Kokpit

Kırılacak eşya bahanesiHavayolu şirketlerinin aldıkları bütün tedbirlere rağmen yolcular kırılacak eşya bahanesiyle kabine çok sayıda çanta sokmakta direniyorlar. Görevlilerle yolcular arasında en fazla sorunun çıkmasına yol açan kırılacak eşya bahanesiyle fazla el çantaları açıldığında içlerinde çok da önemli eşyaların olmadığı görülüyor. Seyahat sırasında gerekli bir kaç eşya dışında el bagajlarındaki eşyaların çoğunun gidilen ülkeden alınan hediyelik eşyalar olduğu saptanıyor.Hemen her havayolu şirketi bu kırılacak eşya bahanesine çözüm aramaya başladı. Bazı havayolları da kırılacak eşyaların konabileceği karton kutular ve içleri köpüklü malzemeleri check-in kontuarlarında hazır bulunduruyor. Artık eşyanın kırılmasını önleyecek çok iyi malzeme olduğunu belirten yetkililer, 'Ambalaj sanayindeki gelişmeleri yolcuya anlatmaya çalışıyoruz. Bir yolcunun bütün kristal eşyalarını bir kutuya koyup kargoya gönderdik. Yolcu inişten sonra kutuyu kargodan teslim aldı. Hiç bir kristali zarar görmemişti. Ama inanıyoruz ki, bir başka seferde yine bu tür şeyleri çantaya koyup kabin içine sokmaya çalışacaktır.' dediler.KABİNE BAGAJ SINIRLAMASIÜzerinde kırılacak eşya yazılı kutuların uçaklara dikkatle yüklendiği de yolculara anlatılıyor. Ama ne yazık ki havayolu şirketlerinin yüklemeler sırasında yıllarca bir çok eşyayı kırdıklarının bilinmesi yolcunun güvensizliğine yol açıyor. Uluslararası Kabin Memurları Birliği, 29 ülkede kabinde taşınan bagajların sınırlandırılması amacıyla kampanya başlattı. Birlik, Amerikan ve Avrupa sivil havacılık otoriteleri FAA ve JAA'e de görüş bildirdi. Konuyla ilgili araştırmalarını devam ettiren her iki kuruluşun, kabine fazla bagaj alınmasına karşı önümüzdeki aylarda havayollarını bağlayıcı bir karar alması bekleniyor.Şu anda gerek FAA, gerekse JAA'in bu konuda her hangi bir kısıtlayıcı kuralı yok. Uluslararası Kabin Memurları Birliği, her yıl bir çok yolcunun ve görevlinin aşırı doldurulan baş üstü bagaj yerlerinden düşen çantalarla yaralandığını açıkladı. Artık bir çok büyük havayolu şirketi bu konuda çeşitli kurallar getirdi. Bu tür havayolları kabin içine en az bir çantaya izin veriyor. FAA ve JAA'in önümüzdeki aylarda alacağı kararın da buna benzer olması bekleniyor.Birlik ayrıca check-in sonrasında duty free mağazalarından alınan içki ve parfüme de sınırlama getirilmesini istiyor. Özellikle acil tahliye durumlarında içki ve parfümün yüksek alkol oranı içerdiklerinden kaza sırasında patlamalara neden oldukları belirtiliyor.EN ÇOK SORUN BUSINESS'DAHavayolları arasında yapılan araştırmada bagaj için tartışmalar en çok iç hat uçuşlarında Amerika'da çıkıyor. Avrupa'da ise en çok sorun business class'larda yaşanıyor. Yolcular el çantalarından ayrılmamak için sürekli görevlilerle tartışıyor. British Airways'den açıklama yapan bir yetkili, özellikle business class'ların çantalarla dolduğunu söylüyor. Dar gövdeli uçaklarla yaptıkları orta mesafeli uçuşlarda el çantaları nedeniyle business class'da adım atacak yer bile kalmayabiliyor. Başüstü bagaj yerlerinden düşen çantalar nedeniyle her yıl ortalama 4 bin 500 kişinin yaralanıyor.Jakarta kapandı Kazan açıldıTürk Hava Yolları Singapur ve Bangkok üzerinden gerçekleştirdiği Jakarta seferlerine son verdi.Airbus A340 tipi uçaklarla yapılan seferler başladıktan kısa süre sonra Asya-Pasifik ülkelerinde ekonomik kriz ortaya çıktı. THY, Jakarta seferlerini olumsuz yönde etkileyen bu kriz üzerine tıpkı Seul'de yaptığı gibi hemen hattı kapattı. İki hattı kapatan THY kısa sürede verimli olacağı belirlenen Rusya Federasyonu'ndaki Kazan'a sefer başlattı. Pazartesi ve Perşembe olmak üzere haftada iki gün yapılan Kazan seferlerleri Boeing 737 tipi uçaklarla gerçekleştiriliyor. Kazan'a bilet ücreti de Moskova hattında uygulanan fiyatlarla aynı.Jet-Lag’i diyetle yeninUzun yolculuklar sonucunda bir çok yolcu jet-lag'e yakalanıyor. Saat farkı nedeniyle vücut, ortama alışmakta zorlanıyor. Uzak bir yere tatile gittiğinizde zaten sınırlı olan günlerinizin bir kısmı vücudunuzun alışmasıyla geçiyor. Ancak bunu yenmenin bazı yolları var. 'Argonne Anti Jet-Lag Diet', vücudunuz üzerindeki etkilerinin azaltılmasını sağlıyor. Bu diyet sadece uzun yolculuk yapanlar tarafından değil, düzensiz çalışma saatlerine sahip olan kişilerce de kullanılıyor. Sistemi geliştiren Dr. Charles F. Ehret Argonne.Dört günlük diyetin temelini Kuvvetli-Hızlı-Kuvvetli-Hızlı yemek oluşturuyor. Tam etkiyi görebilmek için dört gün önceden hazırlıklara başlamak gerekiyor.İlk gün kuvvetli yiyinDiyetinizin ilk gününü kuvvetli bir kahvaltı oluşturuyor. Kahvaltınızda bol proteinli yiyecekleri seçin. Yüksek proteinli yiyecekler vücudunuza kuvvet kazandıracaktır. Kuvvetli kahvaltıda yumurta, sosis, salam, gibi yiyecekler yiyebilirsiniz. Öğle yemeklerinde ise bol karbonhidratlı yiyecekleri tercih edin. Yemek menüsünde makarna, krep, patates ve tatlılar olabilir. Bu tür yiyecekler, öğleden sonra uykunuzu getirecektir. Öğleden sonra saat 15:00 ve 17:00 arasında kesinlikle kahve içmeyin. Alacağınız kafein uykunuzu kaçıracaktır.İkinci gün hızlı yiyinDiyetinize ikinci gün hızlı bir kahvaltıyla başlayın. Kahvaltıda hafif yiyecekler örneğin salata, meyva, hafif bir çorba, yağ sürülmemiş tost, yiyebilirsiniz. Öğle yemeklerinde de hafif yiyecekleri tercih edin. Karbonhidratlı yiyeceklerden kaçının. Öğleden sonra 15:00 ve 17:00 arasında kahve içmeyin.Dördüncü gün hafifÜçüncü gün, ilk günkü programınızı tekrar edin. Dördüncü gün yemeklerinizi ikinci gün gibi hafif yiyin. Eğer kafein ihtiva eden bir şeyler içmek ihtiyacı duyuyorsanız batıya yolculuk yapacaksanız kahvenizi sabah için. Eğer doğuya uçuyorsanız akşam 18:00 ila 23:00 arasında içmeye çalışın.Kuvvetli yemekler vücudunuzdaki karbonhidrat ve protein oranını arttırır. Ertesi günkü hafif yemekler ise karbonhidratların ve proteinin yakılmasını sağlar.Yolculuk sabahıBeşinci gün yani yolculuk sabahı kuvvetli bir kahvaltı yapın. Eğer öğle yemeği yiyecekseniz yine karbonhidratlı olanları tercih edin. Yolculuk sırasında uçakta kesinlikle alkol almayın. Eğer uçuş uzunsa gideceğiniz yerdeki normal kahvaltı zamanına kadar uyuyun. Uykunuz kahvaltı zamanını geçmesin. Gittiğiniz ya da geldiğiniz yerde kuvvetli bir kahvaltı yapın. Ve mahalli saate göre yemek zamanlarına uyun.KARGO UÇAKLARI YOLCU TAŞIYOR‘Sayın yolcularımız, kargo uçağımıza hoş geldiniz’. Yakında bu tür bir anons duyarsanız şaşırmayın. Yolcu taşımaya ilk olarak ünlü kargo şirketi UPS geçen yıl mart ayında başladı. Filosundaki bazı uçakları tadil ederek özellikle hafta sonları yolculu seferler yaptı. Daha sonra da diğer kargo şirketleri yolcu taşıyabilmek için Amerikan Ulaştırma Bakanlığı'na başvurdular. Tarifeli olarak hem kargo hem de yolcu taşımaya başlayan ilk şirket ise Omni Air Express oldu. DC-10 uçaklarıyla Aruba, Boston, Porto Rico arasında sefer yapıyor. Yolculu uçuş yapan ilk kargo şirketi UPS, geçen mart ayından bu yana yaklaşık 50 bin kişi taşıdı. Kargo havayolları genellikle kargo uçuşlarını hafta içi gerçekleştiriyor. Bu uçaklarda kuşkusuz paketler arasında seyahat etmiyorsunuz. Hafta sonu uçağın kabinine yaklaşık 4 saatlik bir çalışmayla koltuk takılıyor. Kargo şirketleri kabine takılan koltukların aralıklarını da geniş tutarak daha cazip yolculuk imkanı sunuyorlar. Kargo uçaklarının hafta sonu yolcu taşıması hem şirketlerin gelirlerini arttırıyor, hem de yolculara daha ucuz bilet imkanı yaratıyor. Bu tür uçuşların önümüzdeki aylarda Avrupa'da da başlanması bekleniyor.Kokpit Asya Havacılık Fuarı’ndaGüneydoğu Asya, havacılık sektörü için çok büyük bir pazar. Bu yıl 24 Şubat-1 Mart 1998 tarihleri arasında Singapur'da dokuzuncusu düzenlenen Asya Havacılık 98 Fuarı'nda üreticiler ve kullanıcılar bir araya geldi. Dünyanın en büyük üçüncü fuarında Kokpit de vardı. Fuarda Hürriyet Kokpit sayfası havacılıkla ilgili ana yayınlar standında ye
Yazarın Tüm Yazıları