Fuarda pazarlık yaptılar 39 bin Euro indirimi kaptılar

İSTANBUL Yeşilköy CNR'da düzenlenen "Uluslararası Auto Show 2004 Fuarı"nda standlar arasında dolaşırken, bir pazarlığa kulak kabarttım.

Alıcılar, kamuoyunun yakından tanıdığı isimlerdi. Öncelikle 4x4 aracı yakından incelediler. Sonra görevlilere taleplerini açtılar:

"Her birimiz bir tane 4x4 aracınızdan alacağız. Yani, bir anda 5 tane birden satmış olacaksınız... Ancak bize çok iyi indirim yapmanız gerekiyor..."

Görevliler hemen seferber oldu. Listeler açıldı: "Gördüğünüz aracın liste fiyatı 100 bin Euro efendim... Fuar fiyatı 90 bin Euro..."

Alıcılar için bu yeterli değildi: "Herkese yaptığınız indirim bizi kesmez. Şöyle yüklü indirim yapın da görelim. Bize yüzde 30 indirim yapan var."

Alıcıların "sıkı pazarlıkçı" olduğunu gören görevliler, çareyi daha üst düzey bir yöneticiyi devreye sokmakta buldu. Yönetici bir dilim daha indi:

"Sizin için fiyatı 80 bin Euro yapabiliriz..."

Alıcılarda henüz bir hareket yoktu. Yüzde 20'lik indirim de yetmemişti:

"Olmaz, biraz daha inin bakalım.. Nerede 'ayrıcalıklı müşteri' farkı."

Yönetici telefona sarıldı, şirketin merkeziyle görüştü. Fiyat teklifini yeniledi: "Tamam efendim, sizin için 75 bin Euro olsun..."

Aslında Euro bazında yüzde 25 indirim hiç de küçümsenecek bir oran değildi. Ancak, alıcılar işi biliyor, kararlı davranıyordu: "Bizi buraya getiren arkadaşımız, fiyatı 60 bin Euro'ya kadar indirebileceğinizi söyledi."

Yönetici kıvranmaya başladı: "Efendim sizin için 70 bin Euro'ya inebilirim. Daha fazla indirim yapamam. Aksi halde benim de kellemi götürürler..."

DVD'Sİ BİLE 5-6 BİN EURO

İndirim oranı sonunda yüzde 30'a ulaşmıştı. Ama alıcıların bildiği bir şeyler vardı. Israrla fiyatın 60 bin Euro'ya inmesini istiyorlardı: "Bakın bir anda 5 tane 4x4 araç alıyoruz. Fiyatı indirirseniz bu sayı daha da artabilir."

Yönetici şirketin merkezinden biraz daha indirim yetkisi aldı: "Son fiyatımız 65 bin Euro. Bakın bu aracın üzerinde 5-6 bin Euro'luk DVD de var..."

Alıcılardan biri şakayı patlattı: "Madem öyle. DVD üstünde kalsın ama size söz veriyoruz, seyretmeyiz..."

Yönetici 65 bin Euro'nun altına inecek gibi görünmüyordu. Alıcılar, "Siz de düşünün, biz de. Buraya kadar inmişken anlaşırız" önerisi getirdi.

Sonradan öğrendim ki, alınacak araç sayısı bir bölümü otomobil olmak üzere 10'a kadar çıkmış... Alıcıların yüzde 35 indirimi duyan bazı yakınları da bu fırsatı değerlendirmek istemiş.

Sonuçta araçların DVD'siz olmasına karar vermişler... Fiyat 61-64 bin Euro aralığında bir noktaya gelmiş... Söylenene göre şirket, araçları kendisine geliş maliyetine vermeyi kabul etmiş...

Pazarlıktan çıkan indirimin iki yönü var:

100 bin Euro'luk bir aracın fiyatı ayrıcalıklı müşteriye 61-64 bin Euro'ya indiğine göre, sıradan müşteriye yüksek kár marjıyla satış var.

Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) artışıyla iç pazarda canlılığını önemli ölçüde yitiren otomotiv sektörü, "Yeni yıla elde stokla gireceğime, maliyetine satayım" yolunu benimsedi. Auto Show 2004 Fuarı da bunun için fırsat oldu.

İşte kıran kırana pazarlık... İşte nedenler... Yorum sizin...
Yazarın Tüm Yazıları