Paylaş
Havalimanlarımızda güvenlik, son yıllardaki ‘en hassas’ dönemde. Aramalar daha havalimanı yolunda başlıyor. Araç tarayıcıları gibi yeni nesil cihazlar havalimanı girişlerine konuluyor. Terminal girişlerindeki manyetik kapılar ise en küçük metal parçasına bile ikaz veriyor. İlk kontrolde yeniden kemerler çıkartılmaya başlandı.
Havayollarının tüm uyarılarına rağmen, yolcular uçaklara geç kalıyor. Bir de check-in sırasında bekliyor. İnternetten veya kiosklardan basitçe yapabileceği işlemler için ekstra zaman harcıyor. Havayolları yolcuları online check-in yanı internet üzerinden işlem yapmaya yönlendirmeye çalışsa da kullanım oranının düşük olduğu dikkat çekiyor. Havayolu sektöründe yapılan ölçümler, tüm dünyada yolcuların ortalama yüzde 40’ının online check-in yaptığını ortaya koyuyor. Havalimanında check-in’ın ücretli olduğu düşük maliyetli havayollarında ise oran yüzde 85’e çıkıyor. Bu konuda bir araştırma yapan ve ayda internet üzerinden 300 bin bilet satan Enuygun.com’a göre, internetten bilet alan her 100 yolcudan sadece 25’i online check-in işlemi gerçekleştiriyor.
Mobil uygulama önde
Kalan yüzde 75’in büyük oranı, havalimanında sıraya giriyor. Kioskları kullanan sayısı az.
Yolcu psikolojik olarak sıraya girmenin, görevli üzerinden işlemlerini yaptırmanın daha doğru olacağına inanıyor.
İnternet üzerinden yapılan check-in’lerin yüzde 80’i mobil sistemler üzerinden gerçekleştiriliyor. Yolcu, mobil sistemi internete girip işlem yaptırmaya göre daha kolay buluyor.
Enuygun.com’un araştırmasına göre en fazla bilet pazartesi günleri satılıyor. Ancak online check-in Perşembe günleri yoğunlaşıyor. Genellikle saat öğlen 12.00’de başlayan işlemler, saat 20.00’ye kadar devam ediyor.
Türk yolcu son dakikacı
Türk yolcu, bilet almada olduğu gibi online check-in’de de son dakikacı. Genellikle işlem yapmayı unutuyor. Veya ‘Uçuş yaklaşırken hallederim’ diyor. Havalimanında ise bu işlemi yaptığında ekstra ödeme yapmak durumunda kalabiliyor.
Türkiye’deki havayolu şirketleri, internetten check-in genellikle dış hat seferleri için uçuşa 90 dakika kala kapatıyor. İç hatlarda bu süre daha kısa. Online check-in ise THY, SunExpress ve Onur Air’de 24 saat, AtlasGlobal’de 48, Pegasus’ta ise 72 saat kala açılıyor. Havayolları yolcuları bu işlemi yapmaları için zorluyor. Yurtdışında birçok şirket havalimanlarında kontuarları kullanan yolculardan ekstra ücret talep ediyor. Veya ekstra bagaj ücreti havalimanında internete göre daha pahalı.
Ne yapmalı?
Genellikle havayollarının sistemleri uçuşa 24 saat kala online check-in’e açıldığı için alarmınızı kurun. İşleminizi unutmadan yapın.
Daha hızlı işlem yapmak isterseniz ve akıllı telefonunuz, tabletiniz varsa, havayolunun uygulamasını indirin. Tüm şirketlerin hem iOS hem de Android işlemci telefonlar-tabletler için hazırlanmış Türkçe uygulamaları mevcut.
İşleminizden sonra size elektronik posta, veya mesaj olarak barkod ile bilgiler gönderilecek. Barkodu silmeyin. Diğer bilgilerin kağıt çıktısını alın.
Terminaldeki işlemler
İşleminizi internetten veya havayolunun uygulamasından yaptınız. Havalimanına gelince internet check-in bölümünden kimlik göstererek uçağa biniş kartınızı alın.
Eğer barkod veya kağıt çıktınız varsa, bavulunuz da kabin ölçülerindeyse, doğrudan güvenlik noktasına geçebilirsiniz.
Bagajınız büyükse veya uçağa vermek istiyorsanız, internet check-in kontuarını kullanın. Burada işlemler diğer kontuarlara göre çok daha hızlı yürüyor. Veya havayollarının otomatik check-in makinelerinden yararlanabilirsiniz. Okutacağınız barkod ile seçtiğiniz koltuğun yazılı olduğu uçuş kartınızı alabilirsiniz.
Paylaş