Paylaş
Ferdinand Hediard, dünyanın çeşitli ülkelerinde gördüğü gıda ürünlerini tezgaha ve raflara koyacağı bir marketi hayal edip, 1854’te hizmete açmıştı. Hediard adını verdiği market-restoranı 880’de bugünkü adresine taşımıştı. Zamanla İngiliz ve Monaco’lu yatırımcıların eline geçen Hediard, son 7 yılda bir Rus yatırımcıyla yola devam ederken tıkanma noktasına gelmişti.
Bunun üzerine ilgili makamlar devreye girmiş, stratejik bir yatırımcıya satışı gündemine almıştı. Doğudan, Hediard ihalesinde jüriyi andıran heyetin önüne çıktı:
- DO&CO’yu 30 yıl önce Viyana’da kurdum. Zamanla Türk Hava Yolları (THY) ile Turkish-DO&CO ortaklığına girdim. Avusturya’nın önde gelen markası Demel’i satın aldım. Viyana’da bir otel açtım. Şu anda dünyada 60 havayolu şirketine havada hizmet veriyorum. 22 yıldır Formula1’in VIP konuklarına yeme-içme servisi yapıyorum. 2004’ten beri UEFA’nın Avrupa Şampiyonası’nda yeme-içme servisini üstleniyorum. Yılda 150 milyon kişi bizim mutfaklarda hazırlanan ürünleri yiyor, içiyor.
Şu verileri ekledi:
- DO&CO’nun cirosu 800 milyon dolar. Önümüzdeki yıl 1 milyar dolara ulaşacağımızı öngörüyoruz. Borsa İstanbul ve Viyana Borsası’nda hisselerimiz işlem görüyor. Hisselerimizin yüzde 58’i halka açık, yüzde 42’si benim elimde. Şirketimizin piyasa değeri 600 milyon dolar dolayında.
Ardından Hediard’la ilgili planını açtı:
- Hediard’ın 1854’teki kuruluş hedeflerinden yola çıkıp bugünle güzel bir köprü kuracağız. Fransa’daki tarihi yerine sahip çıkıp, onu canlandıracağız. Hediard’ı alırsak, yeme-içme hizmetlerini üstlenmeyi hedeflediğimiz “Euro 2016”da markayı DO&CO’yla birlikte kullanmayı planlıyoruz.
Doğudan, Hediard’ı devralırken hedefini ortaya koydu:
- Satın alma bedeli dahil Hediard’a önümüzdeki 3 yılda 100 milyon dolar yatıracağız. Belki bu kaynağın bir bölümünü yeni alımlar için kullanırız. İlk işim Hediard’ın merkez binasını ve restoranını renove etmek olacak.
Hediard’ı “Euro 2016” yeme-içme ihalesine teklifte koz olarak kullandı:
- 10 Haziran-10 Temmuz 2016 döneminde 24 karşılaşmayı Fransa’nın 10 ayrı kentinde izleyecek 200 bin VIP konuğa DO&CO ve Hediard olarak hizmet vereceğiz. 200 bin VIP konuk ve bir o kadar gazeteci ile görevli personel, bizimle Fransız misafirperverliğini hissedecek.
Yanına ünlü Fransız şefi de aldı:
- Euro 2016 için Joel Robuchon da bizimle çalışacak.
Paris’te, Hediard’ın merkezinde gerçekleşen “Euro 2016 gecesi”nde Doğudan’a sordum:
- Euro 2016’da ne kadarlık yeme-içme servisi olacak?
- Avrupa Şampiyonası’nda ilk kez 2016’daki bu turnuvada 24 milli takım yarışacak. 10 ayrı kentte, 51 karşılaşma olacak. Yeme-içme cirosu 60-80 milyon dolar düzeyinde gerçekleşir.
Viyana merkezli Türk şirketi DO&CO, 2016 Avrupa Şampiyonası’na şimdiden damga vurmakla kalmadı, Hediard gibi köklü bir Fransız markasını da bünyesine kattı...
Paris’in göbeğindeki 160 yıllık Hediard artık Türkiye markası oldu...
Hayalimde Fransa’da marka almak vardı
DO&CO Yönetim Kurulu Başkanı Attila Doğudan, Hediard’ı aldıktan sonra, kurucu aileyle bağlantı kurdu. Ailenin 4’üncü kuşak temsilcisi Benita Krusel, başlangıçta uzak durdu. DO&CO’nun ciddiyetini görünce danışmanlığı kabul etti. Doğudan, şu değerlendirmeyi yaptı:
- Benita Krusel bize Hediard’ın geçmişine ilişkin notlarını, başta reçeller olmak üzere çeşitli formüllerini getiriyor. Onları değerlendiriyoruz.
Ardından duygularını paylaştı:
- Hayalimde Fransa’da köklü bir markayı almak vardı. Buna ulaştım. Yeni alımlar da yapabilirim.
Paylaş