Japon devi Malta’daki bölge merkezini İstanbul’a taşıyor

KONICA Minolta İş Teknolojileri Avrupa Başkanı Ikuo Nakagawa, bayi toplantısı için İstanbul’a geldiğinde, Türkiye Başkanı Toshiyuki Yamada, Pazarlama Müdürü Orhan Doğan ve Ürün Müdürü Senem Cabar’la birlikte sohbet ettik.

Haberin Devamı

Nakagawa, birçok uluslararası şirketin yöneticisi gibi genç nüfusa dikkat çekti:
-Türkiye’de ortalama yaş 30.4. Japonya’da ve Avrupa merkezimizin bulunduğu Almanya’da 45’e çıktı. Belki 10-15 yıl sonra Türkiye nüfusu da bizim gibi yaşlanmaya doğru gidecek.
Türkiye’nin 2023 hedeflerini, dünyada ilk 10 ekonomi arasına girme çabasını bildiğini belirtti:
- Türkiye, dünyada büyümesini sürdüren ülkeler arasında. Nüfusu da büyüyor. Birçok uluslararası şirket için üretimde de büyük fırsatlar olduğunu, Ar-Ge yatırımlarının önünün açıldığını biliyorum.
Konica Minolta Türkiye İş teknolojileri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Toshiyuki Yamada, 1980’den itibaren Türkiye’de distribütörlükle temsil edildiklerini anımsattı:
- 1 Nisan 2012’de doğrudan giriş yaptık. Türkiye’de fotokopi, yazıcı, profesyonel baskı sistemleri, dokümantasyon sistemleri çözümleri sunuyoruz. Diğer ürünlerimizin temsili için çalışmalarımız sürüyor.
Nakagawa, Türkiye’ye dönük aldıkları kararı paylaştı:
- Türkiye, bizim organizasyonumuzda Orta Asya, Ortadoğu ve Afrika (CAMEA) bölgesinde yer alıyor. Bu bölgenin merkezi 2010’dan beri Malta’da bulunuyor. CAMEA merkezimizi eylül ayında İstanbul’a taşıyacağız.
Londra’da bir inovasyon merkezlerinin olduğunu belirtince sordum:
- Türkiye, Ar-Ge yatırımlarına önemli destekler veriyor. Bazı uluslararası şirketler, Türkiye’yi Ar-Ge merkezleri arasına aldı. Siz de düşünmez misiniz?
- Türkiye’nin bu yönünü çok iyi bilmiyorum. İnovasyon merkezi için yeteri kadar altyapı ve insan kaynağı var mı, ona bakarız.
Konica Minolta’nın Türkiye’de üretimi düşünüp düşünmeyeceğini yokladım:
- Yakın dönemde Türkiye’de üretime dönük yatırım planımız yok. Ancak, getireceğimiz yüksek teknoloji ile Türkiye’de üretimin artmasına, ülkenizin büyümesine katkıda bulunabiliriz.
Türkiye’de şimdilik satış ve hizmet ağlarını büyütüp, geliştirmeyi planladıklarını vurguladı:
- Türkiye’de büyüme potansiyeli görüyoruz.
Yamada, potansiyeli verilerle ortaya koydu:
- Doğrudan şirketimizi kurduktan sonra büyümemiz hızlandı. Yıllık ciromuz 45 milyon liraya yükseldi. 2018’de ciromuz 80 milyon liraya çıkacak. Şu anda 100 kişiye istihdam sağlıyoruz.
Nakagawa’ya bazı uluslararası şirketlerden örnek verdim:
- Başta The Coca-Cola Company olmak üzere, birçok uluslararası dev grup, İstanbul’dan 50-100 dolayında ülkeyi yönetiyor. Siz de en azından Avrupa merkezinizi taşımayı düşünmez misiniz?
- Konica Minolta’nın Avrupa Başkanı olarak Hannover yerine İstanbul’da yaşamayı çok isterim. Büyük bölge merkezleri İstanbul’da bulunan uluslararası şirketlerden örnekleri benimle paylaşırsanız sevinirim.
Nakagawa’nın bu isteği üzerine şu soru kafama takıldı:
Başbakanlık Yatırım Ajansı, hiç mi Konica Minolta’nın kapısını çalmadı?

Haberin Devamı

Japon devi Malta’daki bölge merkezini İstanbul’a taşıyor

Haberin Devamı

Türk insanı çalışma ve başarıya aç


KONICA Minolta İş Teknolojileri Türkiye A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Toshiyuki Yamada, Türkiye’deki insan kaynağı üzerinde durdu:
- Türk insanı çok iyi çalışıyor. Çalışmaya, başarıya, büyümeye açlık var. İnsanlar çok sıkı çalışıyor.
Japonya’da bu duygunun giderek kaybolmaya başladığını belirtti: - Aynı duyguyu iş ortaklarımızda da görüyoruz. Özgüvenleri yüksek, “en iyi benim” yarışındalar.


İnovalig, küresel yarışa kapı açıyor

TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, şirketleri katma değeri yüksek ürünlere dönük yarıştıran “İnovalig”e başvuru tarihinin 5 Haziran 2015’e uzatıldığını duyurdu:
- Bu yıl bir ilke imza atarak işi küresel boyuta taşıdık. 5 ayrı kategorinin şampiyonu firmalar Dünya İnovasyon Ligi’nde yarışma hakkı elde edecek.
Başvuru adresini de anımsattı:
- www.inovalig.com


Yazarın Tüm Yazıları