İzmir’in gururlandığı dünya devi: CMS

OTOMOTİV, son yılların en hızlı gelişen sektörü. Türkiye’de de bu gelişmeye ayak uyduran bir örnek.

İzmir sanayisinin güçlü oyuncularından biri CMS. CMS yatırımcılara, küresel ekonomiyle rekabetin İzmir’den de yapılabileceği mesajını veriyor ve dünya ülkelerinden teklifler alıyor. Bu hafta CMS’nin genç Yönetim Kurulu Başkanı Berat Ösen’le söyleştik.

CMS’nin öyküsünden kısaca bahseder misiniz?

1956 yılında 21 bin lira sermaye ile kurucumuz Tonguç Ösen tarafından temelleri atılan CMS, alüminyum döküm sektöründe küçük bir atölye iken bugün Çiğli ve Pınarbaşı’ndaki tesislerinde modern üretim teknikleri ile faaliyetlerini sürdürüyor. 1985 yılında CMS alüminyum jantlarının üretimine başladık. CMS bugün, kanıtlanmış teknolojisi ve üretim olanakları ile kendi uzmanlık konusunda uluslararası pazarlarda faaliyetini yürütüyor. Her yıl reel olarak satışlarını ve üretimini arttıran CMS, Avrupa’da alanında ilk 5 üretici arasında yer almaktadır. Pınarbaşı fabrikamıza ek olarak kurduğumuz Çiğli fabrikası ile üretim kapasitemiz 4.5 milyon adete ulaştı ve artık kapasite kullanımı anlamında Avrupa’nın en büyük 4. alüminyum jant üreticisi olduk. 2007 sonunda 3.9 milyon adet jant satışı gerçekleştirdik. CMS halen, aktif olan 13 inçten 20 inçe kadar 200 farklı modelin üretimini yapıyor.

En fazla ihracat, Almanya Fransa ve İtalya’ya

Sektörünüzde önemli bir yere sahipsiniz. Hangi oyuncularla işbirliğiniz var? Hedeflerinizden bahseder misiniz?

2006’da 119 milyon Euro’luk ihracat gerçekleştirirken, 2007 yılında ise 140 milyon Euro’luk ihracat yaptık. 2007’de gerçekleştirdiğimiz 180 milyon Euro’luk ciromuzun 140 milyon Euro’luk bölümünü, yurt dışına yaptığımız ihracat oluşturuyor. TAYSAD tarafından geçtiğimiz yılın en başarılı 3. ihracatçı firması seçildik. Otomotiv endüstrisinin kalbinin attığı Almanya, Fransa ve İtalya, aynı zamanda CMS’nin en fazla jant ihraç ettiği 3 önemli pazardır. CMS olarak Toyota, VW AG (Audi, Bentley, SEAT ve Volkswagen), PSA Grubu (Peugeot-Citroen), Fiat Grubu (Alfa Romeo, Fiat ve Lancia), Renault ve Honda İngiltere için ihracat odaklı üretim gerçekleştiriyoruz. Türkiye’de ise yine üretim yapan Toyota, Renault, Fiat ve Honda’ya jant veriyoruz. Bugün dünya çapında 7 milyondan fazla araçta CMS markalı jantlar kullanılıyor.

Japonya’da kalite ödülü kazanan tek Avrupalı

Peki CMS’nin güçlü yönleri nelerdir?

Otomotiv yan sanayisinin gelişiminde maliyet, kalite, lojistik, performans ve büyüme potansiyeli son derece etkili dinamikler oldu. Belli bir ölçeğe gelemeyen firmalar yok oldu veya sektörün yenilikçi olmayı başaran liderleri tarafından ele geçirildi. Biz de kalitemizle ön plana çıkıyoruz ve bu anlamda küresel başarılara da imzamızı atıyoruz. 2007 yılında Toyota’nın her yıl kendi tedarikçileri arasında düzenlediği "Regional Contribution Award" yani "Bölgesel Katkı Ödülü"ne layık görülen CMS, Japon üreticinin 400’ü aşkın tedarikçisi arasından sıyrılarak bu başarıya imza attı. Toyota, geçtiğimiz yıl bu ödülü sadece 5 firmaya verdi. Ödül kazanan tek Avrupalı tedarikçi ise CMS oldu.

Yurt dışı yatırımları için çok sayıda teklif var

Geçtiğimiz günlerde Fas ve Rusya’da üretime geçmekle ilgili bir açıklamanız oldu. Sizi yurtdışına yönelten etkenler neler oldu? Bu düşünce şu anda hangi aşamada?

Yurt dışından, yatırım için çok sayda teklif alıyoruz. Ancak şu anda fizibilite aşamasında olduklarından bunlar hakkında konuşmak için henüz çok erken. Tabii bu demek değildir ki artık İzmir’i veya Türkiye’yi bırakıyoruz. CMS olarak biz her zaman için öncelikli olarak şehrimizi ve ülkemizi düşünüyoruz. Fakat bunun yanısıra yurt dışından gelen son derece cazip yatırım olanaklarını da değerlendirmek durumundayız. Bizim ana merkezimiz her zaman için İzmir ve Türkiye. Yurt dışını ancak ek kapasite veya farklı alanlara yatırımlar olarak düşünebiliriz.
Yazarın Tüm Yazıları