Paylaş
İki Suudi müşteri Gökgürler’e sordu:
- İstanbul’dan tavsiye edeceğiniz proje olabilir mi? İstanbul’dan da gayrimenkul almak isteriz.
Gökgürler, müşterilerine olumlu yanıt verip harekete geçti, Nurol GYO Genel Müdürü Samim Hatipoğlu ile bağlantı kurdu. İki Suudi müşteri Seyrantepe’deki Nurol Life projesinden 4 daire aldı.
Cannes’dan yönelen iki müşteri, Nurol GYO ile Elite Consept arasında işbirliğine kapı açtı. Geçmişte Alarko, Süzer ve Rixos’da görev yapan Hatipoğlu, Gökgürler’e teklif götürdü:
- Bu yaz Cannes’da bizim İstanbul’daki projelerimizin tanıtım ve pazarlamasını da üstlenir misiniz? Cannes’e gelen Arap, Azerbaycanlı, Rus zenginlere İstanbul’u, bizim projeleri de anlatırsınız.
25 yıl önce İngiltere’ye dil eğitimi ve master için giden, Cannes doğumlu eşiyle orada tanışıp, sonra bu kente yerleşen Gökgürler, Hatipoğlu ile anlaştıktan sonra kolları sıvadı. Carlton Oteli’nin odalarına Nurol Life tanıtım kitapları koydurdu, Hotel Info kanalından odalardaki TV ekranlarına tanıtımını yansıttı. Otelin lobisinde de tanıtım ve pazarlaması için bir ofis oluşturdu.
Lobideki tanıtım ekranlarında da şu sloganın dönmesini sağladı:
- One Week of Luxury in Cannes, a Life Time Luxury in İstanbul (Cannes’da bir hafta, İstanbul’da yaşam boyu lüks).
Nurol GYO’nun davetiyle gittiğimiz Cannes’da Hatipoğlu’na sorduk:
- Bu tanıtım için Carlton’a bir bedel ödediniz mi?
- Ofis, oadalardaki ve lobideki tanıtım için bedel ödedik. 2016 yazında yaptığımız tanıtım olumlu sonuç verdi. İstanbul’u da tanıtmış olduk. 2017 yazında da aynı şekilde devam etmeyi düşünüyoruz.
Cannes Carlton’un Genel Müdürü Eric Aceto’ya döndük:
- Lobideki ekranlarda İstanbul’la ilgili dönen slogan sizi rahatsız etti mi?
- Benim için hiç sorun yok...
Samim Hatipoğlu, ardından Nurol Grubu’nun gayrimenkul sektörüne yaklaşımına değindi:
- Nurol Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Çarmıklı ve Nurol GYO Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Çarmıklı başta olmak üzere grup son birkaç yıla kadar kendini hep üreten taraf görmüş. Gayrimenkulde pazarlamaya ağırlık vermemişler.
Ardından Nurol GYO’nun piayasa değerine değindi:
- Piyasa değerimiz 140 milyon dolar ama portföyümüzdeki varlıkların değeri 1 milyar doları buluyor. Nurol GYO ile aileden Ceyda Çarmıklı Kılıçaslan daha yakından ilgileniyor.
Grubun 2’si İstanbul’un Avrupa, biri de Anadolu yakasında olmak üzere 3 yeni proje için arsa sahipleriyle görüştüğünü kaydetti:
- Gayrimenkulde yabancılara satış işine en son girenlerden biri Nurol GYO. Yine de 2015’te satışımızın yüzde 25’i yabancılara yönelikti.
Türk gayrimenkul sektörü son yıllarda MIPIM ve MAPIC fuarları için Cannes’da vitrine çıkıyor...
Cannes’ı “pazarlama üssü” seçmek, sektördeki yarışın ulaştığı noktayı gösteriyor...
TÜRKİYE’DE ÇOK RAHAT EDİYORUZ
HAKAN Gökgürler’in yönlendirmesiyle Nurol Life’tan iki daire alan Riyadlı (Suudi Arabistan) Dr. Ahmed, 15 Temmuz gecesi darbe girişimiyle ilgili haberleri şaşkınlıkla izlediklerini belirtti:
- 15 yıldır Türkiye’ye çok güveniyorduk. Ne oldu da ordu içindeki bir grup darbe girişiminde bulundu, Erdoğan sadece Facetime’dan halka seslenebildi.
Ardından Türkiye’ye bakışını ortaya koydu:
- Ailemizin çeşitli fertlerinin Cannes’da, Londra’da, Fas’ta, Tunus’ta, Dublin’de evleri var. Bizim için en garanti yatırımlardan biri gayrimenkul. Cannes’da ev aldıktan sonra İstanbul’da da almak istedim. Çünkü, Türkiye bizim ikinci evimiz gibi.
Türkiye’de kendilerini çok rahat hissettiklerini vurguladı:
- Kültür, din, yiyecek, aile gelenekleri, herşey bize çok uyuyor. Türkiye’den gayrimenkul alan arkadaşlarım ve yakınlarım da çok memnun.
CANNES’DAKİ MÜŞTERİLERİMİN YÜZDE 60’I TÜRK
CANNES’da 20 yıldır gayrimenkul pazarlaması yapan Elite Concept’in Genel Müdürü Hakan Gökgürler’e sorduk:
- Son dönemlerde varlıklı Türkler’in yurtdışında gayrimenkul edinme eğilimi arttı. Cannes’da, sizin müşterilerinizde durum nasıl?
- Müşterilerimin yüzde 60’ını Türkler oluşturuyor.
- Aldıkları evlerin değeri ne düzeyde?
- 1-3 milyon Euro arasında değişiyor.
Paylaş