Paylaş
Uçakta kavgaların neredeyse yarısı, öndeki yolcunun ani olarak koltuğu yatırması ve arkasındakini rahatsız etmesiyle başlıyor. Koltuğunu arkaya yatırıp biraz konforu artırmak herkesin hakkı. Ama koltuk aralıkları çok darsa? Ya yemek yerken bir anda öndeki yolcu koltuğunu ani bir hareketle yatırdıysa? Tepsideki ikram üzerinize saçıldıysa?
Bu tür durumlarda arkada oturan yolcu, dizlerini dayayarak tepkisini ortaya koyuyor. Sonrasında ise çoğu kez iki yolcu atışmaya başlıyor. Hiçbir tartışmaya girmemek, 22 dolara satılan ‘Knee Defender-Diz Koruyucu’ aleti ile mümkün.
Fiyatı 22 dolar
Giderek sıkışan koltuklarda önde oturan yolcuyla sorun yaşamak istemiyorsanız, kalkıştan sonra iki parçadan oluşan aleti, yemek masasının iki tarafına takıyorsunuz. Bu plastik parçalar koltuğun yatmasını engelliyor. Önde oturan yolcu da koltuğunun arızalı olduğunu zannediyor. Siz de rahat ediyorsunuz. Bu alet satılmaya başlandıktan sonra Amerikan Havacılık Otoritesi FAA konuyla ilgili bir araştırma başlattı. Uçuş emniyeti açısından uçak yerdeyken veya kalkış-iniş sırasında yemek tepsisi açılamayacağı için diz koruyucuya herhangi bir yasak getirilmedi. Havayolları bu kararı onaylamasa da FAA’e karşı gelmemek için herhangi bir yasaklamaya gitmedi.
Kavga çıktı
Geçen hafta ilginç bir olay yaşandı. United’ın Newark-Denver seferini yapan uçakta önde oturan kadın yolcu koltuğunu yatıramayınca arkasına döndü. Tam bu sırada da arkadaki erkek yolcunun koltuğa diz koruyucu takmış olduğunu gördü. Bu aleti çıkartmasını istemesiyle başlayan ağız dalaşı sonrasında kabin memuru geldi ve diz koruyucuyu çıkarttı. Ancak bu sırada öndeki yolcunun arkadakine su şişesini fırlatmasıyla ortalık karıştı. Kavga nedeniyle pilotlar uçağı Chicago’ya indirdi. İki yolcu da polis eşliğinde uçaktan indirildi. Son birkaç yıldır satılan bu alet konusunda havayolları önce çekimser kalıyorlardı. Ancak kavganın ardından ilk yasak United Havayolları’ndan geldi. Şirket, koltuk yatırma hakkının yolcuya verildiği ve bir başkası tarafından bu durumun engellenemeyeceği kararı aldı. Uçuş sırasında United kabin memurları bu aletin kullanılıp kullanılmadığına dikkat ediyor. Eğer görürse, bu alete el koyuyor. Yasağın önümüzdeki günlerde başka havayolu şirketleri tarafından da uygulanması bekleniyor.
Havayolları koltukları sabitliyor
Bu tür kavgalar nedeniyle havayolları üç saatten kısa uçuşlarda kullandığı uçakların koltuklarını sabitleme yoluna gidiyor. Birçok şirket koltuk aralıklarının giderek daraldığının, bir de öndeki yolcunun bu mesafeden birkaç santimetre çalmasına haklı olarak yolcu memnuniyetsizliğine neden olduğunun farkında. Aynı durum koltuk yatış açıları için de geçerli. Tek koridorlu uçaklarda artık koltuklar çok az geriye yatıyor. Bu nedenle de konfor açısından bir artı sağlamıyor.
Eğer rahatsız oluyorsanız
-Bu tür durumlarda öncelikli olarak nazikçe önde oturan yolcuyu uyarın. Nazik bir uyarıda yolcuların önemli bölümü koltuğunu düzeltiyor.
-Düzeltmeme durumunda sakın arkadan dizlerinizi dayama veya vurma gibi hareketlerde bulunmayın. Bu hareket olayı giderek içinden çıkılmaz bir hale götürüyor.
-Eğer durumda bir değişiklik olmaz veya ters bir cevapla karşılaşırsanız, kabin memurunu hatta kabin amirini çağırın.
-Bazen önünüzde çok uzun boylu, koltuğa sığamayan bir yolcu olabilir. Onun rahatı için saygı gösterin.
-Koltuğunuzu yatıracağınızda arkada oturandan izin istemeniz, tüm krizleri çözebilir.
-Koltuk yatırma konusunda gençler anlayışlı. Ancak yaşın ilerlemesiyle birlikte kavgalar daha çok 40 yaş ve üzerindeki yolcular arasında çıkıyor.
Paylaş