THY Mağazası açılıyor

Miliniz ödül bilete yetmiyorsa üzülmeyin.Türk Hava Yolları, uçuş milleriyle alış veriş yapılabilecek, yolculara bavuldan uçak maketine yüzlerce ürünün olduğu bir mağaza açıyor.

Haberin Devamı

Tüm dünyada havayolları şikâyetlerinin başında mil karşılığında alınan ödül biletleri ‘bulamamak’ geliyor. Özellikle tatil dönemlerinde ödül biletler o kadar yüksek mil değerlerine çıkıyor ki, yolcu ‘neden mil topluyorum’ diye sormaya başlıyor.
Şirketler ise yolcuların topladığı millerin hızla artmasından rahatsız. Sonuçta bunların bilet olarak ciddi bir karşılığı var. Mil harcatmanın yolunu arıyorlar. Yolcu memnuniyetini koruyup hem de kâr ederek...

İHALEYE ÇIKILACAK
Türk Hava Yolları, ödül biletlerinden kalan milleri değerlendirmek için özel bir alış veriş sistemi oluşturacak. İhale şartnamesi hazırlanan bu sistemle yolculara alternatif mil harcama imkânı sunulacak. İsteyen örneğin 100 mil karşılığında bile ürünlere ulaşabilecek. Veya bilet almak istemeyenler için dünyaca ünlü markaların elektronik aletler, bavullar veya farklı ürünleri hem mille veya ücretini ödeyerek satın alabilecek. THY bu hizmeti tamamen dışarıdan, ayrı bir şirketten alacak.

Haberin Devamı

TERMİNALE MAĞAZA
Sistemin bir ayağını da açılması planlanan mağazalar oluşturacak. Bu mağazaların hem havalimanlarında hem de büyük alışveriş merkezlerinde olması hedefleniyor.
Böylelikle yolcular hem ürünleri görebilecek, isterlerse alışverişlerini burada yapabilecek.
THY mağazalarda uçak battaniyeleri, tepsileri de satmayı planlıyor. Ayrıca bavul tasarımcılarıyla ortak özel ürünler geliştirilecek. Tabii ki uçak maketleri, pilot saatleri gibi havacılık meraklıları için ürünler de yer alacak.

UÇAKTAN SİPARİŞ
Yolcu ürünleri uçak koltuk cebine konulacak katalog, kabin eğlence sistemi veya internet sayfasından sipariş verebilecek. Ülkelerin gümrük kurallarına ve ürünün büyüklüğüne göre teslimat uçakta veya istenilen adrese olabilecek.
Sistem sadece alışverişi değil, Türk veya yabancı derneklere, organizasyonlara bağış yapma imkânı da verecek.
Her mil karşılığında belirlenen bir para, havayolu tarafından bu kuruluşun hesabına yatırılacak.

Lufthansa örneği

Mil ile alışverişte dünyanın en iyilerinden biri Alman Lufthansa Havayolları. WorldShop adı verilen sistemde 2 bine yakın ürün yolculara mil veya para karşılığında, mağazalarda, uçak kataloğu ya da internetten satılıyor. Lufthansa yaklaşık 15 yıldır uyguladığı bu sisteme özel bir şirketten destek alarak başladı. Bugün kendi yapıyor. Bu bölümde 200 kişi çalışıyor. Aynı zamanda uçaktaki duty free satışlarını da koordine eden şirketin en önemli müşterileri Uzakdoğulu yolcular.

Haberin Devamı

Mil sistemi 1981’de başladı, dünyaya yayıldı

Amerikan Havayolları 1981’de ilk mil programını başlattığında şirketler müşterilerini kendilerine bağlamak için yeni bir pazarlama silahına kavuşmuştu.
Özel yolcu programları, mil toplama savaşı sektörde hızla yayıldı. Rekabete bankaların da girmesiyle hacim çok büyüdü. ABD’de büyük şirketlerin personel millerini yöneten özel danışmanları var.

Özel marka

THY, geçen yıl kurumsal bir marka oluşturmak üzere okunuşu İngilizcede ‘Biz’ anlamına gelen W’R markasının tescilini aldı. Bu marka altında farklı ürünlerin oluşturulması planlanılıyor. Özel kutularda yüksek kaliteli zeytinyağları, farklı zeytinler, lokum çeşitleri bu marka üzerinden satılacak. Yeni mağaza konseptiyle birlikte W’R ürünlerinin mil veya para karşılığında da satışı gündemde. THY özellikle hediyelik eşya almak isteyenleri bu markaya yönlendirmek ve uçaklarda satış yapmayı da planlıyor.

Uçan dadılar

Haberin Devamı

Birleşik Arap Emirlikleri’nin ulusal havayolu şirketi Etihad, uzun menzilli uçuşlarda çocuk bakımında ailelere yardımcı olmak üzere ‘Uçan Dadı’ servisini başlattı. Kabinde turuncu önlükleriyle diğer görevlilerden ayrılacak olan Uçan Dadılar, çocuklu ailelere ya da yanında velisi olmadan seyahat eden çocuklara yardımcı olacak. Dünyaca ünlü Norland College’dan çocuk psikolojisi ve sosyolojisi üzerine eğitim alan 300 kabin memuru çocuktaki farklı davranış biçimlerini ve gelişim süreçlerini ayırt edebilecek, ailelerin ihtiyaçlarına göre hizmet verecek. Yılsonuna kadar Uçan Dadı sayısının 500’e yükseltilmesi planlanıyor.

Yazarın Tüm Yazıları