Paylaş
- Metal ambalaj üretimi için Nippon Steel’den malzeme alıyorsunuz. Söz konusu ticaret bizim üzerimizden geçiyor. Yani, sizi yakından izliyoruz.
İzlemeyi zamanla araştırmaya dönüştürdükleri anlaşıldı:
- Sizinle ilgili her türlü ayrıntıyı araştırdık. İlkokulu nerede bitirdiğinize, hakkınızda açılmış tek bir dava olmadığına kadar birçok ayrıntıyı biliyoruz.
Sarıbekir şaşkınlık içinde düşündü:
- Mitsui, müşterilerini neden bu kadar detaylı araştırıyor acaba?
İçinden geçen sorunun yanıtı, az sonra yapılan teklifle anlaşıldı:
- Mitsui olarak Sarten Ambalaj’a ortak olmak istiyoruz.
Sarıbekir, Mitsui’den gelen teklif üzerine şirketteki aile üyelerini topladı, karar verildi:
- Mitsui’ye yüzde 15 hisse verebiliriz.
Mitsui’nin Sarten’e ortaklığı 3 yıl önce gerçekleşti. Sarıbekir, geçenlerde durum değerlendirmesi yaparken geriye dönüp baktı:
- Mitsui’nin bize ortak olmasının faydasını gördük. Öncelikle kurumsallaşmada Mitsui sayesinde önemli yol aldık. Ayrıca, grubun 65 ülkeye uzanan ağı, bize yeni kapılar açmada rehberlik yapıyor.
Bu rehberliklerden biri Fas’a açılma konusunda oldu:
- Fas, bazı uluslararası şirketler için “yeni Türkiye” gibi oldu. Renault, Peugeot-Citroen ve Ford yatırıma gitti. Bombardier uçak fabrikası kuruyor.
Ülkede yılda 1.5 milyon Sardalya konservesi kutusuna ihtiyaç duyulduğunu gördü:
- Bu fırsatı değerlendiriyoruz. Şimdilik ihracata başladık. Belirli bir ciroya ulaşınca Fas’ta fabrika kurmayı gündeme getireceğiz.
Mevcut fabrikalarının dağılımını gözden geçirdi:
- Türkiye’de 15 fabrikamız var. 4’ü plastik, 11’i metal ambalaj üretiyor. Ayrıca, Bulgaristan’da gıda, Rusya’da kozmetik, Hollanda’da kozmetik ambalajı üretiyoruz. Şu anda Türkiye ve Ortadoğu’nun en büyük, Avrupa’nın 3’üncü büyük ambalaj üreticisiyiz. Dünyada ilk 10’da yer alıyoruz.
Hollanda’daki fabrikanın yakın dönemde devreye girdiğini düşünüp, dışa dönük gelecek planı yaptı:
- Bu yıl ciromuz 400 milyon dolara ulaşacak. İhracatımız 100 milyon doları aşacak. Fas’a yatırımın yanı sıra, ABD’ye ve bir AB ülkesine daha yatırımı gündeme alacak noktaya geleceğiz. 2025’te 1 milyar dolarlık bir ambalaj şirketi olacağız.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanlığı’nı da yürüten Sarıbekir, Türkiye’nin sektördeki konumunu da gözden geçirdi:
- Sektö-rümüz 2017’de
4.2 milyar dolar ihracat yaptı, 786 milyon dolar cari fazla verdi.
Sektöre yabancı ilgisinin de arttığının altını çizdi:
- Sektörümüzde yabancıların Türkiye’den şirket satın almaları oldu. Şu anda Avrupa’nın ambalaj ihtiyacının yüzde 10’u ülkemizden karşılanıyor.
Ambalajda hammadde açısından dışa bağımlılık sürerken 786 milyon dolar cari fazla sağlanması, sektörün ulaştığı noktayı ortaya koyuyor...
KİŞİ BAŞINA YILDA 200 DOLARLIK AMBALAJ TÜKETİMİMİZ VAR
AMBALAJ Sanayicileri Derneği Başkanı Zeki Sarıbekir, Türkiye’de ambalaj tüketiminin 10 yılda iki kat arttığını belirtti:
- 10 yıl önce ülkemizde kişi başına 100 dolar olan ambalaj tüketimi 200 dolara çıktı. Bunda büyük marketlerin yaygınlaşması önemli rol oynadı.
Ambalaj tüketiminde dünyadan verileri paylaştı:
- AB ülkelerinde yıllık kişi başı ambalaj tüketimi 350-400 dolar, ABD’de 500 dolar, Japonya’da 550 dolar düzeyinde bulunuyor.
Ardından ekledi:
- Ülkemizdeki zincir marketler ikiye katlanırsa, kişi başına ambalaj tüketimi de 400 dolara ulaşır.
SİNEMA HALISIYLA AVUSTRALYA’YA UZANDI
HADIMKÖY’deki Alkent 2000’de komşular arasında oluşturulan “Deniz Aslanları” adlı grubun son buluşmasında Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vakkas Altınbaş, Nurteks Halı’nın patronu İbrahim Nalbant’ı işaret etti:
- İbrahim Abi, Avustralya’daki sinemalara halı döşüyor.
Ali Altınbaş, Yasin Tütek, Sofu Altınbaş, Bülent Serttaş, Hikmet Tanrıverdi, Kemal Güneş, İmam Altınbaş, Gökhan Şahin, Adem Kameroğlu, Nusret Altınbaş, Mustafa Kaya, Fikret Kaya’nın da yer aldığı buluşmada Nurteks’in verilerini netleştirmek
İbrahim Nalbant’ın damadı ve şirketin CEO’su İzzet Nalçakan’a düştü:
- Avustralya’da 200 bin metrekarelik sinema halısı yenileme işi aldık. Türkiye İhracatçılar Meclisi çatısı altındaki ihracatçı birliklerinin Ekonomi Bakanlığı desteğiyle düzenlediği Ür-Ge turlarının çok faydasını görüyoruz. Yeni pazarlara açılma şansı yakalıyoruz.
Yeri gelmişken şirketin üretim alanını anımsattı:
- Futbol, tenis, golf, hokey, rugby, yürüyüş yolu, peyzaj çim halıların yanı sıra otel, ofis, cami, sinema ve ev halıları üretiyoruz.
Son 2-3 yıldır İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) “İkinci 500 Şirket” listesine girdiklerini vurguladı:
- 25 milyon doları ihracattan olmak üzere ciromuz 180 milyon lirayı buluyor.
Paylaş