TÜRK Hava Yolları’nın (THY) dünkü 17.25 Kayseri uçağı havalanıp tırmanışını tamamladıktan sonra kabin görevlileri servise başladı. Business Class’daki bir yolcu yemek almayı içki rica etti:
- Buzlu bir viski alabilir miyim? - Elbette efendim. Kabin görevlisi 5 dakika sonra viski isteyen yolcunun yanına döndü: - Efendim maalesef uçağımıza içki yüklenmemiş. - Neden? Kayseri uçağına özellikle mi içki yüklenmiyor? - Kayseri ayrımından değil. Büyük olasılıkla yüklemeyi unuttular. - Uçağa alkollü içki yüklenmesinin unutulması çok sık yaşanır mı? - Daha önce de bir kez denk gelmiştim. Kabin görevlisi yolcuya başka birşeyler ikram etmek istedi: - Meyve suyu içmek ister misiniz? - Bari bir çay içeyim. Ardından yolcular arasında yorumlar başladı: - "Unuttuk" bahanesiyle THY uçakta giderek alkollü içkiyi kaldıracaklar. - Dünyada liderliğe oynayan THY, en azından yabancı yolcularını düşünmeli. Yabancı yolcular alkollü içki istediğinde "Biz günaha giremeyiz" mi diyecekler? - Bu uçağa alkollü içki yüklenmedi diye hemen işi abartmayın. Olayda hemen artniyet aramayın. Gerçekten unutulmuş olamaz mı? - Meyve suyu veya çayı unutmayan görevli, alkollü içkiyi neden unutuyor? Yolcular arasındaki bu tartışmayı duyunca geçen hafta Kenya’da Türkiye’nin Nairobi Büyükelçisi Avni Aksoy’un heyecan ve mutlulukla aktardığı veriyi anımsadım: - THY’nin Nairobi-İstanbul seferleri ortalama yüzde 80-85 transit yolcuya hizmet veriyor. Bu müthiş bir oran. Şimdi, bu yazıya şöyle itirazların geleceğini tahmin ediyorum: - Zıkkım için. Bir saatlik uçuşta sabredin, sonra gidin ziftlenin. Böyle düşünenlere Büyükelçi Avni Aksoy’un sözleri üzerinden THY’nin transit yolcu yönünü anımsatmakta yarar var...