Değerimiz 500 milyon dolara düşse de 140 milyon doları ödedik
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
TAV Havalimanları Holding bünyesindeki Airport Otel’deyiz. TAV’ın İstanbul Atatürk Havalimanı İç ve Dış Hatlar ile otoparktan oluşan kompleksin yıllık kira bedeli 140 milyon doları Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne (DHMİ) ödeme töreni var.
TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener söze şöyle girdi: "Aslında bu rutin ödeme. Ancak, dünyada yaşanan kriz, moralleri bozmuşken 140 milyon doları devlete öderken, bu kez duyulsun istedik. Bu ortamda 140 milyon doları rahatça ödemek moral verir diye düşündük."
Şener, dünyada yaşanan krizin etkilerini, Türkiye’ye yansımasını TAV Havalimanları Holding’in değerine dönük örnekle ortaya koydu: "2008 başında 140 milyon doları öderken, TAV Havalimanları Holding’in değeri 2.2 milyar dolardı. Şimdi piyasa değerimiz 500 milyon dolar dolayına düşmüş durumda."
Sonra kendi kendine şu soruyu sorup, yanıtını da verdi:
TAV Havalimanları Holding’in değerinin 500 milyon dolara düşmesi, şirketin işlerinin küçülmesinden mi kaynaklanıyor?
- Hayır, aksine işlerimiz büyüyor. Yaşanan kriz henüz bizi ciddi ölçüde olumsuz etkilemiş değil. Şirketimizin değerinin 500 milyon dolara düşmesi tümüyle piyasa koşullarından. Değerimiz 2.2 milyar dolarken nasıl ki 140 milyon doları geçen yılın ilk ayında peşin ödedik, aynı ödeme rahatlığını bu yıl da sergiledik.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, günlük kirayı "yarım milyon dolar" diye yuvarlayıp ekledi: "Biz aslında postacıyız. Bu para, Hazine’ye aktarılacak."
DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal’a sordum:
140 milyon dolar hemen bir-iki günde Hazine’ye mi aktarılıyor?
- Bir ay kadar kullanma fırsatımız oluyor.
TAV, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’nin ilk yap-işlet-devret projesiyle ortaya çıktı, 8 yılda uluslararası markaya dönüştü.
Ortaya 25 bin kişiye iş kapısı olan bir başarı öyküsü çıktı...
6 yıldır Ulaştırma Bakanı’yım bir kez bile uçak bekletmedim
ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, TAV Havalimanları Holding’in DHMİ’ye İstanbul Atatürk Havalimanı’nın 2009 kira bedeli ödemesi törenine Etiyopya yolculuğu öncesinde katıldı.
Ardından Airport Otel’in girişindeki restoranda yemeğe oturuldu. Restoranın hemen yanıbaşındaki körüğe Türk Hava Yolları’nın (THY) Hindistan’dan kiraladığı büyük uçağı Boeing 777 yanaşmıştı.
THY Genel Müdürü Temel Kotil, yeniden "first class"a geçişlerine kapıyı açan uçağı, Bakan Yıldırım’ın görmediğini anımsayıp, önerdi:
İsterseniz uçağı birlikte gezelim.
- Gezelim ama vaktimiz var mı? Bizim uçak kaçta kalkıyor.
21.15’te.
Masada takılanlar oldu:
Sayın Bakanım, uçak sizi nasıl olsa bekler...
Bakan’dan önce Kotil atıldı:
Sağolsun Sayın Bakanımız hiç uçak bekletmez.
Yıldırım ekledi:
6 yıldır Ulaştırma Bakanı’yım, bir kere bile uçak bekletmedim. İstanbul’daki İDO Genel Müdürlüğüm döneminden yolcu psikolojisini iyi bilirim. Yolcu bekletmeyi doğru bulmam.
Boeing 777’yi birlikte gezdik, Yıldırım ve beraberindeki ekip, kalkışa 10 dakika kala uçağa bindi.
Terlik Hava Yolları işin tuzu biberi
THY Genel Müdürü Temel Kotil, TAV Havalimanları Holding’in kira töreninde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a bir not iletti. Yıldırım da o nottan bazı veriler aktardı:
"THY’nin filosundaki uçak sayısı 128’e çıktı. Sefer sayısı yüzde 10 arttı. Doluluk oranı yüzde 74’ü aştı. Avrupa pazarından aldığı pay yüzde 6’ya çıktı. Yolcu sayısı da 23 milyona yükseldi."
Yıldırım, THY’nin başarı grafiğini ortaya koyup, ekledi: "Araya giren komik görüntüleri de bu işin tuzu, biberi sayıyoruz."
Yıldırım’ın, "komik görüntü" nitelemesi, Kotil’in, hac dönüşü VIP’ten geçerken çekilen terlikli fotoğrafının Hürriyet’te "Terlik Hava Yolları" başlığıyla yayınlanmasına göndermeydi...