Paylaş
1- 2000-2011 yılları arasında Ankara sınırları içerisinde servis aracı ile personel taşıma hizmeti verme izni verilen C plakalı servis aracı sayısı yıllar itibariyle nedir?
2- C plaka hangi merci tarafından, hangi kriterlere göre verilmektedir? Ankara’daki C plaka uygulamasının yasal dayanağı nedir? Ankara’da C plaka uygulamasının gerekçesi servis araçlarına standart mı yoksa tahdit getirmek midir? Ankara’daki C plaka uygulamasının gerekçesi nedir?
3- C plaka uygulamasına benzer bir uygulama başka hangi şehirlerimizde mevcuttur? İstanbul’da C plaka uygulamasına benzer bir uygulama var mıdır?
4- 2000-2011 yılları arasında C plakalı servis araçlarıyla taşınan kişi sayısı nedir? Bunların öğrenci ve çalışan olmak üzere ve yıllar itibariyle ayrıntısı verilebilir mi? Yıllar itibariyle artan yolcu sayısına göre aynı oranda ilave C plaka tahsisi yapılmış mıdır? Yapılmadı ise gerekçesi nedir?
5- 2000-2011 yılları arasında ikamet eden öğrenci sayısı yıllar itibariyle nedir?
Çalışan kesim ve özellikle de çocuklarını okula servisle gönderen veliler C plaka tahdidi nedeniyle talebe yetişemeyen servis araçlarının zamanla yarışmaları sonucunda büyük tedirginlik yaşamaktadır. C plaka sınırlamasının, elinde plaka tutan çıkar çevrelerine menfaat sağladığı açıktır. Bunun, canı tehlikede olan yolculara faydası nedir?
Mars Bowling; asıl biz zarar gördük
MARS Bowling Salonu, ‘Ankara’nın haydutları’ (27.3.2012) başlıklı yazıya şu açıklamayı yaptı: “İddiaya konu yer 12.4.1996 tarihi itibariyle Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğü’nden kiralanmış olup o tarihten bu yana Firmamız tarafından işletilmektedir. Turizm İşletme Belgesi sahibi, mevsimine göre, tamamı sigortalı 15-30 arası çalışanı olan, yasal yükümlülüklerini yerine getiren işletmemiz, kira sözleşmesi hükümleri uyarınca, yazı konusu yerin çevresini kafes telle çevirmek, binaların restorasyonu ve işin gerektirdiği rampa, WC, çevre düzenlemesi, eklenti, tamirat, tadilat, dekorasyon, asfalt ve diğer yollar, elektrik, su ve diğer bağlantılar nedeniyle dava konusu yere büyük yatırımlar yaparak ticari faaliyete başlamıştır.
İhale şartnamesi, kira sözleşmesi ve krokisinde belirtildiği üzere, kira konusu 10.000 m2 yüzölçümüne sahip alanın Alparslan Türkeş Bulvarı ile bağlantısını sağlayan ve yer yer daralan 6 m genişliğe sahip tel örgü ile çevrili yol, İşletmemiz dışında başka bir yerle bağlantısı olmayan, ihale şartnamesi ve kira sözleşmesi gereği münhasıran İşletmemize tahsis edilmiş bir yerdir. Gazete belirtildiği gibi ne bir sokaktır, nede ara yada ana yoldur.
Buraya zaman zaman araçlar park etmekte ve araç içinde ahlaka ve adaba uygunsuz hareketler yapılmaktadır. Bunları önlemek içinde tesisimiz bu alana park edilmesini, tesisimizin imajını korumak ihale şartnamesi ve kira protokolü hükümlerini yerine getirmek ve müşterilerimizin huzurunu sağlamak için yasaklamıştır. Hayvanat Bahçesinin ücretsiz olmasından sonra hayvanat bahçesi otoparkında yer bulamayan ziyaretçiler söz konusu yeri işgal ederek park etmeye başlamışlardır. Düzensiz ve sağlı sollu yapılan parklar işyerimizin kapısına kadar uzanmaya başlamış tesisimize gelen müşteriler şikayette bulunmaya başlamışlardır. Tesise giriş ve çıkış trafiği kesintiye uğramıştır. Bir kısım tesisimizi ilk kez ziyaret edecek müşterilerimizde park yerindeki duruma bakıp tesisin dolu olduğunu düşünerek araçlarından bile inmeden tekrar ayrılmışlardır. Tesisimiz özellikle Pazar günleri müşteri kaybetmeye başlamıştır. Bu duruma son vermek ve bir düzenleme getirmek için bu alan yalnızca Ctesi ve Pazar günleri için ücretli hale getirilmiştir ve tesisimiz müşterileri haricindeki kişilerden giriş ücreti ibareli yazar kasa fişi verilerek daha sonra bu fişleri ibraz ederek bir hafta içinde Mars Bowlingde yapacakları harcamadan indirim olarak düşüleceğini belirterek araç başı 3 tl istenmiştir. İlk uygulaması da 25 Mart 2012 günü başlatılmıştır. Kimseden zorla ücret istenmemiş yada tehdit edilmemiştir. Aksine tesisimiz ücret talep ettiği için tehdit edilmiştir. Bu uygulamamızda herhangi bir kazanç amacı güdülmemiştir.”
Paylaş