Gözen ve Bozyiğit ailesi, uçak teslimatında Toulouse’da bir araya geldi. Derin, İnci, Mekin ve Devran Gözen, Kerem, İnci, Mete ve Metecan Bozyiğit, filoya katılan ilk sıfır yolcu uçağı TC-FBH’nin önünde poz verdi. İkinci nesil, havacılığa meraklı bu 4 genç, gelecekte Gözen Grubu’nu daha yüksekten uçuracak.
Türk havacılığının butik şirketi Free Bird Havayolları’nın yedinci uçağı, filoya katıldı. Airbus’ın ürettiği 4207 imalat numaralı TC-FBH, Gözen Holding portföyündeki şirketin fabrika çıkışlı ilk yolcu uçağı oldu. Bu özel uçuşta, 2000 yılından yani kurulduğundan bu yana Free Bird’te görev yapan patronundan teknisyenine, kaptan pilotundan kabin memuruna 53 çalışan vardı. Toulouse Bagnac Havalimanı’ndaki Airbus fabrikasına, Free Bird’ün A320’si ile uçtuk. Pilotlarımız Zafer Korkmaz ve Kadir Engin Cingöz, bizleri 3 saat 10 dakikada İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan Toulouse’a götürdü. Ilıman bir iklime sahip kentte kar yağmış, sıcaklık eksi dört dereceydi. Ertesi gün henüz havayolunun renklerine boyanmamış uçakla Airbus Teslimat Merkezi’nde tanıştık. O güne kadar sadece 6 saat 5 dakika uçan 180 koltuklu A320’deki en heyecanlı yolcular şirketin patronları Mekin Gözen ve Mete Bozyiğit’ti.
BUTİK HAVAYOLU
Kaptan pilotlar Utkan Gürsel ve Murat Örsal, gidiş yolunda da bize hizmet eden kabin memurları Cahide Özeser, Ebru Ceştepe, Seyhan Uysal, Derya Turan Çalışkan ve Serap Bircan’la birlikte Blagnac Havalimanı’ndan kalktık. Mete Bozyiğit’in 52’nci yaş günü havada pasta kesilerek kutlandı. Atatürk Havalimanı’na indiğimizde Toulouse’daki kar yerini sağanak yağmura bırakmıştı. İtfaiyenin su tagı, bir havacılık geleneği olarak uçağı bir kere daha ıslattı. İlk uçuşunu 2001’de yapan Free Bird Havayolları, operasyona 3 MD83 uçağıyla başladı. Adını Türkiye’nin ilk özel havayolu olan ve efsanevi pilot Vecihi Hürkuş’un kurduğu “Hürkuş Havayolları”ndan alan Free Bird, 11 Eylül saldırılarının arkasından gelen türbülanslı günlere rağmen yoluna devam etti. 2003’ten itibaren filosunu A320 serisiyle değiştirmeye başladı. Bugün Free Bird, 5’i A320, ikisi de A321 tipi 7 uçakla Kâbil’den Stockholm’e charter (tarifesiz) uçuşlar yapıyor. Şirket, 8. uçağını gelecek yıl yine sıfır olarak Airbus’tan teslim alacak. Bu başarının arkasında aile gibi yaşayan çalışanların yanı sıra iki havacı var. Dostlukları Darüşşafaka’da başlayan, sırtlarında bavul taşıyarak bugünlere gelen Mekin Gözen ve Mete Bozyiğit sadece havacılık yapan Gözen Holding’in iki patronu.
SADECE HAVACILIK
Şirketin portföyünde Free Bird’ün yanı sıra havayollarına temsil, gözetim yapan, Türkiye’ye neredeyse gelen her iş jetine hizmet veren Gözen Air Services, özel güvenlik, yer eğitimi konusunda uzman Hürkuş Eğitim Merkezi, seyahat acentesi ve kısa zamanda getirdiği 4 simülatörle adını bölge ülkelerine duyuran IFTC İstanbul şirketleri var. Bundan sonraki hedef, Dalaman merkezli bir uçuş okulu kurulması. Hollandalı Stella Grubu ile ortak olacak Gözen Holding, önemli bir projeyi hayata geçirecek. Stella’nın Amerika’daki uçuş okulu Türkiye’ye gelecek. Buradan dünyaya pilot yetişecek.