Paylaş
- Bugün size limon soslu, tereyağlı tavuk yapıyorum. Aslında İtalyan Sbarro’yu ilk getirdiğimizde limon soslu tavuk mönüde vardı. Ancak, şubelerde aynı kaliteyi tutturamadığımız görünce kaldırdık.
Caner Dikici, TAB Gıda’nın 2007’de Türkiye’ye getirdiği Sbarro’nun 30’u aşkın ilde 95 şubeye ulaştığını anlatırken biz Çin’de devraldıkları Burger King operasyonunun son durumunu sorduk:
- Çin’deki şirketin yüzde 51’ini Erhan Bey’ler Kurdoğlu Ailesi olarak devralmıştı. 1.5 yıl önce bu operasyon yapılırken Pekin ve Şanghay’da 65 Burger King şubesi vardı. Önce şube sayısını 45’e indirdik. Şimdilerde 200 şubeyi bulduk.
Çin’deki şirketin yüzde 49’unun Burger King’in ana şirketi ile bir fona ait olduğunu vurguladı:
- Çin operasyonunu devralırken 5 yılda 1000 restorana ulaşma hedefi koymuştuk. Bu yolda ilerliyoruz.
- Çin’de Burger King’i ilk kez götürdüğünüz noktalardan örnekler verebilir misiniz?
- Moğolistan’a gittik. Harbin’e açtık. Urumçi’ye gidiyoruz.
- Çin’de cironuz ne kadara çıktı?
TAB Gıda Pazarlama Direktörü Ümit Zuvin’e döndü:
- Ümit Bey’i Çin’deki şirkete CMO yaptık. Rakamlara o daha hakim...
Zuvin, şube başına ortalama ciroyu verdi:
- Şube başına ortalama ciro 1 milyon dolara yaklaştı.
- Türkiye’de restoran başına ortalama yıllık ciro ne kadar?
- 1.3 milyon dolar düzeyinde.
- Çin’deki cironuz toplam 200 milyon dolara yaklaşmış olmalı.
- Yaklaştık ama henüz 200 milyon doları bulmuş değiliz.
1994’te Ata Grubu bünyesinde yola çıkan TAB Gıda, 1995’te Burger King’le “büyük oyuncu”luk için kolları sıvadı. 2007’de Sbarro, Popeyes’i, 2010’da Arby’s’i bünyesine kattı. Toplam 750 şubeyle sektörde öne çıktı.
Türkiye’deki 526 restorandan aldığı güçle, Burger King’in dünyadaki en büyük halkasına sahip oldu.
TAB Gıda’nın ulaştığı başarı, Kurdoğlu Ailesi’ne Çin’deki Burger King operasyonunu devralma kapısını açtı.
1.5 yılda ulaştıkları 200 şube, Çin’deki “5 yılda 1000 Burger King” hedefini tutturacaklarını gösteriyor.
Usta Döner’e asılacak hayvancılığa girecek
TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, restoran zincirlerinde fiyatları belirlerken mutfak enflasyonunu dikkate aldıklarını belirtince anımsattım:
- Mutfak enflasyonu ortalamanın epey üstündedir.
- Aksine bizde düşüktür. Çünkü, büyük alıcı gücümüzü kullanırız. Eti, patatesi, birçok ürünü daha uygun fiyatla alırız. Böylece restoranlarımızda da fiyatları uygun düzeyde tutarız.
Ata Grubu’nun Sancak Ailesi’yle birlikte Acıpayam’da süt hayvancılığı yaptığını anımsattı:
- Afyonkarahisar’da 100 bin ton işlenmiş ürün kapasiteli patates tesisi kuruldu. Şubatta devreye girecek. Orada Ata Grubu ile Özgörkey’lerin ortaklığı söz konusu. Sırada et hayvancılığı yatırımı var.
- TAB Gıda yeni marka çıkaracak mı?
- Henüz 4 şubeli olan “Usta Döner”imiz var. Onu öncelikle Türkiye’de büyütmeyi düşünüyoruz. 2014’te 50 şubeye ulaşırız. Zamanla yurtdışına da taşıyacağız.
Paylaş