Türkiye’nin Genel Havacılık üssü

Türkiye yepyeni bir genel havacılık üssü oluyor.

Haberin Devamı

Sülyak kardeşler Ali ve Ömer, hem Atatürk hem de Sabiha Gökçen’de oluşturdukları merkezle, bölgenin iş jetlerinin ana üssünü yaratıyor. Çok sayıda hangarla hizmet verecek şirket, uluslararası kuralları uygulayacak. Babaları Nedim Sülyak’tan devraldıkları havacılık bayrağını doruğa çeken iki kardeş, yeni bir dünya markası yaratacak. Sülyak Grubu’nun Genel Havacılık üssü, dünyadaki benzerlerinden çok daha büyük bir yatırımla gerçekleşecek.

 


İstanbul Tarabya’da Boğaz’a bakan bir tepedeyim. İleriden siyah bir helikopter yaklaşıp iniyor. Bell 407’nin tek pilotu, Genel Havacılık şirketinin 38 yaşındaki Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sülyak. Kendisinden 16 ay küçük kardeşi olan şirketin başkan yardımcısı Ömer Sülyak ile helikoptere binip havalanıyoruz.
Sabiha Gökçen Havalimanı’na yaklaşıp özel uçak ve helikopterler için yapılan hangarların önüne iniyoruz. 20 bini hangar, toplam 80 bin metrekareyi aşan 5 hangar ve özel terminal ile burası Türkiye’nin en önemli kapılarından biri haline geliyor. İşadamlarının zaman kaybetmeden giriş-çıkışlarını yapacağı, uçaklarının-ekiplerinin bekleyeceği, gerektiğinde bakım yapılacağı bir kapı...

 

Haberin Devamı

100 uçak kapasiteli

 

Ülkeye ilk gelen turist için havalimanı ne kadar önemliyse, işadamı için de FBO olarak adlandırılan bu tür terminaller ilk izlenimi veriyor. Hızlı işlem, konfor veya tam tersi o ülkeyle ilgili fikirlerin oluşmasına altyapı sağlıyor. Toplam 100 uçak kapasiteli 12 bin 500 metre karelik aprondaki tüm hizmet Genel Havacılık tarafından veriliyor.
Hem Türk hem de yabancı bayraklı özel uçak trafiği son yıllarda hızla artıyor. Trafiğin çok önemli bölümü İstanbul’dan yapılıyor. Geçen yıl Sabiha Gökçen’de kaba inşaat olarak teslim edilen hangarların işletmesini alan Genel Havacılık, 6 ay içinde çalışmaları tamamladı. Bu dönemde 2 bin uçağa hizmet verildi. Mart ayında şirket yolcu terminalini de devralacak.

 

Bakım merkezi

 

Haberin Devamı

Şirket burada FBO hizmetinin yanı sıra büyük bir bakım merkezi kurmak üzere hazırlık yapıyor. Dassault ve Cessna imalatı jetler için dünyanın sayılı yedek parça depolarından birini oluşturan Genel Havacılık, hem Türkiye’deki iş jetlerine hizmet verecek hem de bölgeye
bakım satacak. Hangarlardan biri ise boyama amaçlı kullanılıyor.
Boya işlemi yapılacağında portatif nem sabitleyiciler, havalandırma sistemleri
kuruluyor. Boyanın metale tutunacağı en iyi
ortam oluşturuluyor.
Merkezde, yolcu uçaklarının farklı ekipmanları için bakım hizmeti verilecek. Ayrıca kabinle ilgili bakım ve modifikasyon
konusunda da çalışmalar sürüyor.

 

 

İKİ PİLOT KARDEŞ

 


Genel Havacılık şirketinin kurucusu baba Nedim Sülyak’ın oğulları Ali ve Ömer’in ilk oyun alanları uçakların kokpitleri olmuş. Babasının ultralight sınıfı çok hafif uçaklarıyla başlayan uçuşları bugün iş jetleri ve helikopterle devam ediyor.
Genel Havacılık, hava taksi hizmetinin yanı sıra OCC olarak adlandırılan Operasyon Kontrol Merkezi hizmeti veriyor. İzinlerden yakıt planlamaya kadar tüm detayların planlandığı OCC için hedef sadece Türkiye değil. Hizmetin önümüzdeki yıllarda Ortadoğu ve Uzakdoğu’da da verilmesi gündemde.
Şirket bir yandan da çevre pazarları dikkatle takip ediyor. Terminal ve bakım merkezi konusunda çevre ülkelerden talep var.
Şirketin bir başka uzmanlığı da uçak işletimi. İşadamları hava taksi şirketi kurmak yerine özel jetlerini Genel Havacılık’a teslim ediyor. Bir yandan boş zamanlarında hava taksi operasyonları ile maliyetler düşürülürken uçaklar çok daha etkin ve ekonomik operasyon yapıyor. Ayrıca mevcut uçaklar için yıllık blok saat satışı da gerçekleşiyor.

 

Haberin Devamı


32 YILLIK ŞİRKET

 

1984’te Nedim Sülyak tarafından kurulan Genel Havacılık, Türkiye’nin ilk hava taksi şirketlerinden biri oldu. Uzun
yıllardır uçak operasyonun yanı sıra işletme ve bakım konusunda faaliyet gösteren şirketin filosunda dört helikopter ve sekiz iş jeti var. Şirketin ikisi Atatürk Havalimanı’nda, beşi de Sabiha Gökçen’de toplam 7 hangarı bulunuyor. Bu iki merkezde 100’ün üzerinde personel görev yapıyor.

 


NEDEN HANGARA KONULUYOR

 


İş jetleri, yolcu uçaklarına göre daha az uçuyor. Yerde
oldukları sürede hangarda korunmaları, oluşabilecek
arızaları azaltıyor. Gövdenin dış etkenlerden göreceği hasarları en aza indiriyor.

Yazarın Tüm Yazıları