Banka ve kredi kartları ‘ödeme yüzüğü’ne girdi

TÜRKİYE dahil 9 ülkenin bağlı olduğu Visa Güneydoğu Avrupa Genel Müdürü Berna Ülman, 18.5 milyar Euro’luk Visa Inc.-Visa Europe birleşmesi sonrasında şirketin yeni merkezi San Francisco’ya gitti. Şirket merkezindeki toplantılarda başta banka ve kredi kartları olmak üzere ödeme sistemlerinin “giyilebilir teknoloji”yle daha fazla iç içe olacağı anlatıldı.

Haberin Devamı

Yeni örnek olarak da Visa’nın toplantıya katılan üst düzey yöneticilerine birer “ödeme yüzüğü” verildi. Ülman, yüzüğe banka kartı ile kredi kartından yükleme yaptı. Visa’nın merkezinden çıkınca en yakın Starbucks’a girdi. Bir kahve istedi. Görevli fiyatı yazar kasa ve POS cihazına girdi. Ülman, yüzüğünü POS cihazına yaklaştırdı, ödemeyi gerçekleştirdi.

Kasadaki görevli ödemenin yüzükle yapılmasına hiç tepki vermedi. Ülman merak etti:

- Daha önce ödemesini böyle yüzükle yapan müşteriye denk geldiniz mi?

- Hayır...

- Ödemeyi yüzükle yapmama hiç şaşırmadınız.

- Beni ödemenin gerçekleşmesi ilgilendiriyor. Şekline çok dikkat edemedim.

Banka ve kredi kartları  ‘ödeme yüzüğü’ne girdiKahvesini alıp çıktı, yürürken düşündü:

Haberin Devamı

- “Silicon Valley”in (Silikon Vadisi) San Francisco’da bulunmasının etkisi bu olsa gerek. Dünyada birçok yenilik Silicon Valley’den çıkıyor. İlk deneme alanı da San Francisco oluyor. Starbucks’taki görevlinin ödeme yüzüğünü kullanmama şaşırmaması da bundan.

Ülman’la 2016 ve son gelişmeleri konuşmak üzere buluştuğumuzda parmağındaki yüzüğü gösterdi:

- “Ödeme bilezikleri” bir süredir kullanılıyor. Yüzük daha şık bir “giyilebilir ödeme aracı” oldu. Türkiye’de de bu yüzükle ödeme yapabiliyorum.

- “Ödeme yüzüğü” Türkiye’ye yakın dönemde gelir mi?

- Bir banka yüzükle ilgili çalışmalara başladı. Devreye alacağı tarihi bilemiyorum. Ancak, “Ödeme yüzüğü” yaygınlaşabilir. Sudan etkilenmediği için yazın teknede, plajda çok işe yarar.

Ardından Yunanistan, İsrail, Hırvatistan, Slovenya, Malta, Kıbrıs, Romanya, Bulgaristan ve Türkiye’den oluşan kendi bölgesindeki son durumu aktardı:

- 9 ülkede 117 milyon kart kullanılıyor, 136 milyar Euro’luk alışveriş hacmi oluşuyor. 2016’nın ilk 9 ayında bu bölgede yüzde 16 büyüdük.

Türkiye’de geçen yıl yine çift haneli büyümeyi sürdürdüklerini vurguladı:

- Biz nakite karşı mücadele ettiğimiz için, piyasalar pek canlı olmasa da 2016’da çift haneli büyümemizi sürdürebildik.

Türkiye’de alışverişte banka-kredi kartı kullanma oranının yüzde 40’a çıktığını kaydetti:

Haberin Devamı

- Aslında bu oran Avrupa ortalamasının üstünde. Ancak, yeterli değil.

Ödeme sistemleri akıllanıp, kolaylaşsa da “nakit krallığı”nı yenmek zaman alacak gibi görünüyor...

17 BANKAYA VİSA’DAN 1.6 MİLYAR LİRA GELDİ

VİSA Güneydoğu Avrupa Genel Müdürü Berna Ülman, merkezi ABD’de olan Visa Inc.’in, Visa Europe’u satın alma operasyonuna dikkat çekti:

- Birleşme sonrasında Visa Europe paydaşlarına 12.2 milyar Euro nakit, 5.3 milyar Euro’luk da hisse senedi verildi. Türkiye’de Visa sisteminde olan 23 banka da bundan pay aldı.

Visa Europe’nin satışından Türk bankalarının gelirine işaret etti:

- 23 banka, son 3 yıllık Visa ile çalışma performansları oranında gelir elde etti. 23 bankadan 17’si Borsa İstanbul’a açıkladıkları bilançoda bu geliri gösterdi. 17 bankaya Visa Europe’ın satışından gelen rakam 1.6 milyar lira oldu.

Haberin Devamı

Söz konusu gelirin kârlılık etkisine değindi:

- Visa geliri, söz konusu bankaların geçen yılki ikinci çeyrek kârlılığına yüzde 17’lik katkı yaptı.

Visa’nın 3 yıl içinde 1 milyar Euro daha dağıtacağını belirtti:

- Bundan yine sistemdeki Türk bankaları pay alacak.

İDO YÖNETİCİSİ: 41-42 DOLAR BİZİ KURTARIR 

İDO’nun üst düzey yöneticilerinden biri dünkü, “İDO’nun İngiliz ortağı, Osmangazi Köprüsü’nü işleten Otoyol A.Ş.’yi ABD’de tahkime götürme kararı aldı” yazımla ilgili aradı:

- Ortaklarımız 2011’de özelleştirme ihalesinde girerken, Osmangazi Köprüsü’nde geçiş fiyatının “41-42 dolar artı KDV” olacağını dikkate aldı. Köprünün bitiş tarihi hesapları arasındaydı.

Ardından ekledi:

Haberin Devamı

-  En can alıcı sorunumuz fiyatın “18 dolar artı KDV”ye inmesi. İngiliz ortağımız Souter Investments’ın tahkime gitme kararı alması fiyat indirimi sonrasında oldu. Osmangazi’de fiyatın 41-42 dolar düzeyinde olması Eskihisar-Topçular hattımızı kurtarıyor.

Ulaştırma Bakanlığı, “geçiş sayısı garantisi” üzerinden devletin Otoyol A.Ş.’ye daha fazla ödeme yapmasını ister mi?

Yazarın Tüm Yazıları