Bizim şarapları Londra’daki ünlü restoran Hakkasan’da daha ucuza içmek mümkün

MEY İçki ve Diageo Türkiye’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, ürettikleri şarapların şemsiye markası Kayra’nın “4’üncü Restoran Günleri”nin startını Maçka Park Hyatt’ta verdi:

Haberin Devamı

- Bu yıl sofralarda koleksiyonerlik konusuna yoğunlaştık. Bu geceyi de Nurcan-Turgay Artam’ın 1981’de kurduğu Antik A.Ş.’nin katkılarıyla düzenledik. Masamızı 19’uncu yüzyıldan parçalar süslüyor.
Ardından Kayra’yı anlattı:
- Tekel’in alkollü içki bölümü özelleştirme sonrasında Mey İçki’ye dönüştü. Şarapta kalite sorunu vardı. Biz de sıfırdan Kayra markasını yarattık,  şemsiye altındaki şarapları piyasaya sürdük. 7 yıllık genç bir şarap markasıyız.
Mey İçki Şarap Kategorisi Bölüm Müdürü Gözdem Gürbüzatik’e döndü:
- Bizim ürünlerimiz arasında koleksiyonlara alınabilecek şaraplar var değil mi Gözdem Hanım?
Gözdem Gürbüzatik’ten “Evet” yanıtını aldıktan sonra sürdürdü:
- Şaraplarımızı Londra’nın ünlü Fat Duck ve Hakkasan, Paris’in La Table de Joel Robuchon, Bistrot du Sommelier adlı restoranlarında bulmak mümkün.
İstinye Park’ta Doğuş Grubu’yla ortak olan Orjin Grubu’nun ortağı Zafer Yıldırım araya girdi:
- Şaraplarınızı Londra’daki Hakkasan’da kaç liraya satıyorlar, Türkiye’deki ünlü restoranlarda fiyatı ne kadar?
Galip Yorgancıoğlu konunun açılmasından memnun, yanıtladı:
- Hakkasan’da fiyatlarımız kesinlikle daha düşük.
Zafer Yıldırım, Türkiye’deki ünlü restoranların şarap fiyatlarını yüksek tutmasını eleştirdi:
- Neden çok yüksek fiyat uygularlar anlamak mümkün değil. İnsaf etmeleri lazım.
Yorgancıoğlu hak verdi:
- Türkiye’deki restoranlar şarabı üreticiden aldıklarının 3-4 katı fiyatla müşterisine sunar. Sistemi şaraptan kazanmak üzerine kurmuşlar. Aslında bu durum hem onlara, hem biz şarap üreticilerine zarar veriyor. Fiyat yüksek olduğu için müşteri fazla içmemeye özen gösteriyor. Oysa fiyatı uygun tutsalar, daha fazla şarap servisi yaparlar. Onlar da kazanır, biz de kazanırız.
Bu soruna çözüm için görüşmeler yaptıklarını aktardı:
- Ünlü restoranları çatısı altından toplayan Turizm Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD-Başkanı Kaya Demirer) ile bu konuyu görüşüyoruz.
Yorgancıoğlu, Berlin’deki Adnan Restoran’ı örnek gösterdi:
- Restorana şaraplarımızı vermek üzere sahibi Adnan Şahin’le görüşürken, “Bizde demokratik fiyat uygulaması vardır” deyimini kullandı. Yani, şarap fiyatlarını daha ulaşılabilir noktada tuttuklarını vurguladı. Aslında bizde de öyle olmasında yarar var.
Bu noktada şarap tüketimine dönük bazı verileri paylaştı:
- Türkiye’de şarap tüketiminin yüzde 80’i evlerde, yüzde 20’si restoranlarda gerçekleşir. Avrupa ülkelerinde restoranda tüketilen şarap oranı yüzde 60’a kadar çıkıyor...
İstinye Park’ta ünlü restoranlara ev sahipliği yapan Zafer Yıldırım’ın da uygulanan fiyat politikasından rahatsız olması, konunun üzerinde durulması gerektiğini gösteriyor...
Çünkü, market rafında 40 liraya satılan bir şişe şaraba restoranda 160 lira ödemek, fatura şirkete yüklense de herkesin zoruna gidiyor...

Haberin Devamı

Restoran yatırımlarımız hobi değil, yeni alımlar için pazarlık yapıyoruz

Haberin Devamı

MEY İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, yanıbaşında oturan Doğuş Holding CEO’su Hüsnü Akhan’a sordu:
- Son dönemlerde bazı restoranları bünyenize kattınız. Bu, sizin gibi daha büyük operasyonlarla uğraşan bir holdingin stratejisine uygun mu?
Araya girdim:
- Ferit Bey’in (Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk) hobisi olduğu söyleniyor.
Hüsnü Akhan yanıtladı:
- Hobi falan değil, stratejimize uyan bir iş alanı. Farklı restoran markalarını bünyemize katarak portföyümüzü büyütmek istiyoruz. Bazı ünlü restoranların büyüme, aynı kaliteyi sürdürme konusunda sıkıntı yaşadığını görüyoruz. Bu alanda sürdürülebilir bir iş ortaya koymak mümkün.
Yorgancıoğlu memnuniyetini dile getirdi:
- Belki bizi pazarlıkta zorlayacaksınız ama Doğuş Grubu’nun Nusret, Armani gibi restoranlara sahip olması bizi memnun ediyor.
Akhan, yeni alım işareti verdi:
- 3-4 restoran markasıyla daha görüşmelerimiz sürüyor.

Haberin Devamı

İstinye Park’ta turist alışverişi 120 milyon dolara kadar ulaşıyor

DOĞUŞ Holding CEO’su Hüsnü Akhan’la İstinye Park’ın ortağı Zafer Yıldırım, Beşiktaş’ın başarısızlığından dert yanarken araya girdim:
- İstinye Park’ta işler nasıl?
- İstinye Park’ta toplam iş hacmi her yıl yüzde 20 dolayında büyüyor.
- Turistlerin bu iş hacmindeki payı ne kadar?
- Turistlerin yıllık alışverişi 100-120 milyon doları buluyor. İstinye Park’taki toplam iş hacminin yüzde 15’i turistlerden geliyor.
- Turistlerin çoğu Araplar değil mi?
- Ortadoğu ve Türki cumhuriyetlerden gelenler çoğunluğu oluşturuyor.
İstinye Park’ta turist alışverişi zamanla daha da artacak gibi duruyor...

Haberin Devamı

Müzayedelerde fiyatların yükselmesi bizi memnun ediyor

ANTİK A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Artam, müzayede işine ilk girdikleri yıllara döndü:
- Bundan 30 yıl önce resim alanlara gülerlerdi.
- Şimdi müzayedelerde yüksek fiyatlar dikkati çekiyor.
- Bugün çok şey değişmiş durumda. Çok iyi fiyatlar ortaya çıkıyor. Bu da bizi memnun ediyor. Eskiden tabloları neredeyse aldığımız fiyata ancak satabiliyorduk. Şimdi koleksiyonerlerde de artış var.
Türkiye’nin kriz ortamında bile büyümesiyle dünyada öne çıkması, koleksiyoner yarışına da yansıyor...

Yazarın Tüm Yazıları