Paylaş
Aralık 1998’de Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile yaptığımız sözleşme gereği, Opera-Bale Bölümü yapısı projelendirme çalışmalarına uluslararası bir ekiple başladık. Ekibimizde sahne tekniği ve aydınlatma projeleri için Finlandiya Milli Operası projesinde çalışmış, Teakon firmasından 4 Finlandiyalı uzman, akustik danışmanı olarak da Sydney ve New-York Metropolitan Operalarının akustik danışmanlığını yapmış, dünyaca ünlü Jordan Akustik firması bulunuyordu.
2 yıldan fazla süren projelendirme çalışmalarına Ankara Devlet Opera ve Balesi yöneticileri ve teknik uzmanları da devamlı olarak katıldılar.
Proje 2001 yılında bitirildi ve inşaat ihalesine hazır olarak Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’na teslim edildi. Bakanlık projemizi çok olumlu bulmasına rağmen bugüne kadar inşaat ihalesine çıkılmadı.
Opera- Bale Bölümünün 2001 yılında yapılan keşfine göre maliyeti 80.000.000.-USD olup, bu miktar günümüzde 100-120.000.000.-USD olarak tahmin edilebilir.
İnşaat süresi 3 yıl olarak düşünülebilir. İhale bu yıl yapılırsa 2013 yılında yeni Ankara Operası Hipodrom Alanında faaliyete geçebilir. Sanat kurumları 2009 Mayıs ayında bu konuda bir bildiri yayınladıkları gibi, sayın Cumhurbaşkanımıza da bir mektup yollamışlardır.
Ancak sanatseverlerin bu konuda kamuoyu oluşturmalar gerektiğini de unutmamak gerekir.
? Azize-Özgür ECEVİT-Mimarlar
GÜNÜN SÖZÜ
‘Elmas nasıl yontulmadan kusursuz olamazsa, insan da acı çekmeden olgunlaşamaz.’
? (Confucius)
Ağca ve gazeteciler
GAZETECİ Abdi İpekçi’nin katili, Papa suikastçisi Mehmet Ali Ağca’nın cezaevi çıkışı bir kahraman gibi karşılanıp beş yıldızlı otellerde ağırlanması TV kanallarında birinci haber olup dakikalarca verildi.
Abdi İpekçi, gazeteci meslektaşlarınca defalarca öldürüldü. Dürüst gazeteciliğin simgesi Uğur Dündar da bu kervanın önderlerinden biriydi. Habur Kapısı’ndaki PKK karşılanışını kınayan Dündar’dan bir çift kınama sözü bekledim ama gelmedi. Otelin parasını kim ödedi, sormadı?
Bu olay, Türkiye’de yeni öldürmelere yol açacak, birçok Ağca taklidi katil türeyecektir.
Önceki akşamki haber bültenlerinden sonra ilk kez Türk olduğum için utandım.
? Nail TAN
miles&smiles’in Ankara farkı
ANKARA’da yaşayan THY miles&smiles programı üyesi kişilerin mil kazanma hakları ellerinden alındı. THY mil programı Anadolu Jet ile yapılan uçuşlardan mil kazanma imkanı tanımıyor. Ankara’dan da Anadolu Jet dışında THY uçuşu yapılmadığı için, Ankara’da yaşayanlara ayrımcılık yapılmış olunuyor. Yapılan şikayetlerimiz dinlenmiyor ve ayrımcılığa devam ediliyor.
? M. Çağrı TAMUR
KISA... KISA..
? MAMAK’ta eski adı 118. sokak yeni adı 347. sokakta belediyeye ait belediyenin ağaçlandırdığı bir arazi vardı. Nasıl oluyosa belediye burayı bir inşaat firmasına vermiş. Ağaçlar söküldü ve inşaat başladı. Bu ağaç katliamını kime, neye hizmet edecek? ? E.U.
Metro bitti de sıra yeraltı yoluna mı kaldı
BÜYÜKŞEHİR Belediye Başkanı Melih Gökçek, 2010 yılı sonlarında İstanbul ve Eskişehir yollarında yer altı yollarının ilk adımını atacaklarını belirtti, “Başkent’te artık tünel yolların zamanı gelmiştir” dedi.
Her iş bitti, özellikle metro da bitti, sıra yeraltı yollara geldi! Şehir alt üst oldu, bir nevi köye döndü, uğraşacak yer kalmadı, yeraltını da kurcalamak lazım! Ankaralı çaresiz, bu zihniyete sadece gülüyor artık. Tek becerdikleri, beceremediklerini perdelemek... “Yer altı yolu da” bunlardan biri..
? Metin ALTAY
Paylaş