Paylaş
Francesco Ivan Ciampa’nın şefliğinde Limak Filarmoni Orkestrası, dünyanın önemli sahnelerine çıkmış Türk tenor Murat Karahan ve İtalyan soprano Anna Pirozzi’nin seslendirdikleri aryalarla gerçekten unutulmaz bir gece yaşattılar. Bu özel geceyi izleyenler, hem kulaklarının pasını sildi, hem de ekonomik tuhaflıkların neden olduğu can sıkıntısını bir süreliğine de olsa unuttu.
Tenor Karahan, Türkçe şarkılar “Elveda Gençliğim”i seslendirirken şef Ciampa’nın orkestraya yansıttığı duygu, soprano Pirozzi’nin hareketli “Yaralı gönlüm”e eşlik edişi aslında müziğin evrenselliğini göstermesi açısından da önemliydi.
Konser gerçekten muhteşemdi. Ancak orkestra ve sanatçılarla ilgisi olmayan, son derece modern tarza sahip, Avrupa’da da örneklerini gördüğümüz yeni CSO binası içine daha kolay ulaşım ve izleyicilerin oturacakları yerleri bulabilmelerinde şahit olduğum bazı sıkıntıları aktarmak istedim.
“C” VE “J” SIKINTISI
Başta belirttiğim gibi, yeni CSO dış ve iç görünüşüyle gerçekten başkente yakışır şekilde, dünya standartlarında bir kültür kompleksi. Ancak binaya girişte otopark işaretlerinin yeterli olmaması, otopark dışında yaya ulaşımının hangi kapılardan olabileceğini gösteren yeterli levhanın bulunmaması bir eksiklik. Bana göre salona girişte biletler üzerinde belirtilen bloklara hangi kapılardan girileceğinin salon kapılarının dış cephelerinde belirtilmemiş olması da, izleyicilerin koltuklarını bulmasında sıkıntıya neden oluyor. Özellikle “C” ve “J” blokları kapıdaki görevli hostesler tarafından da tam olarak anlaşılamıyor. Salona girişteki uğultu ve her iki harfin telaffuzunun birbirine yakın olması yanlış anlamalara neden oluyor. “J” bloka kesilmiş biletlerin “C” bloka yönlendirildiklerini (veya tersi) gördüm.
YÜKSEKTEKİ BLOKLAR
Ben konseri “J” blokta izledim. Sahneye neredeyse kuşbakışı baktığınız “J” ve simetrisindeki “K” blok yükseklik korkusu olanların zorlanabilecekleri bir alan. Bir izleyicinin “Buradaki koltuklara emniyet kemeri şart” esprisi dikkat çekiciydi. Sahneye çok uzak olduğunuz için etkinliğe tam konsantre olmakta da zorlanıyorsunuz. Yüksekteki bloklar için akustiğin de yeterli olmadığını söyleyebilirim. Ayrıca bazı izleyicilerden sıralar arasındaki mesafenin dar olduğu şikayetini de duydum. Belki böylesine önemli etkinliklerde en yüksekteki bloklarda bulunan koltuklara bilet kesilip, kesilmemesini düşünmekte fayda var.
BİR ELEŞTİRİ DE İZLEYİCİYE
Bir eleştiri de izleyicilere. Çok büyük çoğunluk sessiz kalmaya özen gösterse de, hala cep telefonlarının sessize alınmasının unutulması, cep telefonlarıyla uzun süreli (kimi zaman atraksiyonlu) kayıtlar yapılması, konseri tam ortasında terk etmek veya konser bitmeden yerinden kalkmak alışkanlıklarımız maalesef sürüyor. Bu tür davranışlar hem kurallara uymaya çalışan izleyicilere, ama her şeyden önce sanatçılara karşı yapılmış saygısızlık. Tüm bunlara rağmen bu güzel konseri düzenleyen ve konser öncesi konuşmasında Atatürk’ün sanata ve çağdaş Türkiye olgusuna yaptığı vurgusu dakikalarca alkışlanan Limak Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir’e teşekkürler.
Şimdiden yeni yılınızı kutluyorum. 2022’nin sizlere, tüm sevdiklerinize, ülkemize ve dünyaya huzur, mutluluk getirmesini diliyorum. Yeni yılın ilk yazısının denk geleceği 3 Ocak’ta İstanbul’daki resim dünyası ziyaretimden izlenimler aktaracağım.
KENTTE NE VAR?
Atatürk doğum günü karma sergisi-4 Ocak’ta açılacak (Valör Sanat/Yıldız), Meltem Akkaya-8 Ocak’ta açılacak (Fırça Sanat/Hilal Mahallesi), Orhan Taylan-15 Ocak’a kadar (Platform A/Taurus AVM), Hayati Misman-Hasan Mutlu-13 Ocak’a kadar (Emin Antik/Kale), Haydar Durmuş-12 Ocak’a kadar (Grup Sanat/Hollanda Caddesi), Mustafa Albayrak-17 Ocak’a kadar (Arda Sanat/Yıldız), Yüzleşme-9 Ocak’a kadar (CerModern/Sıhhiye), Murat Karaman (fotoğraf)-5 Ocak’a kadar (Ata Sanat/Kale), Handan Çetin-31 Aralık’a kadar (Galeri M Arcadium/Arcadium AVM), Ayten Timuroğlu-15 Ocak’a kadar (Keskinok Sanat Vakfı/Çankaya), Meral Öztürk (Seramik)-7 Ocak’a kadar (Krişna Sanat/Kennedy Caddesi), Işık Ayata Bildacı-30 Aralık’a kadar (Zülfü Livaneli Kültür Merkezi/Yıldız).
Paylaş