Kanyon’un yükseldiği alanda eskiden Eczacıbaşı Holding’in merkezi ve ilaç fabrikası vardı... Eczacıbaşı-İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı birlikte projeyi devreye aldı.
Kanyon’un iddiası,
"Kapalı mekanlarda alışverişten sıkılanları modern açık hava ortamına çekmek"ti. Açık mekanların kışın 15-16 dereceden aşağı düşmeyecek sıcaklıkta tutulması sözü veriliyordu.
Bu iddiayı açılış günü
Bülent Eczacıbaşı’ya sordum:
"Projeyi hazırlayanlar bize bu iddiayla geldiler, inandırdılar. Umarım ısınır."
Hava soğudu, yağış başladı... Önce,
"Kanyon’u su bastı" tartışması yaşandı, sonra
"donduruyor" dendi. Gerçekten de açık mekanlarda müthiş bir esinti vardı. Eczacıbaşı Holding’deki Basın İlişkileri Müdürü
Cem Tanrıkılıcı’yı aradım,
Bülent Eczacıbaşı’nın,
"Kanyon’un açık mekanları da kışın 15-16 derece olacak" iddiasını hatırlattım. Geçen gün Kanyon’da buluştuk.
Eczacıbaşı’nın Kurumsal İletişim Direktörü
Okşan Atilla Sanön ve
Cem Tanrıkılıcı da bize eşlik etti,
Bülent Eczacıbaşı’yla birlikte, karlı günde Kanyon’da
"Isı ve rüzgar denetimi" yaptık.
2002 fiyatlarıyla 60 milyon doları arsa bedeli olmak üzere 210 milyon dolara mal olan Kanyon inşa edilirken,
"rüzgar ve ısı testleri" yapılmış mıydı?
Bülent Eczacıbaşı anlattı:
"Daha maket aşamasında İngiltere’de rüzgar testleri yapıldı. Kanyon’un bazı bölümleri ’kırmızı noktalı’,
yani ’çok rüzgar alabilir, aşırı soğuk olabilir’
çıktı. Şimdi yaşadıklarımız rüzgar testleri sırasında belirlendi."
Maket aşamasında yapılan testlerle Kanyon ortaya çıktıktan sonraki gerçekleşmeler tam örtüşmemiş. Gündeme gelen şikayetler de dikkate alınarak,
"rüzgar testi"ni yapan ekip, Kanyon’da inceleme yapmış.
Sonuçta bazı noktalara tente gerilmesi, bazı bölümlere açılır kapanır
"cam panel" yapılması kararlaştırılmış. Tentelerin ilk bölümü devreye girdikten sonra yeni bir
"rüzgar ölçümü" yoluna gidilmiş. Rüzgarın etkisinin tenteler sayesinde yüzde 43 azaldığı görülmüş.
Bülent Eczacıbaşı, Kanyon’un açıkhava mekanı olmasının müşteriler arasında kesinlikle tercih sebebi olduğu kanısında:
"Türkiye’de bu anlayışla hayata geçirilen ilk proje olması sebebiyle tüketicilerin alışması zaman alacaktır. Kanyon’u tercih edenlerin kışın rüzgar gibi açık hava koşullarından en az etkilenmeleri için önlemler aldık, alıyoruz. Ancak hiçbir zaman Kanyon’un konseptini bozup, üstünü tümüyle kapatmayı düşünmedik."
Eczacıbaşı, Kanyon’un tam kapasiteye ulaşması, bazı bölümlerdeki ısıtma sistemlerinin de tam devreye alınmasıyla birlikte sorunun tümüyle çözeleceğini düşünüyor.
Kanyon’a hafta içi 20, hafta sonlarına 30 bin kişi gidiyor.
Eczacıbaşı, kendilerine ulaşan verilere göre alışveriş cirosunun da iyi gittiğini belirtiyor...
Kanyon’a yatırılan 210 milyon doların 66 milyon doları konut satışıyla dönmüş...
Görünen o ki, Kanyon
"rüzgarı perdeleyecek", konut ve ofislere yerleşecek 3 bin sabit müşterinin de katılımıyla canlanıp, ciroları büyütecek...
Kanyon’da kayak pisti açacaklarECZACIBAŞI Holding Yönetim Kurulu Başkanı
Bülent Eczacıbaşı’yla Kanyon’da gezerken açılış çalışmalarını hızla sürdüren spor kompleksine de uğradık.
Spor kompleksini sinemalarıyla ünlü Mars Entertainment Group’a (MAC) bağlı Mars Athletic Concept işletecek. Spor kompleksinin sorumlusu
Muratcan Üner, İstanbul’da bambaşka bir çekim merkezi yaratacakları konusunda iddialı:
"Birçok spor merkezi veya kompleksinde tek markanın spor aletleri kullanılır. Biz burada ilk kez her markanın hangi ürünü en iyiyse onu getireceğiz."
Spor kompleksinin içinde büyük bir havuzun yanı sıra sağlık-bakım merkezi de yer alacak.
Muratcan Üner, bununla da yetinmeyip,
"Kanyon’da kayak keyfi" yaşatacaklarını aktardı:
"Kısa bir kayak ve snow board pisti yapıyoruz. Teras bölümümüzde isteyen burada kayak ve snow board keyfi de yapabilecek."
Kanyon’da kayak... Gerçekten ilgi çekebilecek bir proje... Şubat ortasında projeyi bitmiş haliyle görebileceğiz...
Bakalım kaç kişi Kanyon’da kayak yapacak?...
600 milyon doları aştık gibi, yeni ortağımızı bekliyoruzECZACIBAŞI Holding Yönetim Kurul Başkanı
Bülent Eczacıbaşı, şimdilerde heyecanla Kanyon’a gelecek yeni ortağını bekliyor. Kesin olmayan ilk hesaplara göre Kanyon’un değeri 600-625 milyon dolar gibi görünüyor.
Bülent Eczacıbaşı, Kanyon’un gerçek değerinin İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı’nın yüzde 50’lik payını sattığı zaman ortaya çıkacağına dikkat çekiyor:
"Satış gerçekleştiğinde biz de Kanyon’un değerini öğreneceğiz. Yine de gösterilen ilgi, önemli bir değer yarattığımızı ortaya koyuyor."
Hazır İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı satışı gündeme getirmişken
Eczacıbaşı, Kanyon’da hissesini artırmak ister mi:
"Hayır, düşünmüyoruz. Biz modeli yüzde 50-50 kurduk. Başka şirketlerimizde de böyle ortaklıkları gayet güzel yürütüyoruz. İsterdik ki İş Gayrimenkul’le yürüyelim ama onlar kendi planları içinde satmayı uygun görüyorlar. Şimdi yeni ortağımızı bekliyoruz."
Eczacıbaşı, Kanyon’daki yeni ortaklarının bir yabancı kuruluş olacağından emin görünüyor... Türk gayrimenkul sektörüne yabancı ilgisi bu kadar yoğunlaşmışken, yabancılar Kanyon fırsatını değerlendirir değil mi?
Otoparkta kaybolanı ’Kanyonet’ taşıyorBÜLENT Eczacıbaşı’ya Kanyon’da soğuk ve rüzgar dışında başka ne gibi şikayet aldıklarını sordum.
Okşan Atilla örnek verdi:
"Otoparkta aracını bulmakta zorlananlar çok oluyordu. Reklam ajansımızın da yardımıyla ’Kanyonet’
adını verdiğimiz bir araç geliştirdik. Bildiğimiz golf arabalarından birini özel giydirdik. Şimdi otoparkta aracını bulmakta zorlanan misafirlerimiz bu araçla tur atıyor."Anlaşılan
"Kanyonet"le ayağı yerden kesilen müşteri en azından sinirlenmiyor...
Alışveriş merkezine silahla girilir miBÜLENT Eczacıbaşı,
"Hep şikayetleri soruyorsun, Kanyon ciddi övgü ve ödüller aldı, alıyor" dese de, ilginç bir şikayeti aktarıyor:
"Geçenlerde bir işadamı dostumuz sitem etti. Kanyon’un girişinde belindeki silahını almak istemişler. Dostumuz, ’Ruhsatlı silahımla alışveriş merkezine neden giremeyeyim?
’ diye soruyor. Bu konuda yaygın uygulamanın ne olduğunu bilmiyorum. Doğrusu nedir, ona da bakmamız lazım."Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurul salonuna bile silahla girmeye kalkanlar olduktan sonra, alışveriş merkezine belindeki tabancayla girmek isteyenleri belki de doğal karşılamak gerekir?
Yine de dünyadaki yaygın uygulamalara bakalım, silah işinde doğru yolu bulalım...
Maskot Kutup AyısıBÜLENT Eczacıbaşı,
Okşan Atilla ve
Cem Tanrıkılıcı’yla birlikte gezerken karşımıza Kanyon’un maskotu
"Kutup Ayısı" çıktı.
"Donduran Kanyon’a da Kutup Ayısı yakışır" dedim, gülüştük. Sonra
Bülent Eczacıbaşı’yla bir
"Kutup Ayısı" hatırası çektirdik.