Paylaş
- 4 yılda Mercedes-Benz Türkiye nereden nereye geldi?
Jürgen Ziegler, sıraladı:
* Ben geldiğimde Hoşdere’de (İstanbul) yılda 2 bin otobüs üretiliyordu. 2008’de 3 bin 500’e çıktı.
* 4 yıl önce Aksaray’daki fabrikamızda 10 bin kamyon üretiyorduk. 2008’de 17 bin adedi bulduk.
* 4 yıl önce ciromuz 1 milyar Euro’ydu. 2008’de 1.7 milyar Euro’ya yükseldi.
* Bu dönemde kamyon pazarındaki payımız yüzde 28’den 32’ye çıktı.
* Otomobilde pazar payımız yüzde 5’ten yüzde 16’ya kadar yükseldi.
Ziegler, rakamları sıraladıktan sonra duraksadı:
- Bunları tek başıma ben yapmadım. Arkamda 4 bin çalışanın gücü ve başarısı vardı.
Ardından daha önemli noktaya dikkat çekti:
- Mercedes-Benz Türk’ün
benim dönemimdeki en önemli başarısı, Hoşdere’nin Mercedes için artık bir Ar-Ge merkezine dönüşmesi oldu. Bununla birlikte Türkiye, Mercedes dünyasında daha da kök saldı.
- Hoşdere’de oluşturulan Ar-Ge merkezi, kriz ortamında bir fırsat görülebilir mi?
- Elbette... Şimdi Almanya’daki bazı araştırma-geliştirme çalışmaları, Türkiye’ye, Hoşdere’ye kaymaya başladı.
- Bu Ar-Ge merkezi neler yapacak?
- Geliştirme çalışmaları modüler olarak yürütülüyor. Otobüs ve kamyon akaryakıt depoları, kablo takımları, şoför kabini geliştirmeleri yapılıyor. Bunun arkasından hafif ticari araçlarımızla ilgili geliştirmeler gündeme gelecek.
- Ar-Ge merkezinizde Mercedes otomobiller için de birşeyler yapılacak mı?
- Otomobiller için de bazı Ar-Ge çalışmaları Hoşdere’ye kaydırılacak.
- Böylelikle Türkiye, Mercedes otomobilde de rol oynar hale gelecek değil mi?
- Tabii ki... Tüm ciro, üretim, satış ihracat artışları bir yana, bence Türkiye için en önemli şey Ar-Ge merkezine dönüşmesi olacak...
Kriz, birçok şirket gibi Mercedes-Benz Türk’te de 2009 cirosunu, üretim ve satış adetlerini düşürse de, 4 yılda ortaya koyduğu başarı, Ziegler’i Brezilya’daki daha büyük bir organizasyonun başına taşıdı...
Güle güle Jürgen Ziegler, yolun açık olsun...
İyi bayramlar...
Çalışanların olağanüstü motivasyonu çok etkiledi
JÜRGEN Ziegler’e son
bir soru:
- Türkiye’de sizi en çok etkileyen ne oldu?
- Birlikte çalıştığımız arkadaşların olağanüstü motivasyonu...
- Örnek verebilir misiniz?
- Kimseden, “Bu iş olmaz” lafı çıkmıyor. Herkes
hedefe kilitleniyor, öyle ya da böyle sonunda başarı sağlanıyor.
Türkiye’deki çalışanların farkı, birçok yabancı sermayeli kuruluşta
öne çıkıyor...
Hem mutluyum hem üzgünüm
MERCEDES-Benz Türk CEO’su Jürgen Ziegler’e sordum:
- Türkiye’den Brezilya’ye gitmek sizi sevindirecek mi, üzülecek misiniz?
- Hem mutluyum, hem üzgünüm...
- Neden mutlusunuz?
- Brezilya’daki şirket, Türkiye’dekine göre daha büyük bir organizasyon... Daha büyük bir işin başına gideceğim için mutluyum...
- Ya üzüntü neden?
- Türkiye’de harika 4 yıl geçirdim. Türkiye’deki 4 yılım, beni Brezilya’ya çok iyi hazırladı. Türkiye’deki dostluğu, insanların yakınlığını çok arayacağım. Bu yüzden üzüntülüyüm.
Brezilya sonrasında belki de Ziegler, Daimler Grubu’nda basamakları daha da çıkacak... Böylece Daimler Grubu’nun zirvesinde bir Türk dostu daha olacak...
Hintli Mercedes’i garajda tutuyor Türkler ‘statü atlama’ sayıyor
JÜRGEN Ziegler’le sohbette, Türk tüketicisinin Mercedes’e bakışını da konuştuk:
- Türk tüketicisinde Mercedes alırken gözlediğiniz özellik nedir?
- Mercedes almak, gelir açısından belirli bir noktaya ulaşıldığının göstergesi... Aslında Hindistan’da durum aynı, Avrupa’da da...
- Aralarında hiç fark yok mu?
- Hintli Mercedes’i alınca evinin garajında tutmayı tercih ediyor...
- Ya Türkler?
- Mercedes’e binecek noktaya ulaşmaktan mutlu oluyor, bunu da gösteriyor...
Türkiye’ye net döviz kazandıran şirketiz
JÜRGEN Ziegler, Mercedes C’nin 1.6 serisinin Türkiye’de sağladığı başarıdan memnun:
- Almanya’daki
merkeze Türkiye’deki motor hacmi düşük araçların sağladığı
avantajı anlatır dururduk. Mecedes C 1.6 gelince, haklı olduğumuz ortaya çıktı... Talep patlaması yaşadık.
- Mercedes-Benz Türk’in ihracatı ile ithalatı arasındaki fark nedir?
- 2008 yılında 2 bin 500 otobüs, 6 bin 500 kamyon ihraç ettik. Otomobil ve hafif ticari araçları ise ithal ediyoruz. Rakamlar şu anda tam aklımda değil. Ancak, şu rahatlıkla söyleyebilirim ki, ihracatımız, ithalatımızın çok üzerinde...
Ziegler, ardından ekledi:
- Biz Türkiye’ye net döviz kazandıran bir şirketiz...
Mercedes-Benz Türk’ün “net döviz kazandıran” şirket olması, önemli bir ayrıntı...
Kapasite yılda 4 bin otobüse kadar çıkıyor
JÜRGEN Ziegler döneminde, Mercedes-Benz Türk’ün Hoşdere’deki fabrikasında üretim ortamının değiştirilmesi için çalışmalar başlamış:
- Üretimde montaj istasyonlarının yerini akar bantlar alacak...
- Yeni sistem ne işe yarayacak?
- Verimlilik artacak... Böylece Hoşdere’nin Daimler içindeki yeri güçlenecek...
- Bu düzenleme üretimde artış getirecek mi?
- Yıllık otobüs üretim kapasitemiz 3 bin 500’den 4 bine çıkacak. Böylece Mercedes-Benz Türk, kriz sonrası düzelme ortamına hazır hale gelecek.
Mercedes-Benz Türk, yılda 4 bin otobüse çıkıyor...
Diğer Alman devi MAN, Ankara’daki fabrikasında onu izliyor...
Sabancı Grubu’nun yarattığı Temsa, yerli marka olarak onları izliyor...
Türkiye’nin “Avrupa otobüs üretim merkezi” konumu daha da güçleniyor...
Paylaş