Paylaş
TURKISH&Doco şirketinin Do&Co kanadının patronu Attilla Doğudan bir yol ayrımına gelmişti. Hırçın dönemde THY Singapur Hava Yollarının ikram şirketi SATS ile görüşmelere başlamıştı. SATS birçok konuda garanti vermesine rağmen birçok konuda da ortaklığı belirsiz bırakmıştı.
Bizim coğrafyamıza uygun üretim yapmayan ve THY’ye de özel müşteri ilgisi gösterip göstermeyeceği belli olmayan SATS ilişkisi uzun bir süre geçmesine rağmen kesin bir anlaşma ile noktalanmadı.
3. havalimanına taşınma süreci giderek kısalırken THY’nin ikramı sonuçlandırmamış olması da ciddi bir risk olarak görünüyordu. Yaratıcı menüleri ile bir dünya markası haline gelen Do&Co İngiliz Hava Yolları’ndan Emirates’e kadar birçok hava yolunun önemli merkezlerde ikramını veriyor. Hatta o kadar ileri gitti ki, dünyanın en büyük ikram şirketi olan Lufthansa Sky Cchefs (LSG) olmasına rağmen Lufthansa ana üssü Frankfurt’ta en özel yolcu salonunun ikramını Do&Co’dan almaya başladı.
Dünyada gökyüzüne taze yemeği taşıyan kuruluş olarak bilinen Do&Co Münih stadındaki maçlardan tutunda Formula 1 ya da diğer uluslararası yarışlara kadar her yerde taze yemek yapıyor. Birçok hava yolu şirketi ise ana üslerinin dışındaki merkezlerde yaptırdıkları donmuş yemekleri uçaklarına taşıyorlar. Sırf maliyeti düşürmek için yapılan bu donmuş yemek oyunu Attilla Doğudan’ın işi kaybetme pahasına da olsa aslan kabullenmediği bir şey...
THY dünyada uçak filo yaşından çok kabin içi hizmeti ile tanınıyor. Verdiği ikram çeşitliliği dışında lezzet ve hijyen şartlarındaki yükseklik ile daima ödüller alıyor. Birçok Türk yemeğini doğru yorumlayarak 10 bin metrede uluslararası hale getiren Do&Co’nun da yarattığı lezzetlerle evde bir davet verir gibi yolcular ağırlanıyor.
EL SIKIŞACAKLAR
Görünün o ki, iki kuruluş birbirlerinden vazgeçemeyeceklerini daha iyi anlamış durumdalar. THY başka bir kuruluşla, dünyanın en iyi yemeğini uçaklarına yüklese bile Do&Co’dan ayrılışından kaynaklanan psikolojik nedenler yolcusunun kolay kolay beğenisini kazanamayacak. Öte yandan Do&Co da sağlam büyümesinin arkasındaki THY ile yoluna devam ederek bir çok hava yolunun ve şirketin daha kendilerine katılmasını sağlayacak.
Bazı hava yolları THY’nin uçtuğu hatlarda THY ile aynı yemekleri Do&Co’ya yaptırarak THY büyümesinin bir yerden önüne geçmeye çalışıyorlar. Ancak Do&Co uluslararası pazarda rekabet kurallarını iyi bildiği için para kaybetse de THY için hazırlanan hiçbir oyuna gelmiyor.
Yeniden yol planı yaptıklarında başlangıçta taşıma olsa da THY’nin 3. havalimanında ciddi bir ikram üssü olacak. Büyük ihtimalle dar gövdeli uçaklarda servis şefleri ve geniş gövdede uçan şeflerin sayıları artacak. Çalışanların maaşları THY ile dengelenecek ve bir süredir gelişen hırçınlık sağlanan sıcak temasla mutlu bir sonla bitecek. Yine de bir hayal kırıklığı payı var ama böyle bir durum iki şirkete de büyük zarar verir.
Umarım taraflar bunu asla göz ardı etmezler...
ORTANIN İSYANI
Uçak yolculuklarında en çok şikayet ağırlıklı olarak ekonomi bölümünde orta sıraların ortalarından geliyor.
Özellikle servisin en geç ulaştığı bu noktalarda THY’de limonata ve ayranın bitmesi yolcuları kızdırıyor.
Birçok hava yolunda da yine aynı sıralarda ürün çeşitliliğinin azalması yolcular için çok şikayet edilen ana konular arasında. Özellikle seçmeli yemeklerde ekonominin orta bölümünde tavuk yemeklerinin kalmaması yolcularla kabin memurlarını karşı karşıya getiriyor.
Bu yolcular, kabin memurlarına neredeyse hakaret edercesine neden tavuk yemeğinin, ya da istedikleri içeceğin bitmesini soruyorlar. Kabin memurlarının verdiği hiç bir cevap tatmin edici bulunmuyor. Kızgın yolculardan bazıları şikayet dışında verilen yemeği yere atmak ya da iade etmek gibi davranışlarda da bulunuyorlar.
Paylaş