Paylaş
2025’te bölgeyi İstanbul, Antalya ve İzmir’den sonra Türkiye’nin dördüncü büyük turizm merkezi haline getirecek.
Yepyeni bir havalimanı ve terminal doğacak. Üstelik çok da eğlenceli olacak. Tatile giderken ya da dönüşte terminale girdiğinizde sizi hiçbir şey sıkmayacak.
TAV, yıllar süren terminal işletmeciliğinden elde ettiği birikimle artık değişik işletme kulvarlarında terminaller yaratmaya başlıyor. Bunlardan ilki Milas–Bodrum olacak. Işıklandırmasından kafeteryalarında çalınan müziğe kadar her şey keyif verecek.
Belki zaman içinde iç hatlar yepyeni dış hatlar terminali içine alınacak, Schengen tipi bir yolculuk imkânı sunulacak. Eski İç Hatlar, Bodrum’un çok ihtiyacı olan bir kongre salonuna çevrilebilecek. Böylece hem daha tasarruflu bir işletme olacak hem de Bodrum’un en büyük sıkıntısı olan kış sezonu durgunluğuna çareler aranacak. Elbette TAV, BTA’nın oluşturacağı yeme-içme alanları, ATÜ’nün geniş yelpazeli Duty Free’leri ile terminali 24 saat yaşanan bir alana çevirecek.
Kıran kırana ihale
105 tur süren açık arttırmanın ardından Milas-Bodrum Havalimanı’nın 31 Aralık 2035’e kadar işletmeciliğini TAV Havalimanları Holding kazandı. KDV dahil toplam 846 milyon 60 bin Euro teklif veren TAV, onay süreci ve sözleşmenin imzalanmasının ardından mayıs ayında önce iç hatları işletmeye alacak. 2015’te ise Mondial tarafından işletilen Dış Hatlar Terminali TAV’a devredilecek.İhale öncesinde derslerine iyi çalıştıklarını söyleyen TAV’ın CEO’su Sani Şener, Bodrum’un turizmde ‘butik’ olduğuna, sezonun sadece 3 ay sürdüğüne dikkat çekiyor. Şener, “Bodrum’un hızla hak ettiği yere gelmesi gerekiyor. Bunun için de turizmin 12 aya yayılması lazım. Kışın kongre turizmi için altyapı sunulmalı. Aynı şekilde futbol takımlarının kamp yapabilmesi için tesisler olmalı. Sezon 12 aya yayılabilirse, Bodrum uçar, Türkiye’nin turizmde İstanbul, Antalya ve İzmir’den sonra dördüncü büyük merkezi olur” diyor.
İşin sırrı direkt uçuşta
Bir yerin gelişebilmesi için direkt yani aktarma yapmadan ulaşabilmek çok önemli. Örneğin Bodrum dış hatlarda önemli oranda İstanbul’dan transit yolcu alıyor.
Sani Şener, TAV’ın bunu başlatmak için hemen düğmeye bastığına dikkat çekiyor: “12 ay yolcu olursa, havayolu sürekli uçar. Bölgeye hareket ancak bu şekilde gelir. Bizim 325 havayolu ile doğrudan bağlantımız var. Ege’de İzmir’i ve Bodrum’u birlikte tanıtacağız.”
Örnek Gazipaşa
Alanya’ya çok yakın olan Gazipaşa Havalimanı ihalesini kazandıklarında buradaki yolcu sayısının ‘sıfır’ olduğunu belirten Sani Şener “Bugün 550 bin yolcuya ulaştık. Yakın gelecekte daha da artacak. TAV olarak bunun nasıl yapılabileceğini çok iyi biliyoruz. Aynı formülle Milas-Bodrum Havalimanı hızla hak ettiği yere gelecek” diyor.
Altyapı gelişti Türkiye marka oldu
Milas-Bodrum Havalimanı ile Türkiye’deki beşinci işletmeyi kazandıklarını belirten Şener, “Ülkemizde havacılık çok gelişti ve önemli bir altyapı oluştu. Milas-Bodrum bizim Türkiye’deki beşinci işletmemiz ama dünyadaki 14’üncü havalimanımız. Yılda 83 milyon yolcuya hizmet, 500 bin uçağa da servis veriyoruz. Bunlar Türkiye’nin başarısı” diye konuşuyor.
Milas-Bodrum 2035’e kadar TAV’ın
TAV, 846 milyon Euro’nun yüzde 20’sini peşin ödeyecek.
Mayıs 2015’ten itibaren dış hatlar da TAV’a geçecek. Erken teslim konusunda işletmeci Mondial ile görüşülmesi hedefleniyor.
Milas Bodrum, 2010’da 1,8 milyonu dış hat toplam 3 milyon 85 bin yolculuk rakama ulaşmıştı. Havalimanı geçen yılı 1,7 milyonu iç, 1,8 milyonu da dış hatlar olmak üzere 3,6 milyon yolcuya hizmet verdi.
Havalimanındaki dış hatlar terminali 2012’de yenilendi. 100 milyon Euro’ya mal olan terminal, 8 köprüsü ve 130 bin metrekare kapalı alanıyla 5 milyon yolcu kapasiteli.
TAV, teknik bakım başta olmak üzere Milas-Bodrum’u İzmir Adnan Menderes ile birlikte işletecek. Böylelikle maliyetlerini azaltacak.
Paylaş