Paylaş
Korkmaz, dünyada lüks otelleriyle bilinen Aman Resorts’un patronu Adrian Zecha’nın İstanbul’da, özellikle tarihi yarımadada otel yeri arayışlarını öğrenince hemen Öztürk Şerefoğlu’na yönlendirdi.
Öztürk Şerefoğlu, Nuruosmaniye Caddesi’nde şimdi Fibula Mücevher A.Ş.’nin de merkezi olan binayı alıp restore edince, bu çalışma tarihi yarımadada neler yapabileceği konusunda referans olmuştu. Şerefoğlu, onunla da yetinmemiş, Ahmet İhsan Matbaası’nın yerini de otel yapmak üzere almıştı. Adrian Zecha’ya ilk gösterdiği yer bu proje oldu. Tam o günlerde Oberoi den Gautum Raj’dan da teklif yöneldi:
- Burası küçük. Bu adayı bütünüyle alabilirsen İstanbul’a çok güzel bir otel kazandıralım.
Öztürk Şerefoğlu, bir taraftan Nuruosmaniye’de daha büyük otel yeri arayışlarını sürdürürken diğer taraftan Adrian Zecha ünlü mimar ve düşünür Turgut Cansever’in kızı Emine Öğün ve eşi Mehmet Öğün’le buluşmalarını sağladı. Aman Resorts’un Türkiye Temsilcisi Zelfa Olivier, Adrian Zecha’yı Öğün çiftiyle tanıştırmış, Bodrum Göltürkbükü Mevkii’nde aileye ait arazide otel yapılabileceği konusunda yakınlaşmalarını sağlamıştı. Hedefleri Ağa Han Mimarlık Ödülü kazanan Demir Evleri projesine uygun otel yatırımı yapmaktı.
Öğün çifti, aile şirketleri Tuya Turistik Yatırımlar ve İnşaat A.Ş. aracılığıyla projeye yatırımcı ararken Öztürk Şerefoğlu’na öneri götürdü. Güvene dayalı ortaklık, kararların hızla alınmasını sağladı:
- Proje için başlangıçta öngörülen yatırım bedeli ne kadardı?
- Aslında 14 milyon dolarlık yatırım tahminiyle yola çıktık ama ben 20 milyon doları göze almıştım.
- Yatırımı ne kadara tamamladınız?
- 50 milyon doları buluyor.
- Ortaklık yapısı nasıl?
- Turgut Cansever’in kurduğu Tuya ile yüzde 50-50 ortağız. Aman Grubu işletmeyi yapıyor.
Öztürk Şerefoğlu, yatırıma ortak olma kararı vermeden önce Aman Resorts’un dünyanın değişik noktalarındaki tesisleri gezdi:
- Aman’ın farklı ülkelerdeki 8 tesisine eşim ve yöneticimle, 2’sine de yöneticimle gittim. Markayı, işletme yöntemlerini yakından inceledim.
- Amanrüya adlı oteliniz geçen yıl açıldı ama gerçek anlamda ilk turizm mevsimini bu yıl geçirecek. Hedefiniz nedir?
- Bu yıl için 15 milyon Euro’luk ciro hedefi koydular. Rezervasyonlardan aldığımız işaretler doluluk oranının iyi olacağını gösteriyor.
Yatırım bedeli başlangıçta planlananın iki katını aşmış olsa da Öztürk Şerefoğlu, ortaklıktan, ortaya çıkan tesisten ve Aman Resorts gibi bir işletmeciden memnun.
Bakalım Aman Resorts’un dünyada “Para önemli değil, yeter ki sakin ortam olsun” arayışındaki müşterileri Bodrum’u da seçenekleri arasına alacak mı?
Nur-u Osmaniye’yi kurdu, Ahmet İhsan Matbaası’nı 12 milyon dolara otel yapıyor
ÖZTÜRK Şerefoğlu, Fibula Mücevher’in merkezini Nuruosmaniye’deki tarihi binaya taşımakla kalmayıp, bölgede turizme dönük projelere de hep kafa yordu.
Bu doğrultuda Ahmet İhsan Matbaası’nı
alıp, Nur-u Osmaniye A.Ş.’yi kurdu:
- Binayı restore edip 72 odalı bir otele dönüştürüyoruz.
- Ne kadar yatırım yapıyorusunuz?
- Bölgemizde arsa fiyatları çok yüksek. 710 metrekare oturumlu arsamız var. Arsa hariç yatırım bedeli 12 milyon dolar olacak.
- Otelin markası belli oldu mu?
- Starwood’un aloft butik markası ile iyi niyet anlaşması yaptık.
dDf’in ortağı Prof. Esra Ekmekçi’yle birlikte Fibula’nın merkezinde görüştüğümüz Öztürk Şerefoğlu, hemen karşısındaki Anadolu Ajansı’nın eski İstanbul ofisini gösterdi:
- Bu bina dahil, bir-iki binayı daha projeye
dahil etmek istiyorum.
- O zaman yatırım bedeli de büyüyecek değil mi?
- 50-60 milyon doları geçecek.
Şerefoğlu’nun çalışmalarına bakılırsa, İstanbul Nuruosmaniye’de iddialı bir otele kavuşacak...
420 dönüm alanımız var, 30-40 villa yapabiliriz toptan satış havası vermeyiz
AMANRÜYA Oteli’nin ortağı Öztürk Şerefoğlu, yatırımın 2 ve 3’üncü fazında villa projesinin yer aldığını vurguladı:
- Bu projenin içinde daha önce bulunmuş Hüsnü Özyeğin’le (Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı) de görüştüm. Markanın ve yatırımın doğru olduğunu söyledi. Proje çerçevesinde 420 dönümlük diğer alana villa yapılacak. 30-40 arası villa yapabiliriz. Hüsnü Bey’e de bir villa ayıracağız.
Çevrenin değerine dikkat çekti:
- Arazimizde 250 yıllık zeytin ağaçları var. Hiçbirine dokunulmadı. Zaten ağaçlar bizim için orada çok büyük bir değer.
- Villaları yapınca
pazarlama ve işletmesinde yine Aman mı yer alacak?
- Evet... Aman bu konuda müşteri çeşitliliğine özen gösteriyor. Yani, müşteri çıktı diye villaların çoğunu tek bir alıcıya vermek istemiyor. Orada bir mozaik oluşsun istiyor.
- Kıyı şeridiniz ne kadar?
- 1410 metre kıyı şerdimiz var. 7 iskele ruhsatı alındı.
2’si yapıldı.
İki yakayı birleştiriyor
ÖZTÜRK Şerefoğlu, yakama bir rozet taktı:
- Bu Fibula... Yani, iki yakayı birleştiren iğne anlamına geliyor.
Amblemin Frikler dönemine uzandığını vurgulayıp ekledi:
- Midas’ın çok hoşlandığı bir figür. Rozette geçmiş ve geleceği biraraya getirmiş olduk. 2000 yılından beri bu rozeti kullanıyoruz, dostlarımıza veriyoruz.
1996’ya kadar İtalya’yı taklit ediyordu, şimdi Fibula dünyada Aman’ın vitrinine hazırlanıyor
ÖZTÜRK Şerefoğlu, Prof. Esra Ekmekçi’yle birlikte sohbet ederken kendi özelinde Türk mücevher sektörünün gelişimine değindi:
- 1996 yılına kadar İtalyanları taklit ederdik. Fuarlarda bunu kendilerine de dürüstçe söylerdik. Mücevher işinde ortağım Mustafa Gençoğlu’yla birlikte Fibula markasını geliştirdik. Mücevherle kültürü buluşturduk. Başlangıçta sektörden ve yakınlarımızdan, “Bu iş tutmaz” diyenler oldu.
Hz. Meryem ve haçlı bir modeli gösterdi:
- “Müslümanım, ben bunu yapmam” demedik. Bu topraklara yansıyan her türlü değeri mücevhere de taşımaya çalıştık. Zamanla markamızın bu yönünü tutturduk.
- Kültürel mücevherlerin yıllık cirosu ne kadar?
- 20 milyon doları buluyor.
Prof. Esra Ekmekçi, parmağındaki yüzüğü gösterdi:
- Bunu Sevan (Bıçakçı) yaptı. Sevan’ın eserleri müthiş.
Öztürk Şerefoğlu, Prof. Ekmekçi’yi onayladı:
- Sevan Bey bize kültürel takıların önünü açtığımız için teşekkür etti.
Ardından bir projesini paylaştı:
- Aman’ın dünyadaki otellerinde birer Fibula köşesi yapmak istiyorum.
- Planınızı Adrian Zecha’ya açtınız mı?
- Kendisiyle konuştuk. Sempatik baktı. Eğer düşündüğümüzü yaparsak, çok rekabetçi fiyatlarla ürünlerimizi Aman zincirinin dünyadaki otellerinde vitrine koyacağız.
Dünyanın lüks otel zincirlerinden birinde Türk mücevher markasının vitrine çıkması, sektör açısından da önemli bir adım olacak...
Paylaş