Paylaş
İSTANBUL Shopping Fest İcra Kurulu Başkanı Vahap Küçük, İcra Kurulu Üyesi ve Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan’la birlikte 8-30 Haziran 2013’te gerçekleşecek etkinliği Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de tanıtırken önce şu veriyi paylaştı:
- İstanbul’da 92 alışveriş merkezi var. Toplam alanları 3 milyon 209 bin 942 metrekareye ulaşıyor. Bu alan, Lüksemburg’un toprak büyüklüğünü de aşıyor. İstanbul, bölgenin en hareketli alışveriş noktası haline gelmiş bulunuyor.
İstanbul Shopping Fest’in (İSF) ilk yılı olan 2011’de mart-nisan döneminde 40 gün sürdüğünü anımsattı:
- 2011’de 40 günlük dönemde 8.5 milyar liralık yerli alışveriş hacmi oluştu. 2012’de İSF takvimini haziran ayına kaydırdık, süreyi de 21 güne indirdik. Yerli alışveriş hacmi 7.5 milyar lira olarak gerçekleşti.
Küçük, Türkiye’nin Bakü Büyükelçisi Alper Coşkun, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin, Bakü’deki Kültür ve Tanıtma Müşaviri Seyit Ahmet Arslan, TUROB Başkanı Timur Bayındır, İSF Genel Müdürü Füsun Tavus’la Genel Müdür Yardımcısı Nurten Kurt’un da yer aldığı tanıtma ekibiyle birlikte bu yılın hedefini duyurdu:
23 GÜNDE 8.5 MİLYAR LİRA
- 23 günde yerli tüketicinin alışverişinin 8.5 milyar liraya, yabancıların harcama tutarının 500 milyon liraya ulaşmasını bekliyoruz.
Yabancıların İSF döneminde daha önceki yıllardaki alışveriş hacmini de aktardı:
- İstanbul’a gelen yabancı turistlerin 2011 yılı İSF dönemindeki harcamaları 40 günde 252 milyon liraydı. Geçen yıl 21 günlük sürede 400 milyon lirayı buldu. 2 yılda yabancıların alışverişinde yüzde 64 artış görüldü.
Shopping Fest’in İstanbul’a yabancı turist çekmede de etkili olmaya başladığını vurguladı:
- Geçen yıl haziran ayında İstanbul’a 940 bin yabancı turist geldi. Bunun yüzde 10’unu Shopping Fest’e gelenler oluşturdu. Bu yıl yabancı turist sayısının 1 milyonu aşmasını bekliyoruz. Gelenlerini yüzde 15’ini İSF’nin çekmesini hedefliyoruz.
TURİSTE SEYAHAT KARTI
Azerbaycan’dan İstanbul’a gelen turist sayısının arttığına dikkat çekti:
- Geçen yıl Shopping Fest döneminde İstanbul’a gelen Azeri konuk sayısında yüzde 35 artış olduğunu, iyi de para harcadıklarını gördük. O nedenle bu yıl da Shopping Fest’inin tanıtımına Bakü’den başladık. Ardından Dubai, Katar, Sofya ve Moskova’da da tanıtım yapacağız.
Bu yıl yabancı turistlere yeni bir hizmet sunacaklarını belirtti:
- Yabancı turistlere İstanbul Shopping Fest Traveler Card vereceğiz. Bu kart, turist için nakit parayı ortadan kaldıracak. Kart, üye mağaza ve restoranlarda geçerli olacak. Havalimanı ve üye alışveriş merkezlerindeki stantlardan kart alınabilecek.
Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, İstanbul’a 2013 turist beklentisine değindi:
- İstanbul’a gelen yabancı turist sayısı bu yıl 10 milyonu aşar.
- Ya gelir?
- Turist başına harcama ortalama 1000 doları buluyor. Bu, İstanbul’un turizm gelirinin 10 milyar dolara ulaşacağını gösteriyor.
Shopping Fest gibi etkinlikler de tetikledikçe İstanbul, turizmde hak ettiği noktaya ulaşacak gibi görünüyor.
İstanbul’un tanıtımına 15 milyon dolar gidiyor
KÜLTÜR ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, İstanbul Shopping Fest’e verdikleri desteğe değindi:
- İstanbul’un tanıtımına 15 milyon dolar harcıyoruz. Artık İstanbul’la ilgili tüm afiş ve reklamları-mızda Shopping Fest’in logosunu da kullanıyoruz.
Katıldıkları fuarları anımsattı:
- Berlin, Londra, Moskova ve Ukrayna’da katıldığımız fuarlarda Shopping Fest’in tanıtımına hep ayrıca yer verdik.
Taşbaşı, Shopping Fest’in ilk denemelerini anımsadı:
- Aslında Mehmet Yıldırım’ın İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanlığı döneminde ilk adımlar atıldı, denemeler oldu. Ancak o dönemde sürdürülemedi. Bakanlığımız 3’üncü yılına giren Shopping Fest’e gereken desteği vermeye özen gösteriyor.
Paylaş