Adana, kaybettiği 4’üncü sırayı arıyor

DAVET Toyota Türkiye Pazarlama A.Ş.’nin Malatya doğumlu Adanalı CEO’su Ali Haydar Bozkurt’tan geldi:

Haberin Devamı

- Adana Tanıtım ve Kalkınma A.Ş. (ATAK A.Ş.) kuruldu. ATAK’ın hedeflerinin paylaşılacağı buluşmaya bekliyorum.


Adana, kaybettiği 4’üncü sırayı arıyor


Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) önderliğinde gerçekleşen “İnovasyon Haftası” için Adana’ya gitmişken ATAK A.Ş. buluşmasına da katıldım. Şirketin büyük hissedarı olan ve Yönetim Kurulu Başkanlığını üstlenen Adana Ticaret Odası Başkanı Atila Menevşe, hedeflerini şu cümleyle özetledi:

- Adana, bir zamanlar ekonomik büyüklük açısından Türkiye 4’üncüsüydü. Şimdi örneğin ihracatta 11’inci sıradayız. Gaziantep 6’ncı oldu. Hatay da bizi geçti. Adana’yı ülkemizin 4’üncüsü konumuna yeniden taşımak üzere o ruhu canlandırmak istiyoruz.

Kalkınmanın, kente yatırım çekmenin yolunun tanıtımdan geçtiğini vurguladı:

Haberin Devamı

- Adana Kebabı’na coğrafi işareti aldıktan sonra bu konudaki bilinirliğimiz daha da arttı. Ancak, Adana’nın kebaptan başka özellikleri de var. Biliyoruz ki tanıtım yoksa yatırım olmaz. Yatırım olmaz ise kalkınma da olmaz.

ATAK A.Ş. Genel Müdürü İlhami Günsel, şirketin ortaklarını sıraladı:

- Adana Ticaret Odası, Sanayi Odası, Ticaret Borsası ve Hacı Sabancı OSB şirketimizin kurucu ortağı. Valilik, büyükşehir belediyesi, ilimizdeki tüm kamu kuruluşları ve sivil toplum örgütleri bu projeyi destekliyor. Adana için “takım oyunu” oynanacak.

Vali Mustafa Büyük, kentle ilgili olumsuz algıya dikkat çekti:

- Adana, genelde 3’üncü sayfa haberleriyle gündemde yer alıyor. Oysa şehrimizin önemli değerleri, zenginlikleri var. Genel algıyı iyileştirmek adına adımlar atmak gerekiyor.

Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, kentin Türkiye 4’üncülüğünü kaybetmiş olmasına bir başka açıdan yaklaştı:

- Adana, Osmaniye’yi yavruladı. Bunu unutmayın. Osmaniye’yi ekleyelim, Adana yine 4’üncü sıraya çıkar.

Kentte bir gerileme olduğunu kabul ettiğini belirtip, sürdürdü:

- Geriye gittiğimiz söylemek bence kötümser bir bakış açısıdır. Aslında ortada bir ihmal edilmişlik var. Adana gerekli ihtimamı gördüğü an sıçrama gösterir.

Haberin Devamı

Adana Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç, kenti ekonomik açıdan sıçradacak alanlardan birinin Ceyhan’ın enerji merkezi özelliği olduğuna işaret etti:

- Ceyhan Enerji İhtisas Bölgesi konusundaki karar 2007’de çıktı. Ancak, kamulaştırmalarda ortaya çıkan sorunlar yüzünden hedeflenen ilerleme sağlanamıyor. Bu konuda hukuki düzenlemeler yapılması gerekiyor. Düzenleme kısa sürede yapılırsa, 2016’dan itibaren Ceyhan’da olumlu gelişmeler hızlanabilir.

ATAK A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Ali Haydar Bozkurt, heyecanını ortaya koydu:

- Kentimizin birbirinden farkıl kesimlerinin kol kola, omuz omuza yürümeye başladığını görünce heyecanlandık. ATAK A.Ş., başka şehirlere de örnek olacak.

Haberin Devamı

Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Bekir Sütcü, Türkiye’nin ilk 1000 sanayi kuruluşu içinde Adana’dan 14 şirketin yer aldığına değindi:

- Bunların 10’unun tarihsel geçmişi OSB’yle aynı döneme denk geliyor. Yani, çok eski değiller. Çarşı esnaflığından üretime, sanayiye geçen aileler. Adana’da genç bir sanayi kuşağı geliyor.

ATAK A.Ş., “Adana Sizi Bekliyor”, “İşim Gücüm Adana”, “Invest in Adana” slogan ve projeleriyle yola çıktı...

Adanalı, “Yeniden Türkiye 4’üncüsü olacağız” dedi.

İzleyelim...

Yazarın Tüm Yazıları