Paylaş
Uçak yolculuğu sırasında sevişme isteği artıyor. Araştırmalara göre, böyle bir fantezi her yüz yolcudan en az 40’ının aklından geçiyor. Tabii sadece yüzde biri bunu yaşamak için çaba sarf ediyor. Genellikle tatil amaçlı uçuşlarda, yolcular arasında yakınlaşma arzusu artıyor. Önce bakışmaya başlıyorlar, uçuş sürdükçe ilgi ileri aşamaya taşınıyor.
Uçakta seks fantezisinin aslında sanıldığından daha eski geçmişi var. İlk kez 1974’te çekilen Emanuelle filmiyle başladığı zannedilir ama öyle değildir. Hollandalı aktris Sylvia Kristel’in canlandırdığı karakterin 10 bin metre yüksekte yaşadıkları özellikle birçok erkek yolcunun fantezisini süsler. Ama uçakta yapılan ilk seks deneyimi çok daha eskilere uzanıyor.
RAPOR EDİLEN İLK OLAY
Öğretmen Pilot Lawrence Sperry ve kadın öğrencisi Waydo Polk, tarihler 14 Kasım 1916’yı gösterirken uçuş eğitimi için New York Limanı’ndan deniz uçağıyla havalanırlar. Yaklaşık yarım saat sonra Güney Körfezi semalarında balıkçıların şaşkın bakışları arasında uçak suya çakılır.
Hemen tekneler pilotları kurtarmak için harekete geçer. Hâlâ su üzerinde duran uçağa yaklaştıklarında balıkçılar manzara karşısında büyük bir şok geçirirler. Çıplak bir kadınla bir erkek, uçağın açık kokpitinde yaralanmış, baygın yatmaktadır. Bu haber hemen gazetelere manşet yapılır. Uzun süre de tartışılır. İki pilot da bir süre hastanede yattıktan sonra taburcu olur.
EN ÇOK GECE UÇUŞLARI
Eğer böyle bir fanteziniz varsa, en büyük dert yakalanmak. Birçok havayolu şirketi buna sıcak bakmıyor. İnişte polis çağırabiliyor. Ancak tüm tehlikelerine rağmen Time Travel Dergisi işi bu konuda öneri vermeye kadar taşıdı. İşte o araştırmadan bazı satırbaşları:
IŞIKLAR SÖNÜNCE: Birçok yolcunun uyuduğu, kabin ışıklarının kapatıldığı özellikle de gece yarısından sonraki seferler bu fanteziyi yaşamak isteyenlerin en çok tercih ettiği zaman dilimi. Bu saatlerde yolcular önce etrafı iyice kontrol ediyor. Uykuya dalmamış yolcular çoğunlukla yakınlaşmayı bozuyor. Zaman zaman kabin memurlarının yolcuları kontrol için koridorda dolaşması çiftlerin toparlanmasına sebep oluyor.
BOŞ KOLTUKLAR: Gece uçuşlarında etrafı boş koltuklar yakınlaşan çiftlerce tercih ediliyor. Eğer bu tip koltuklar varsa, çiftler hızla yer değiştirerek o koltuklara geçiyor ve birden fazla battaniyeyle kendilerini gizliyorlar.
TUVALET UYGUN MU?: Dikkat çekmemek için çiftler tuvalete ayrı ayrı giriyor. Tuvalette uzun kalınması kabin memurlarını harekete geçiriyor. Ancak tuvaletin kapısı kilitli bile olsa dıştan kabin memurları tarafından açılabiliyor. Yakalanan çift sayısı sanıldığından daha çok.
Standart yalan
Tuvalette yakalanan çiftlerin standart yalanı ‘Kendini iyi hissetmiyordu, yardım ediyorum’ oluyor. Ama kabinde yakalananların iyi bir yalan uydurmak için uzun süre kem küm ettikleri görülüyor.
Bu tür durumlarda, özellikle tuvalette yakalanan çiftler için havayolu şirketlerinin kuralları çok katı. Hatta ABD’de uçakta görevli silahlı güvenlik hemen devreye girebiliyor. Bazen şirketler yakalanan yolcuları inişte polise teslim ediyor.
Yüksek uçanlar kulübü
Uçakta sevişme fantezisini yerine getirenlerin oluşturduğu kulübün adı ‘Mile High’ yani ‘Yüksek Uçanların Kulübü’. İnternet siteleri bile var.
ABD ve Avrupa’da birçok havacılık şirketi, küçük uçaklarla gökyüzünde romantik dakikalar geçirmek isteyen çiftlere hizmet veriyor. Fiyatları saatlik 500 ila 1200 dolar arasında. Genellikle tek motorlu, pervaneli uçaklarla yapılan bu özel uçuşlarda pilotlar kalkıştan sonra kabinle kokpiti ayıran perdeyi çekiyor. Çiftler baş başa bırakılıyor.
Neden koltukları dik duruma getiriyoruz?
Her uçağın kalkışından veya inişinden önce kabinde yapılan ‘Emniyetiniz için kemerlerinizi bağlayın, koltuklarınızı dik, masalarınızı kapalı duruma getirin’ anonsunu duyarsınız. Eğer koltuğunuzu dik duruma getirmezseniz, kabin memuru sizi uyarır.
? Bu kuralın temelinde; acil tahliye durumunda arka koltuktaki yolcunun bir yere takılmadan rahatça çıkmasını sağlamak yatar. Koltuk geriye yatık durumda kaldığında, arkada oturan yolcu tahliye sırasında yerinden kalkamayabilir. Hatta takılıp düşebilir, arkadan gelen yolcuların yolunu tıkayabilir.
? Koltuk yatıksa, ‘brace’ yani çarpma anında eğilip kollarınızla kafanızı koruma hareketini yapmanız güçleşir.
? Koltuğu yatık olan yolcunun oturuşu gereği, vücudunun ağırlık merkezi kayar. Ani frenleme veya çarpmada yolcu, şoku doğrudan beline alabilir.
? Koltuğun tam dik duruma getirilmesi, şokun vücuda daha eşit yayılmasını sağlar. Sıkı bir kemer, yolcunun çarpma veya türbülans durumunda savrulmasının ve ciddi yaralanmaların önüne geçer.
Paylaş