Paylaş
Maskat denilince hemen aklınıza dümdüz bir çöl veya gökdelenlerle dolu bir Arap kenti gelmesin. Burası dağların eteğinde kurulmuş, muhteşem kıyılara sahip bir ülkenin başkenti.
Dünyanın ikinci ‘en temiz’ şehrinde sekiz kattan yüksek binanın inşası yasak. Tarihi korumak ve estetik her şeyden önce geliyor. Ülkenin mimarisiyle Sultan Qaboos bin Said bizzat ilgileniyor. Annesi için yaptırdığı cami ise dünyanın ikinci büyüğü...
Basra Körfezi ve Hint Okyanusu’nun birleştiği sular, 400 kilometrelik sahil şeridiyle ülkeyi çeviriyor. Çölde safari, golf ve trekking de dalışla birlikte hızla yükselen sporlar arasında.
Umman’da hava sıcaklığı bölgedeki diğer ülkelere göre üç derece daha düşük. Hava kuru. Sezon ekimde başlıyor. Mayıs başına kadar sürüyor.
Sohar doğumlu olduğuna inanılan masal kahramanı Sinbad’ın da memleketi burası. Ummanlılar 1500 yıldır denizcilikle ilgileniyor.
‘Frankincense’ adlı buhur ağacından elde edilen reçine topakları, tütsünün yanı sıra parfüm yapımında da kullanılıyor.
Yeme-içme sektörü Hataylılarda. Türk yemekleri çok seviliyor.
Yeni havalimanını TAV kuruyor
Ummanlılar diğer Arap ülkelerine göre daha mütevazılar. Ülkeyi yavaş yavaş dışa açıyorlar. En büyük adım da büyütülen havalimanı. Ekim 2014’te hizmete girecek yeni terminal 12 milyon/yıl yolcu kapasiteli. İnşaatı ENKA tarafından yapılıyor. Mevcut terminal ise şimdiden yılda 7 milyon yolcuya yaklaştı.
Ortadoğu’daki neredeyse tüm havalimanı projelerini alan TAV İnşaat, Maskat’a 4100 metre boyunda, 60 metre eninde dev bir pistle birlikte taksi yolları, apron inşa ediyor. Ayrıca havalimanının tüm bağlantı yolları, kavşaklar, hizmet/destek binaları ile çevre düzenlemelerinden de ortağı CCC ile TAV sorumlu. Haziran 2009’da başlayan işlerin önemli bölümü tamamlanmış.
1.2 milyar dolarlık proje
Maskat ihalesini 2009’da kazanan TAV İnşaat, planlı ve hızlı çalışmasıyla dikkat çekiyor. Bu nedenle sürekli ek iş alıyor. Yaklaşık 8 bin çalışanı bulunan TAV İnşaat Maskat’ta 681 bin metreküp beton, 1.2 milyon metreküp asfalt döktü. 14.5 milyon metre küplük dolgu yapıldı. Yeni pisti teslim ettikten sonra halen kullanımda olan pisti de onaracak.
Maskat seferleri nasıl doldu
Maskat seferleri Bahreyn’den aktarmalı yapılıyor. Kaptan Pilot Özkan Kıvrak ve İkinci Pilot Ümit Özkan bizi önce Bahreyn’e uçuruyor. Kabin Amiri Pınar Hatice Bilici, Özlem Bakkalcı, Pune Okhowat ve Sinem Eyigün seferin mükemmel geçmesi için ellerinden geleni yapıyor. Toplam uçuş süresi 6 saat 15 dakika.
THY, Maskat uçuşlarına 2006’da başladı. Ama bir türlü istenilen doluluk yakalanamıyordu. 1.5 yıl önce Maskat’a atanan Ziya Öztürk, stratejik bir hamle yaptı. Uçak tipi Airbus A321’e büyütülüp Maskat ile Bahreyn seferleri birleştirildi. THY’nin ayrı business class’a sahip, ekonomide bile her koltukta ekranın olduğu Airbus A321’ler yolcu konforunu yukarı çekti. Maskat’ın başarılı müdürü Ziya Öztürk’ün bu hamlesiyle şimdi uçaklar hızla doluyor.
THY uçuş ekibi bir gün Maskat’ta dinleniyor. Dönüşte ise bizi Kaptan Pilot Şevki Baş, İkinci Pilot Hakan Örnek, Kabin Amiri Şimay Cingir ve ekibi İstanbul’a götürüyor. Mükemmel yaklaşma ve yumuşak bir inişle Atatürk Havalimanı’na teker koyuyoruz.
Paylaş