Paylaş
MAN Türkiye CEO’su Münür Yavuz ile MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. CEO’su Tuncay Bekiroğlu, markanın üst sınıf şehirlerarası otobüsü Neoplan’ın üretiminin geçen yıl tümüyle Ankara’ya kaydırılması sonrası harekete geçti:
- Her yıl düzenlenen “Bus Days” (Otobüs Günleri) Almanya’da gerçekleştiriliyordu. Artık Almanya’da otobüs üretimi kalmadı. Ankara, bu alandaki en büyük üretim merkezimiz. Söz konusu etkinliği Türkiye’de yapalım.
Böylece MAN Truck & Bus yönetimi ilk kez “Bus Days”i Almanya dışına kaydırıp, yeni adres olarak Ankara’yı belirledi. MAN’ın dünyadan 1200’ü aşkın profesyonel müşterisi ve çok sayıda gazeteci, 3 günlük etkinlik çerçevesinde Ankara Akyurt’taki tesislerde buluştu.
Münür Yavuz, MAN Truck & Bus Yönetim Kurulu Üyeleri Carsten Intra ve Heinz-Jürgen Löw’ün sunumları sonrasında Neoplan’ın istihdama katkısını ortaya koydu:
- Bir otomobilin montajı 20 adam/saat, kamyonun 100 adam/saat, otobüsünki ise 1000 adam/saattir. Neoplan’ın üretiminin Almanya’daki Plauen’deki tesislerden Ankara’ya kaydırılması, 400 kişilik ek istihdam yarattı.
Bir Alman gazeteci Carsten Intra’ya sordu:
- Plauen’deki 147 persone ne olacak?
- Plauen’de modifikasyon başta olmak üzere bazı işler sürecek. Söz konusu personel orada çalışmaya devam edecek.
Münür Yavuz bize döndü:
- Neoplan’ın üretiminin Ankara’ya kaydırılması sürecini Almanya’daki sendikalar çok yakından izledi. Üyelerinin işsiz kalmaması için her adımı attı.
Ankara’daki üretimde yerlilik oranının yüzde 60’larda olduğunu vurguladı:
- Aslında Polonya’daki MAN yöneticileri, Neoplan’ın üretiminin kendi ülkelerine yönlendirilmesi için çaba harcadı. Tedarikçilerin yakınlığı, bizim üretimde yüzde 10-15 daha hızlı olmamız, ulaştığımız kalite düzeyi, Neoplan’ı çekmemizi sağladı.
MAN Türkiye Boyahane Direktörü Anıl Özbek, fabrika turu sırasında Ankara tesislerinin şu özelliğine dikkat çekti:
- Burası dünyadaki tüm MAN fabrikaları arasında markanın tüm otobüs tiplerini üreten tek entegre tesis.
Bir otobüsün banttan çıkış süresi üzerinde durdu:
- Bir otobüsün üretilmesi süresi 29 günden 22 güne kadar indi. 18 güne indirilmesi için çalışmalarımız sürüyor.
MAN Truck & Bus’ın satış ve pazarlamadan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Heinz-Jürgen Löw, Neoplan’ın üretiminin Ankara’ya kaydırılmasının bir başka anlamına değindi:
- Bu, MAN Gurubu’nun Türkiye’ye olan güveninin, geleceğine inancının göstergesidir. 2012-2014 döneminde Ankara’ya 50 milyon Euro’luk yatırım yaptık. Önümüzdeki dönemde 40-50 milyon Euro’luk yatırım daha gündeme gelecek. Neoplan’ın Ankara’da üretilmesi, rekabet gücümüzü artıracak.
- Neoplan’da “Made in Germany” damgası yerine “Made in Turkey” olması, pazara nasıl yansır?
- Müşterimiz için önemli olan “Made by MAN”dır.
Neoplan, Ankara’da tümüyle ihracata yönelik olarak yılda 350-400 adet üretilecek. MAN Türkiye’nin ihracatını yüzde 20-30 artıracak.
MAN Türkiye, Neoplan’la üretimde sınıf atlarken, yüzde 20-30 ihracat artışı ve 400 kişiye ek istihdamla
ülke ekonomisine katkı sağlamış olacak...
Aslında Volkswagen Türkiye’ye gelmiş sayılır
İLK kez Almanya dışında gerçekleşen “Bus Days” sırasında MAN’ın Ankara Akyurt’taki fabrikasına Volkswagen bayrağı da asıldı. MAN Truck & Bus Yönetim Kurulu Üyesi Heinz-Jürgen Löw, gurubun hisse yapısına dikkat çekti:
- MAN ve Neoplan markası, Volkswagen’in otomotivdeki markaları arasında yer alıyor. Çünkü, biz Volkswagen’in bir parçasıyız. Bu yönüyle bakınca, Volkswagen’in Türkiye’de üretim yaptığını söyleyebiliriz.
Kamyon, ‘Türkiye yüzde 4-5 büyür’ sinyali veriyor
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. CEO’su Tuncay Bekiroğlu, “kamyon endeksi” üzerinden büyüme tahminini ortaya koydu:
- İlk 3 aylık tempo, Türkiye’de bu yıl 12 ton üzeri 36-37 bin kamyon satılabileceğini gösteriyor. Bu, Türkiye’nin 2015’te yüzde 4-5 büyüyebileceğinin sinyalini veriyor.
Paylaş