Uzan’ın Petrus’u Perakende Günleri’nde okul olacak

TÜRK halkının sırtına vergisiyle birlikte 14-15 milyar dolarlık İmar Bankası faturasını yükleyen Kemal Uzan, Hakan Uzan ve ailenin siyasetçi ismi Cem Uzan’ın aklına evlerinde özenle sakladıkları Petrus şaraplarının bir gün "okula dönüşeceği" gelir miydi?

Ya o Petrus’ları açık artırmayla satıp, Uzanlar’dan alacaklarını tahsil etmeye çalışan Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) yönetimi böyle bir olasılığı düşünmüş müydü?

Soysal Danışmanlık’ın 29-30 Kasım’da İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirileceği geleneksel Perakende Günleri’nde bu olacak. Yani, TMSF’nin Uzan Ailesi’ne ait konutlardan birindeki mahzenden el koyup, açık artırmayla sattığı ünlü Petrus şaraplardan birinin "okula dönüşmesi" için çaba harcanacak.

Suat Soysal’ın başkanlığındaki Soysal Danışmanlık ekibi, bu yılki konferanstaki konuşmacılar arasına İstanbul’daki Sunset Grill&Bar’ın sahibi Barış Tansever’i de aldı. Turizm Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği’nin (TURYİD) de Başkanı olan Barış Tansever, kongrede 2 bin 500 dolayındaki perakende sektörü temsilcisine seslenirken "Eğlence sektörü eğleniyor mu?" sorusuna yanıt verecek.

Tansever, bir yandan "Herkes ön masayı isterken, müşteri mutluluğunun nasıl sağlandığını" anlatacak, diğer taraftan garsonların, masalar arasında mekik dokurken, günde ortalama 7 kilometre yürüdüklerinden söz edecek.

Soysal Danışmanlık ekibi, Barış Tansever’i konuşmaya davet ederken bir öneri götürdü: "Uzanlar’ın Petrus şaraplarını TMSF ihalesinden siz almıştınız. Onlardan birini Perakende Günleri sırasında ’Perakende Güneşi Okulları’ için açık artırmada satamaz mıyız?"

Suat Soysal, her yıl Perakende Günleri sırasında mümkün olduğunca ilgi çekebilecek açık artırmalar düzenletiyor. Sağlanan gelir de "Perakende Güneşi Okulları" adı altında, Anadolu’nun değişik bölgelerindeki okulların onarımına yönlendiriliyor.

Geçen yılki Perakende Günleri’ndeki açık artırma için Suat Soysal, Mudo’nun patronu Mustafa Taviloğlu’ndan ünlü balıkçı şapkasını istemiş. Taviloğlu da Soysal’ın isteğini kırmamış. Soysal, ekibine, "Bu şapkadan en az 5 bin YTL gelir elde ederiz" demişse de, kimseyi inandıramamış.

Geçen yılki açık artırmada Taviloğlu’nun söz konusu şapkası 17 bin 500 YTL’ye alıcı bulmuş. Alıcı da açık artırmaya bir temsilcisini gönderen Mustafa Taviloğlu’nun kendisi olmuş. Taviloğlu, açık artırmayı vesile görmüş, okulların onarımına gidecek fona 17 bin 500 YTL katkıda bulunmuş. Geçen yılki açık artırmada toplanan gelir 130 bin YTL’ye ulaşmış.

Bu yılki açık artırmada Petrus’un yanı sıra, Hülya Avşar tişört satacak. "Dahi iletişimci" olarak bilinen İtalyan Oliviero Toscani’nin bir fotoğrafı da açık artırmaya çıkarılacak. Suat Soysal, bu yılki açık artırmada 200 bin YTL’ye ulaşabileceklerini umuyor.

Nereden nereye...

Uzan Ailesi, o Petrus’ları evlerinde dostlarıyla birlikte yudumlamayı düşünürken, şimdi aralarından bir şişe, Anadolu’daki okulların onarımına katkı aracı olacak...

Bakalım okulların onarımı aşkına o Petrus’a kim, kaç para verecek?

1 milyon dolarlık tavsiyemi iyi dinle

MALATYA
Eğitim Vakfı (MEV) Başkanı Şaban Taçyıldız’ın kardeşi işadamı Kadir Taçyıldız’ın oğlu Ahmet Taçyıldız’ın düğünündeyiz.

Ahmet Taçyıldız’ın Hande Aydınlıoğlu’yla nikah töreni öncesinde Çalık Grubu’nun patronu Ahmet Çalık, adını giyim markası yapan Sabri Özel, Malatyalı İşadamları Derneği (MİAD) Başkanı ve Chrispino Giyim’in patronu Yunus Akdaş’la sohbet ediyoruz.

Ahmet Çalık, önümüzdeki günlerde Japonya ve Çin’e gideceğini belirtiyor. Söz Çin’e gelmişken Çalık, Sabri Özel’e dönüyor: "New York, Şanghay, Tokyo, Yeni Delhi gibi nüfusu 15 milyonu aşan kentlere yönelin..."

Çalık, Özel’e, yurdışında, daha küçük kentlerde mağazalar açıp, oralarda ciro artırmayı bekleyeceklerine, dünyanın dev kentlerine yönelmelerinin daha doğru olacağını belirtiyor: "Talep de oralarda, para da... 15-20 küçük merkezde mağaza açacağına, git Şanghay’da 50 mağaza birden aç."

Çalık, tavsiyelerini sürdürürken şakayla karışık, söylediklerinin önemini vurguluyor: "Sabri Bey, benim bu söylediklerimi sana danışmanlık firması McKinsey söylese, 1 milyon dolarını alırdı."

Yunus Akdaş
araya giriyor, yurtdışında Sabri Özel’le geliştirecekleri stratejiden söz ediyor: "Yurtdışına Sabri Özel ve Crispino markasını ’iki dost marka’ olarak götürme planımız var."

Mavi Jeans’in ABD’de, Colin’s’in Rusya’da, Damat-Tween’in, İpekyol’un, Boyner’in, Vakko’nun dünyanın değişik kentlerinde yakaladığı başarı biliniyor...

New York, Tokyo, Şanghay ve Yeni Delhi’de Türk hazır giyim markalarına ait mağazaların yaygınlaşması düşüncesini yabana atmamak gerekiyor...
Yazarın Tüm Yazıları