Kim korkar ‘check-in’den

Haberin Devamı

Havalimanında hiç beklemeden, sıraya girmeden işlemlerinizi yapmak ister misiniz? Kendi işinizi kendiniz görün. İstanbul’da Atatürk Havalimanı’ndan uçarken Türk Hava Yolları’nın hızlı check-in hizmeti için yeni bir ada oluşturuldu.


Ne uçakta verilen ikram, ne de koltuk aralıkları... Yolcu en çok uçağa binmeden şikayet ediyor. Uzun check-in sıralarında beklemek, istemediği bir koltuk numarası yolcuyu çıldırtıyor. Girişte yaşanan memnuniyetsizlik uçakta ne yapılırsa yapılsın bir türlü geri gelmiyor. Terminalde kaybedilen zaman rötara dönüşüyor.
Türk Hava Yolları, yolcunun işlemlerini hızlı tamamlaması için Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’nde yeni bir uygulama başlattı. Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Akif Konar ve ekibinin projesinde terminalin gidiş katında B ile C adaları arasında ‘Fast Check-in Zone’ adı verilen bir bölge oluşturuldu. Kapıdan girişten itibaren boğaz gibi yolcuları çeken bu bölgeye çok sayıda otomatik check-in makinesi yerleştirildi.
Yolcu terminale girdiğinde bu bölüm ile karşılaşıyor. Her makinenin başında THY personeli var. PNR’ınızı girip işleminizi yapıyorsunuz. Pasaportunuzu sisteme tanıtıyorsunuz. Ardından istediğiniz koltuğu seçip millerinizi de işleyebilirsiniz.

Haberin Devamı

Bagaj etiketi de çıkartıyor


Makine size uçağa biniş kartını veriyor. Check-in işlemi sırasında kargoya vereceğiniz bagajınız için etiketinizi de hazırlayabilirsiniz. Sonrasında yapmanız gereken etiketi yapıştırıp kontuarda görevliye çantanızı teslim etmek. Normalde uçağın yoğunluğuna göre bir saate kadar çıkabilecek işlem dakikalar içinde tamamlayabilirsiniz.
Denemeleri yeni başlayan sisteme ağustostan itibaren bagajı kendiniz verebileceğiniz bir teslim noktası da eklenecek. ‘Self Bag Drop’ olarak adlandırılan bu sistemin eklenmesiyle tüm check-in operasyonu yolcu tarafından yapılabilir hale gelecek. Burada görev yapan personel yolculara lokum-çikolata ikram ederek bu bölgeyi bir şenlik alanına çevirecek. Benzer sistemler havalimanlarında hızla yaygınlaşıyor. Makineler işlemleri hızlandırırken yolcu konforu yukarı çıkıyor. Havayolları için de maliyetler aşağıya çekiliyor.
Sistemin yazılım ve uygulaması, Ürün ve Hizmet Yönetim Müdürü M. Sait Dağabakan, Mühendis Mehmet Safa Kızılarslan ve Başteknisyen Serbay Ağca tarafından gerçekleştirildi. Kolay kullanım, basit tasarım diğer havayollarının da ilgisini çekti. Bu konuda THY’ye birlikte çalışma teklifleri gelmeye başladı.

Haberin Devamı

Kabinde sessizlik

THY kabin içindeki anonsları disipline ederek daha sessiz bir kabin yaratmak için harekete geçti. Uygulamada da başarılı olundu. Ancak özellikle çift koridorlu uçaklarla gece yapılan uzun menzilli uçuşlarda yolcuların önemli bir şikâyeti var: Kabin memurlarının, uçan veya servis şeflerin yürüyüşleri...
Koridordan geçen kabin memurlarının yere hızlı basmalarından kaynaklanan ses dışında fazla geliş-gidişleri de yolcuları rahatsız ediyor. Servis yaptıktan sonra koridorda dönerken boşları almayan, almak için birkaç kez gidip gelen kabin memurları hem kendileri fazla yoruluyor, hem de gereksiz bir harekete yol açıyorlar. Yolcuların uyuduğu sırada da kabin ekiplerinin koridorda sıklıkla geçişleri de yolcuları rahatsız ediyor. Önden arkaya ya da arkadan öne sıklıkla ikram malzemesi taşınması da yolcunun huzursuz olmasına yol açıyor. Bayan kabin memurlarının babet giymelerine rağmen yürüyüşleri sırasında çok ses çıkmasından yakınan yolcular özellikle Uzakdoğu merkezli havayollarında buna çok dikkat edildiğini ve böylece yolcu konforunun da arttığını söylüyorlar

Yazarın Tüm Yazıları