Erzurum’a 41 milyon lira yatırıp 850 kişiyi işe aldı 5 yıllık etki 309 milyon oldu
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
ÇARŞAMBA sabahı Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv ve Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan’ın da bulunduğu kalabalık bir ekiple Erzurum’a gittik.
Günübirlik Erzurum’a gidişin nedeni, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) bünyesindeki Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı’na (TEPAV) hazırlattırılan “Turkcell Global Bilgi Erzurum Çağrı Merkezi: Ekonomik Etki Analizi”nin ortaya koyduğu verileri birlikte değerlendirmekti. Süreyya Ciliv, söze 5 yıl önceyi anımsatarak girdi: - Biz Erzurum’a çağrı merkezi kurmayı gündeme aldığımızda, “Kışın eksi 50 derecelerin görüldüğü bir kentte yatırım yapmak akıl kârı değil” diyenler oldu. Biz Erzurum’daki potansiyeli gördük. 5 yıl önce buraya çağrı merkezimizi açtık. Merkezin kapı açtığı ilklere dikkat çekti: - Erzurum Çağrı Merkezi, Doğu Anadolu’da ilk oldu. O sırada Batı’daki 5 ilimizde çağrı merkezleri vardı. 6’ncısını Erzurum’da açmış olduk. Bugün artık 24 ilimizde çağrı merkezleri faaliyet gösteriyor. Turkcell’in 17 yılda yaptığı toplam yatırımın altını çizdi: - 17 yılda 18 milyar liralık yatırım yaptık. Erzurum’da yaptığımız yatırım da 5 yılda 41 milyon lirayı buldu. Bu sürede Erzurum’daki kadromuz 850 kişiye ulaştı. Bu yatırımı yapmış olmaktan çok memnunuz. Çünkü, artık başka çağrı merkezleri de devreye girdi, giriyor. Onlara kapıyı açan da biz olduk. TEPAV Etki Analizi Programları Direktörü Sibel Güven sunuma geçmeden önce Erzurum Vali Yardımcısı Mehmet Gök, Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Küçükler, Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Hikmet Koçak ile Açık Öğretim (AÖ) Fakültesi Dekanı Prof. Üstün Özen de salondaki yerini aldı. Sibel Güven, TEPAV ekibinin analizinden çıkan istihdama etki sonuçlarını sıraladı: - Turkcell Global Bilgi Erzurum Çağrı Merkezi, 2006-2011 döneminde 2 bin kişiye istihdam sağladı. Halen 850 kişi çalışıyor. Beyin göçü tersine döndü. Çünkü, burada çalışanları yüzde 33’ü “Çağrı merkezi olmasa başka illerde iş arayacaktık” dedi. Kayıtlı istihdam Erzurum’da 2004 yılında yüzde 26’yken, 2009’da yüzde 40’a çıktı. Kadın istihdamını artırdı. Sonra gelir ve harcama etkisi hesabını nasıl yaptıklarını anlattı: - Hanehalkının harcanabilir net gelirinin 1000 lira ve daha altındaki bölümünü 6.58 çarpanla hesapladık. Harcanabilir net gelir 1000 liranın üstüne çıktıkça çarpan etkisi de 2.08-3.88 düzeyine düşüyor. Hemen çağrı merkezinin 5 yılda Erzurum’da yarattığı ekonomik hareketin büyüklüğünü de paylaştı: - Turkcell Global Bilgi, 5 yılda Erzurum’a 41 milyon liraya yakın yatırım yapmış. Hesaplarımıza göre bu yatırımın Erzurum’da yarattığı ekonomik büyüklük 5 yılda 309 milyon liraya ulaşmış. Sibel Güven, bu noktada Erzurum’a yönelen yeni çağrı merkezi yatırımlarının katkısına da değindi: - Turkcell, çağrı merkezi potansiyeli açısından Erzurum’u keşfeden girişimci olmuş. Onu daha sonra başkaları da izlemiş. İlk veriler onları yarattığı ekonomik büyüküğün 11.4 milyon liraya ulaştığını gösteriyor. Bu verileri dinlerken, Vestel’in Manisaspor’un sahibi olduğu günlerde, grubun CEO’su Ömer Yüngül’ün patronu Ahmet Zorlu’ya yaptığı öneriyi anımsadım: - Manisaspor’a yılda 12 milyon dolar harcıyoruz. Her yıl bu kadar parayı Doğu ve Güneydoğu Anadolu illerimizden birinde sosyal sorumluluk kabul edip, yatırıma yönlendirsek çok daha önemli sonuçlar elde ederiz. Manisaspor’a da yine reklam desteğimizi veririz. TEPAV’ın çalışması Doğu ve Güneydoğu’da yapılan en küçük yatırımın etkisini gözler önüne seriyor... Turkcell, Erzurum’a 5 yılda 41 milyon lira yatırmış, 309 milyon liralık ekonomik etki yaratmış... Turkcell’in 17 yılda gerçekleştirdiği toplam 18 milyar liralık yatırımın içinde 41 milyon lira küçük kalıyor. Ama yarattığı etkinin çok önemli olduğu görülüyor...
450 kişiyi daha işe alma hazırlığı
TURKCELL Global Bilgi, Erzurum’daki Çağrı Merkezi’nin hemen yanıbaşında yeni inşaata başlamış. Çarşamba günü “Etki Analizi Raporu” için biraraya gelinmişken sembolik temel atma töreni de yapıldı. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Erzurum’daki Çağrı Merkezi’nde 450 kişiye daha istihdam kapısı açmaya hazırklandıklarını belirtip ekledi: - 2011’in kalan bölümünde Türkiye’de yaratacağımız ek istihdam 2 bin kişiyi bulacak. Turkcell Global Bilgi Genel Müdür Bahadır Pekkan da ulaştıkları son durumu paylaştı: - En son Artvin devreye girdi. Toplam 11 ilimizde çağrı merkezlerimiz var.
Alışveriş merkezi açılırken, ‘Siyasi geleceğin biter’ diye karşı çıkanlar oldu
TEPAV Etki Analizi Programları Direktörü Sibel Güven, raporu sunarken Erzurum’da kadınların çalışma hayatındaki rolü üzerinden şu değerlendirmeyi yaptı: - Erzurum’un muhafazakar yapısı var. Bu yüzden kadınların çalışma hayatında etkin olmadığı görülüyor. Oysa Turkcell gibi bir kurum, en azından kendi özelinde bu yapıyı aşmış. Turkcell Global Bilgi’nin buradaki çağrı merkezinde kadın çalışan oranının yüzde 40 düzeyinde olduğu görülüyor. Bu da ailelerin şirkete duyduğu güvenden kaynaklanıyor. Bu saptamaya salondan itiraz eden Erzurumlular oldu: - Hocam, neye dayaranak Erzurum’u muhafazakar olarak nitelendiriyorsunuz. Güven yanıtladı: - Yıllardır oluşmuş imaj ve buradaki analiz hazırlıkları sırasındaki gözlemlere dayanarak bu saptamayı yaptım. Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Küçükler’in şu sözleri, durumu anlatmaya yetti: - Ben 8 yıldır görevdeyim. Redevko buraya alışveriş merkezi yatırımına gelirken karşı çıkanlar çok oldu. Bana, “Bu alışveriş merkezinin açılması senin siyasi geleceğini bitirir” diyenler de oldu. Alışveriş merkezinin Erzurum’da sosyal yaşamı nasıl değiştirdiğine ilişkin bir saptamayı TEPAV’ın raporundan aktarmam gerek: - Alışveriş merkezi, Erzurum’a 8 yeni sinema salonu kazandırmış. Erzurum, Türkiye’de Avatar filminin en fazla seyredildiği 5’inci ilimiz olmuş... Erzurum Belediye Başkanı’nın siyasi geleceği başka nedenlerle biter mi bilemem... Ama asıl etkenin alışveriş merkezi açılması yolunda kararlı adımların olmayacağı çok açık değil mi?
Atatürk Üniversitesi, Çağrı Merkezi Önlisans Programı açtı
ERZURUM Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Hikmet Koçak, 2011-2012 öğretim yılından itibaren çağrı merkezlerine dönük eğitime kapı açtıklarını bildirdi: - Açık Öğretim programımıza çağrı merkezlerinde çalışacak eleman yetiştirilmesine dönük bir bölüm koyduk. Bu konuda Turkcell Global Bilgi’nin de bize desteği oldu. Üniversitenin Açık Öğretim Fakültesi Dekanı Prof. Üstün Özen ekledi: - 3 dersimizi Turkcell Global Bilgi hazırladı. Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı’nda 500 öğrenci kontenjanımız var. Erzurum’daki bazı sivil toplum örgütlerinin temsilcileri ile Erzurumlu meslektaşlarımız sorularını sorarken, dileklerini de ortaya koydu: - Erzurum, çağrı merkezleri için bir üs olmalı... Atatürk Üniversitesi’nin başlattığı program, Erzurum’u bu konuda daha şanslı hale getirecek...