Paylaş
- Şu anda sektörümüz yanmayan plastik ürün geliştirmek üzere çalışmalar yapıyor.
Yıldız, plastiğin petrol türevlerinden üretildiğini anımsattı:
- Yanmak plastiğin doğasında vardır değil mi?
Akyüz, çalışmanın Avrupa Birliği’nden (AB) sağlanan 4 milyon Euro’luk fonla sürdürüldüğünü belirtti:
- Çalışma TÜBİTAK’la yürütülüyor. Proje kapsamında 17 firma ve kurum çalışıyor.
- Geliştirmeye çalıştığınız hiç yanmayan değil, yanmayı olabildiğince geciktiren ürün olsa gerek.
Bu sorum üzerine önündeki plastik bardağı gösterdi:
- Bileşimine konulacak bazı maddelerle o zaman örneğin bu bardağı yakmaya kalktığınızda önce tutuşur gibi olsa da kendiliğinden sönecek. Yavaş yavaş prototip ürünler çıkıyor.
Geçmişten bugüne Ar-Ge anlayışının nasıl değiştiğini anımsattı:
- Bu iş, “Arakla-Getir”le başladı. Sonra, “Arakla-Geliştir”e dönüştü. Derken biz de “Araştırma-Geliştirme”yi öğrendik.
Sektördeki teknolojik gelişmelerin Boeing’in de dikkatini çektiğini kaydetti:
- Boeing, “Bize üretim yapabilecek şirketlerle görüşmek istiyoruz” diye İKMİB’e başvurdu. Kendilerine üyelerimizden bir liste yapıp verdik.
Birlikte standları turlarken basit gibi görünen bazı ürünlerin kısa süre öncesine kadar ithal edildiğini konuştuk. Titiz Plastik’in Başkanı Oğuzhan Durmuş, standda asılı temizlik fırçalarını işaret etti:
- O fırça ve süpürgelerin üretiminde kullandığımız “pet kılı”nı ithal ederdik. Şimdi kendimiz üretiyoruz. İthalatı tümüyle kestik.
Babası Ahmet Durmuş’un metal versiyonundan esinlenerek geliştirdiği plastik mini masa süpürgesini gösterdi:
- Bu, bizim en çok satan ürünümüz oldu uzun süre. 20 yıldır günde 50 bin adet üretip, satarız.
Küba dahil 70’in üzerinde ülkeye yılda 7 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını vurguladı:
- Her yıl en az 10 yeni ürün çıkarıyoruz.
Murat Akyüz, ürün geliştirmede önlerine koymaları gereken hedefi bir örnekle ortaya koydu:
- Beyin ameliyatlarında kullanılan polimer film vardır. Tonu 30 milyon dolardır. Bizim de bu tür ürünleri düşünmemiz gerekir.
4 eski bakanı hakkındaki fezlekelerin TBMM’de okunmasına cesareti olmayan, Twetter’a ulaşımı engelleyen bir hükümet, iş dünyasına “tonu 30 milyon dolarlık ürün” geliştirme vizyonu sunabilir mi?
Brezilya, Şili ve Meksika Wal-Mart’a girdi, Çinli ‘depozitosuz’ taklit etti
HEREVİN markasıyla üretim yapan Solmazer Mutfak Eşyaları Genel Müdürü Murat Solmazer, ürünlerinin Brezilya, Şili ve Meksika’da Wal-Mart’a girdiğini belirtti:
- 2013 ihracatımız 12 milyon dolardı. Bu yıl 14 milyon dolara çıkacağız.
Sadece fiyattan yola çıkıllırsa Çin’le rekabette geri kalınacağını vurguladı:
- Biz tasarıma önem veriyoruz. Kilo başına ihracatta fiyatımızın 7 doları bulduğu ürünler var. Bu da tasarım sayesinde oluyor.
Söz Çin’den açılınca bir taklit olayını anımsadı:
- Şişecam’dan aldığımız cam ambalajlara giydirme yapıp, dünyaya pazarlıyoruz. Bu tür ürünlerimizin Çin’de taklit edildiğini gördük. Çin’deki taklit üründe Şişecam’ın “Depositosuz” yazısı bile vardı.
Bolvadin’de üretiyor Meksika’ya da satıyor
TÜRKİYE’nin Chicago Başkonsolosu Fatih Yıldız, Avşar Emaye’nin Yönetim Kurulu Başkanı Raşit Tabak’a sordu:
- Chicago’daki fuara daha önce de katıldınız mı?
- 12 yıldır katılıyoruz.
- Buralara ihracatınız var mı?
- Orta ve Güney Amerika’ya ihracatımız var. Brezilya ve Şili’ye ihracat yapıyorduk. Şimdi Meksika’ya satıyoruz.
- Toplam ihracatınız ne kadar?
- 16 milyon dolar. Üretimin yüzde 88’i ihracata yönelik.
- Fabrikanız nerede?
- Bolvadin’de (Afyonkarahisar).
- Bolvadin’de üretip Meksika’ya satmak önemli başarı.
Paylaş