Paylaş
LC Waikiki markasının sahibi Taha Grubu ve Tema Mağazacılık’ın patronlarından Vahap Küçük’ün oğlu Aykut Küçük’ün Zehra Bilge’yle düğünü var.
Ev sahibi Türkiye’nin önde gelen tekstil-hazır giyim-perakende gruplarından birinin ortağı olunca, düğün, sektör temsilcilerinin buluştuğu “zirve”ye dönüştü... Bir ara Colin’s markasıyla bilinen Eroğlu Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu’nun yanına uğradım:
- İşler nasıl?
- Tekstil için Türkiye’de üretim artık kolay değil. Artık başka işlere bakmak gerekiyor.
- Mısır’da da üretim yapıyorsunuz. Orada durum nasıl?
- Mısır’da oldukça iyiyiz. Çalışan sayımız 2 bin 500’e çıktı. Ayda toplam 300 bin dolar maaş ödüyorum. Devletten 385 bin dolar alıyorum. 85 bin doları bize kalıyor.
- Nasıl yani?
- Mısır, ihracata yüzde 11 nakit destek veriyor. Bizim aylık ihracatımız 3.5 milyon doları buluyor.
- Mısır’dan Türkiye’ye mi ihracat yapıyorsunuz?
- Türkiye de var ama dünyanın birçok ünlü markasına oradan ürün gönderiyoruz.
- Mısır’a başka yatırım düşünüyor musunuz?
- Bir kumaş fabrikası kurmak üzere hazırlıklara başladık.
- Türkiye’de kaç işçiniz var?
- Çorlu ve Aksaray’da toplam 2 bin kişi çalışıyor. Aslında istihdam daha yüksekti ama biraz düştü. Türkiye’deki üretim artık başa baş noktada... Kazanç yok...
Yerime döndüğümde hemen arkamdaki masada oturan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı ve Collezione markasının sahibi Ekrem Akyiğit yanıma uğradı, aynı soruyu ona da yönelttim:
- İşleriniz nasıl?
- Ben 2005’te üretimden çekilmiştim. İyi ki üretimi bırakmışım.
- Perakende iyi mi?
- Üretim yapmaktan daha iyi... Yolumuza devam ediyoruz...
Hükümet yeni teşvik sistemini devreye soktu, Türkiye’yi 4 ana bölgeye ayırdı. Hem sektörel, hem bölgesel teşvikler söz konusu...
“Mısır’da 2 bin 500 işçiye ayda 300 bin dolar ödüyorum, devletten aldığım 385 bin doların 85 bin doları bana kalıyor” örneği varken, “Haydi yatırımcı Anadolu’ya” çağrısına kim kulak verir...
Aile şirketinden uzak durmak için Küçükler Holding’e yöneldiler
AYKUT Küçük-Zehra Bilge çiftinin düğününde Malatya Eğitim Vakfı (MEV) Başkanı Prof. Mesut Parlak, önceki Başkan Şaban Taçyıldız, tekstilci Şahin Nalbant, perakendeci Necdet Narin’le aynı masadayız...
Arkamdaki masada Mavi Jeans’ın kurucusu Sait Akarlılar, Kiğılı Giyim’in patronu ve Fenerium’lardan sorumlu Fenerbahçe Yöneticisi Abdullah Kiğılı, Koton’un patronu Yılmaz Yılmaz, APS Giyim’in patronu Osman Benzeş, BMD Başkanı Ekrem Akyiğit ve Özdilek Grubu’nun patronu Hüseyin Özdilek var.
Hemen karşımdaki masada İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Başkanvekili Ahmet Akbalık, Yönetim Kurulu Üyesi Kemal Güneş ile Gizia’nın patronu İsmail Kutlu yerini almış.
Kiğılı ile Benzeş’in yanına bir ara Taha Grubu’ndan Mustafa Küçük uğradı. Söz
aile şirketlerine gelince Küçük kendi formüllerini anlattı:
- Biz aile şirketi olmamaya çok
özen gösteriyoruz.
- Ne yapıyorsunuz?
- Kardeşler ve çocuklar için “Küçükler Holding”i kurduk. Çalışma hayatına atılacak çocuklarımıza şirket kurup, orada kendilerini göstermelerini sağlıyoruz.
- Ne tür şirketler var?
- Catering, ambalaj gibi değişik alanlarda 6 şirket var.
Sonra aynı konuyu Vahap Küçük’le de konuştum:
- Aile şirketi gibi davranmamaya, o eğilime girmemeye
çok özen gösteriyoruz.
Taha Grup ile Tema Mağazacılık, LC Waikiki markası’yla “parmak ısırtan” bir yükseliş seyri izliyor... Ortaklar disiplini elden bırakmıyor...
5 yıldır takım elbiseyi 199 liraya kilitledim
TAHA Grubu’nın ortaklarından Vahap Küçük’ün oğlunun düğününde Kiğılı Giyim’in patronu Abdullah Kiğılı, Özdilek Grubu’nun patronu Hüseyin Özdilek’e takıldı:
- Paraları ne yapacaksın? Gel beni evlatlık al ya da şirketlerimizi değişelim.
Konuşmayı duyunca araya girdim:
- Özdilek Grubu, Kiğılı Giyim’den büyük ciroya sahip Abdullah Bey...
- Olsun, benim borcum yok, şirket temiz...
Kiğılı, ardından alışveriş merkezlerindeki eğilimlerden söz etti:
- Yeni alışveriş merkezi açılacağı zaman, önce LC Waikiki’ye, sonra bana geliyorlar. Onlar için lokomotif olduk.
Sonra da pazardaki konumu için iddialı konuştu:
- 5 yıldır erkek takım elbisesini 200 liralık fiyata kilitledim.
Mustafa Küçük, düzeltme yaptı:
- Abi 199 lira değil mi?
- Doğru, 199 lira. Bu fiyata hiçbir yabancı marka dayanamaz, karşıma dikilemez.
Bu kez ben takıldım:
- Hangi mağazada bu 199 liralık elbise?
- 152 mağazanın hepsinde aynı fiyat geçerli...
LC Waikiki, Kiğılı, Collezione, Koton gibi markaların “uygun fiyat” politikası krizde daha da öne çıktı, büyümeleri kesintiye uğramadı...
Paylaş