Turquality’den 118 milyon TL destek aktı, şirketteki tasarımcı maaşına da girdi
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
DİCE Kayek’i kardeşi Ece Ege’yle birlikte yaratan, Ayaydın Group’la Mackha markasını oluşturan Ayşe Ege’yı Turquality konusunda biraz yokladım.
Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen’in 2004’te geliştirdiği Turquality’den destek görenlerden biri de Dice Kayek’ti. Ayşe Ege, Tüzmen’in, Turquality Çalışma Grubu Başkanı, İhracat Genel Müdür Yardımcısı Ziya Altunyaldız’ın, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İTKİB) hakkını hep teslim ederdi.
Bu kez ikircikliydi. Turquality projesi ilk devreye girdiğinde hazır giyim, moda ve deriye destek verirken kapsam genişlemiş, 67 markaya ulaşmıştı. Ayşe Ege, Arçelik’i kastedip yorumladı: "Koç Grubu kendi markalarını dışarda destekleyebilir.Önemli olan gücü yetmeyene marka desteği sağlamak."
Haklı olabilir miydi?
Bu ve benzeri soruların yanıtını Ziya Altunyaldız’dan aldım. O, kapsamın genişlemesini savunup, ekledi: "Şimdi tasarıma yükleniyoruz.İstiyoruz ki, sadece moda tasarımı değil, ülkemize daha yüksek katma değer sağlayabilecek endüstriyel tasarım da gelişsin."
Turquality’nin genelde yurtdışı mağaza, fuar ve defile desteğini biliyordum. Altunyaldız’la son sohbette Turquality’nin tasarımcı desteği dikkatimi çekti: "Şirketlere ’üç tasarımcıya kadar maaşın yarısı bizden’ diyoruz.Bu destek tasarımcı çalıştırmaya çekinen şirketlere büyük katkı sağlıyor."
Daha da ötesi, Turquality kapsamındaki şirket, marka yönetimi için danışmanlık hizmeti alırsa, bedelin yarısı bu kapsamda karşılanabiliyor.
Marka yaratma iddiasıyla yola çıkanlara Turquality desteği toplamı 2004’ten bu yana 118 milyon YTL’ye ulaşmış.
Ziya Altunyaldız’ın Turquality’i benimseyen, eleştiren herkese çağrısı var: "Birbirimizi alan-veren taraf görmeyelim,birlikte yönetelim ve yürüyelim."
Bundan sonraki 118 milyon TL’lerin tam hedefi bulması için çağrıya kulak verelim.
Binde 1 Costner katkısı 50 milyon dolar eder
ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım’ın Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) üyeleriyle buluşması öncesi Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil’le konuşuyoruz.
ÆABD’li ünlü oyuncu Kevin Costner’e reklam için 1.2 milyon dolar ya da 1 milyon Euro ödediğiniz söyleniyordu. Doğru mu?
- 1 milyon dolar.
ÆBöyle bir reklamı ’gereksiz’ görenler var.
- Bu yıl THY’nin cirosu 5 milyar doları geçecek. Kevin Costner’in oynadığı reklam filmi 70 ülkede gösterilecek. Reklamların THY’ye binde 1 katkısı olsa, ciro 50 milyon dolar artar.
Temel Kotil, dünyada havacılık sektöründe yüzde 13.5 küçülme yaşanırken, THY’deki büyümeyi irdeledi: "Uçak başına ciromuz 40 milyon dolar dolayında. Bu yılda büyümede hedefi yakalarız."
THY’nin yeni reklamını 70 ülke izleyecek, harcama Costner’a verilen 1 milyon dolarla sınırlı kalmayacak.
THY, "Kevin Costner grafiği" hazırlarsa sonuç daha iyi görülecek.
Altın varaklı 35 kiloluk Fenerbahçe tarihi 2 bin 500 Euro
FENERBAHÇE Asbaşkanı Ali Koç ile 1907 Derneği’nin önde gelen isimlerinden bankacı Burhan Karaçam’ın başkanlığında ekip, 2.5 yıl süren çalışmanın ürününü ortaya koydu.
1907 ekibi, kulübün 100’üncü kuruluş yıldönümü için planlayıp hazırlattığı "Fenerbahçe Tarihi" kitabını sonunda eline aldı. Kitabın içeriğinden önce "fiziki özellikleri"yle ilgili bazı ayrıntılar duydum.
Kapağı özel deri kaplı kitap İtalya’da bastırılmış. Kapağın belli bölümlerinde "altın varak" kullanılmış. 550 sayfalık kitap 35 kiloymuş. Koleksiyonerler hedeflenip, 2007 adet bastırılmış. 2 bin 500 Euro’ya satılacakmış.
Bu yönleriyle bile çok konuşulacak bir "Fenerbahçe Tarihi" ortaya çıkmış...