İnterneti yaymak için camiden anons yaptı

ÇATISI alında TTNet’in de yer aldığı Türk Telekom Grubu, 2013 yılında 2 gönüllü eğitmenle interneti hiç bilmeyenleri kucaklamak üzere sosyal sorumluluk projesi başlattı:

Haberin Devamı

İnterneti yaymak için camiden anons yaptı
(Soldan sağa ) Ayşe Cihan Sultanoğlu, Rami Aslan (Türk Telekom Grubu CEO'su) ve Gülden Türköz

- İnternetle Hayat Kolay...
Proje, 1.5 yılda 180 gönüllünün 2 günde 10 saatlik eğitim verdiği programla sosyoekonomik düzeyi düşük 28 ilde 10 bin kişiyi ilk kez internetle tanıştırdı. İnternet kullanımının çok düşük olduğu kentlerde projeyi duyurmak için camiden anons yoluna da gidildi.
Projenin kapsama alanı genişledikçe interneti ilk kez kullananlar arasında ilginç örnekler ortaya çıkmaya başladı:
- Şırnak’ta eğitime katılan bir grup kadın, Instagram’da hesap açarak el işlerini tanıtmaya ve pazarlamaya girişti.
Türk Telekom Grubu, kalkınma programı olarak nitelediği projeyi 81 ile yaymayı planlarken, Habitat ve UNDP (Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı) ile işbirliği adımı attı. Türk Telekom Grubu Sosyal Sorumluluk Müdürü Tülin Kara Özgen, grup CEO’su Rami Aslan’dan aldığı güçle projeyi UNDP gündemine taşımak üzere başvuruda bulundu.
UNDP, projeyi kalkınmaya katkısıyla başarılı ilk 50 listesine koydu. Türk Telekom CEO’su Aslan, BM Genel Kurulu’na denk gelen haftada UNDP’nin New York’ta gerçekleşen “Social Good Summit”in (Sosyal Fayda Zirvesi) paneller dizisine konuşmacı olarak davet etti.
Aslan, ABD eski Dışişleri Bakanı Madeleine Allbright, Cameron Diaz, Victorisa Becham gibi isimlerin konuşmacıları arasında yer aldığı paneller dizisinin “Dijital Vatandaşlık” başlıklı bölümünde “İnternetle Hayat Kolay”ı anlattı:
- 2017 sonuna kadar verdiğimiz eğitimle internetle ilk kez tanışacak vatandaş sayısı 30 bine çıkacak. Hedefimiz benzer projelerle interneti hiçbir şekilde kullanmayan 1.5 milyon kişiyi teknolojinin olanaklarıyla tanıştırarak 2030’a kadar dijital uçurumu ortadan kaldırmak.
Söz konusu vatandaşların internetten uzak kalma gerekçelerini de sıraladı:
- Söz konusu vatandaşlar internet korkusu, kişisel bilgilerle ilgili güvenlik endişesi, maddi imkansızlık gibi nedenlerle teknolojiden yararlanmıyor. Amacımız kendimize yeni aboneler yaratmak değil, internet kullanımı konusunda farkındalık yaratmak.
Aslan, UNDP Başkan Yardımcısı Vekili Gülden Türköz Cosslett ve Avrupa Direktörü Ayşe Cihan Sultanoğlu ile birlikte düzenlediği toplantıda da şu verileri paylaştı:
- Türkiye’de internet erişimi olan hanelerin oranı yüzde 60.2. Erkeklerde internete erişim oranı yüzde 63.4 iken, kadınlarda yüzde 44.1’de kalıyor. İstanbul’da internete erişim oranı yüzde 64.6 iken, Doğu Anadolu’da yüzde 39, Güneydoğu Anadolu’da yüzde 37’ye iniyor. Muş, internet kullanımın en düşük olduğu il.
Bir tarafta zaman zaman sosyal medya yasaklarıyla dünya gündemine oturan Türkiye...
Diğer tarafta, internet kullanımını yaygınlaştırmayı hedeflediği sosyal sorumluluk projesiyle UNDP’de ilk 50’ye giren Türk Telekom Grubu...
Türk Telekom Grubu’nun projesini “sakıncalı” gören olur mu?

Haberin Devamı

İnterneti yaymak için camiden anons yaptı

Haberin Devamı

Facebook’ta 15 günde 200 kilo karakovan balı sattı


TÜRK Telekom Grubu CEO’su Rami Aslan, “İnternetle Hayat Kolay” projesinin ulaştığı kentleri sıraladı:
- Adıyaman, Amasya, Artvin, Bartın, Batman, Bingöl, Çorum, Erzurum, Hakkari, Kahramanmaraş, Karaman, Manisa, Mersin, Muş, Ordu, Samsun, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak, Tokat, Tunceli, Van, Yozgat, Zonguldak, Nevşehir, Mardin, Erzincan, Çanakkale.
Projenin yarattığı etkiye Muş’tan bir örnek verdi:
- Muş’ta, Karakovan balı üreten bir kursiyerimiz, ürünlerini Facebook hesabı üzerinden satıyor. İlk 2 haftada 200 kilo bal sattı. Balın fiyatı da 70 liradan 150 liraya çıktı.


Dijital uçurum derin sosyal ve ekonomik eşitsizliğin yansıması

Haberin Devamı

TÜRK Telekom Grubu CEO’su Rami Aslan, dijital uçurumun derin sosyal ve ekonomik eşitsizliklerin bir yansıması olduğunu vurguladı:
- Bu eşitsizliğe izin vermemek adına Türkiye’nin 81 iline ayırım gözetmeksizin yatırım yapıyoruz. Teknoloji artık yalnızca kurumlara değil kişilere de bilgiye erişim imkanı tanıyor. Bölgesel ve ekonomik eşitsizliğin ortadan kalkmasına katkıda bulunuyor.

Yazarın Tüm Yazıları