Türkiye’ye 140 milyon franklık saat satıyoruz Ar-Ge’de kol kola girelim

İSVİÇRE’nin İstanbul Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz, Konsolosluğun Ekonomik ve Ticari Asistanı Esra Babacan’a sordu:

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55ea543cf018fbb8f878cc67

- Ne diyordunuz? Himalayalar mı?

Esra Babacan, Monika Schmutz Kırgöz’ün ne demek istediğini aktardı:

- 21-23 Aralık’ta Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde “Swiss Time in İstanbul” sergisi düzenlenecek. Sergi İsviçre Başkonsolosluğu ve Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül’ün himayelerinde gerçekleşecek.

Swiss Time in İstanbul Organizasyon Komitesi Başkanı ve Konyalı Saat Genel Müdürü İrfan Nalçacı, etkinliğin farkına dikkat çekti:

- Türkiye’de saat ve mücevher fuarları düzenleniyor. Bu organizasyonun farkı, İsviçre Saat Endüstrisi Federasyonu’nun desteğiyle gerçekleşecek olması. Burada sadece İsviçre saatleri sergilenecek. O saatlerin nasıl üretildiği anlatılacak.

- Türkiye’ye yılda ne kadar İsviçre saati ithal ediliyor?

- 140 milyon İsviçre Frangı düzeyinde ithalat var. Türkiye, İsviçre’nin saat satışlarında 21-22’nci sırada bulunuyor.

- Türkiye saat pazarının büyüklüğü ne kadar?

- Türk tüketicisi saate yılda 800 milyon dolar harcıyor.

Monika Schmutz Kırgöz’e sordum:

- Türkiye’ye yönelik saat ihracatınızdan memnun musunuz?

- Türkiye ekonomisi güçlü, pazarı büyüyor. İsviçre saatlerinin satışı da her yıl artıyor. Bu bizi memnun ediyor. Hem gelen saatlerin önemli bir bölümünü de Türkiye’ye gelen turistler alıyor.

İrfan Nalçacı araya girdi:

- Özellikle lüks saat satışlarının yüzde 50’si turistlere yönelik gerçekleşiyor. Satışta İstanbul ve Antalya başı çekiyor.

- Yılda kaç adet saat satışı oluyor?

- Türkiye pazarında yıllık saat satışı 14 milyon adet düzeyinde bulunuyor. Bunun 2.6 milyon adedini markalılar oluşturuyor. Diğerleri, fiyatı 20 doların altında olan markasız diye nitelenen saatlerden oluşuyor.

Monika Schmutz Kırgöz, düzenlenen serginin amacına değindi:

- Orada satış söz konusu olmayacak. Hedefimiz, İsviçre saatlerinin tarihçesi ve üretimi hakkında Türkiye’deki tüketicileri bilgilendirmek.

- Sergilenecek saatlerin değeri ne kadar?

Nalçacı yanıtladı:

- Sergiye 22 İsviçre markası katılıyor. Yaklaşık 25 milyon dolar değerinde saat sergilenecek.

- Sergilenecek en pahalı saatin değeri nedir?

- Değeri 400 bin Euro’ya kadar ulaşan saatler olacak.

Monika Schmutz Kırgöz, İsviçre-Türkiye ekonomik ilişkilerine odaklandı:

- İsviçre ve Türkiye arasında iyi yürüyen ekonomik ilişkiler var. Daha da büyümesini, gelişmesini istiyoruz. Örneğin İsviçre, dünyada inovasyon konusunda öne çıkan ülkeler arasında. Özellikle Ar-Ge konusunda Türkiye’de işbirlikler geliştirebiliriz.

- Hangi sektörlerde Ar-Ge işbirlikler olabilir?

- İlaç da dahil birçok sektör için gündeme gelebilir.

“Swiss Time in İstanbul”, İsviçre ile Türkiye arasındaki ekonomik ilişkilerin daha da gelişmesine yönelik anımsatıcı bir rol oynayacak gibi görünüyor.

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55ea543cf018fbb8f878cc69

Haberin Devamı

Cep telefonları masa ve duvar saatlerini bitirdi, kol saati üretmek zor

KONYALI Saat Genel Müdürü İrfan Nalçacı’ya sordum:

- Duvar ve masa saatlerinin pazardaki durumu nedir?

- Cep telefonarı duvar ve masa saatlerini bitirdi gibi. Duvar saatleri artık sadece dekoratif amaçlı az da olsa kullanılıyor. Biz de Konyalı Saat olarak üretimimizi dev meydan saatleri yapımına doğru kaydırdık.

Masa saatleriyle ilgili şu noktanın altını çizdi:

- Eskiden ramazan aylarında çalar saat satışı artardı. Cep telefonları bu ihtiyacı ortadan kaldırdı.

- Türkiye’de kol saati üretimi gündeme gelebilir mi?

- Dijital saatlerin üretimi belki düşünülebilir ama çok rantabl görünmüyor.

Haberin Devamı

‘Bana turist fiyatı çekmeyin’ der mutlaka pazarlık yaparım

İSVİÇRE’nin İstanbul Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz, eşinin Türk olduğunu belirtip ekledi:

- 2000 yılında Ankara’daki Büyükelçiliği-mizde görev yaptım. Sonra Roma ve Tel Aviv’de görevlerde bulundum. Şimdi İstanbul’dayım. Ancak maalesef Türkçemi pazar dilinin ötesine geçiremedim. Eğitim almaya zamanım olmadı.

Türkçesini en çok alışverişte kullandığını vurguladı:

- Alışveriş yaparken fiyatı sorarım başlangıçta, “Olmaz” derim. Bana turist fiyatı uygulamama-larını söylerim. Mutlaka pazarlık yaparım. İtalya’da da, İsrail’de de hep pazarlık yapardım.

Masadaki şaraba dikkat çekti:

- Türk şaraplarını çok seviyorum. Son yıllarda çok iyi şaraplar üretiliyor.

 

Yazarın Tüm Yazıları