

Hüseyin EKŞİ

TOPLANTILAR

- ULUSLARARASI Taşımacılık Çalışanları Federasyonu (ITF) tarafından tüm dünyada çeşitli etkinliklerle kutlanmakta olan ’Dünya Demiryolcular Eylem Günü’ bu yıl yarın Gar’da 14.00-18.00’de TCDD Genel Müdürlüğü Konferans Salonunda ’Demiryollarının Geleceği İçin’ temasıyla kutlanacak. Konuşmacılar: Yunus Akıl (Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Genel Başkanı), Ali Ekber Çakar (Makina Mühendisleri Odası Genel Sekreteri), Tekin Çınar (TCDD E. Genel Müdürü; Prof. Dr. Aydın Erel(YTÜ öğretim üyesi), Oktay Ekinci (Mimarlar Odası E. Başkanı), Ferhat Demirtaş (TCDD Yol Dairesi Başkanı)
Yazarın Tüm Yazıları