AZ bence AZAP Airlines

Uçak bağlantılı yolcularını beklemiyor, istasyon krizi yönetmekten aciz, verilen telefon numaraları sadece İtalyanca konuşanlara hizmet veriyor!

Haberin Devamı

Şu Alitalia, bir gün havayolu olur mu dersiniz?

Yakından izlediğim iki kişi dün Floransa’dan uçağa biniyorlar. Neredeyse iki saat gecikmeli. Ve Roma Fiumicino Havalimanı’nın kargaşasına düştüklerinde bir maraton koşucusu oluyorlar. Ama İstanbul seferini yapacak AZ 702 sefer sayılı uçağı, bağlantıları takmadan kapı kapatıyor. İki dakika sonra kalksa bağlantıların hepsini toplayacak. Ama o ne… Ne bir koordinasyon var ne de bir görevli var…

Beklese, ki kendi bağlantılı yolcusunu alacak. Ekibin mesai dolma sorunu yok. Slot’la ilgili bir sorun yok. İstanbul için zaten 35-40 dakika gecikmiş. Kalkıp gidiyor AZ702…

Gate’ten geri dönen yolcular koşuşuyorlar, orası burası... Roma yoğun bir yağıştan çıkmış, Fumiciano’da operasyonu yönetenler sınıfta kalmış.

Haberin Devamı

Çaresizler kuyrukları uzamış. Cevap verenler yeteneksiz, yetkisiz. Zar zor, kavga dövüş bir otel ayarlanıyor. Onlarca insan shuttle bulmaya koşuyor. Kan ter içinde otele gidiliyor.

Yolcuların eline bir numara veriliyor. Ama cep telefonlarından aramak mümkün değil. Telefonun başı-sonu yok. Yok oğlu yok…

Alitalia’nın çağrı merkezinde bulunan telefona sadece İtalyanca cevap veriliyor. Herkes İtalyanca bilmek zorunda ya! Dünyadaki diğer dillere de ihtiyaç yok diye düşünülmüş.

Yolcu yakınları İstanbul ofisini ya da bir görevli bulmaya çalışıyor. Ama nafile. Handlingini yapan Çelebi bile cevap veremiyor. Yetkili bir adama ulaşılıyor. Sanki İtalyan haber alma teşkilatının lideri. İtalyan müdür haber yolluyor: ‘Özel hayata girer bilgi veremem’

Kimse bilgi istemiyor, sadece sabahki uçağa yolcuların binip binemeyecekleri soruluyor. Yani yer olup olmadığı, mesele kişiselleştirilmiyor. Ortadan genel bir soru. Yolcu memnuniyetinin, insan konforunun bir parçası bir soru.

Aslında ucuz taşıyıcılar sınıfında Alitalia. Ama böyle havayolu çok Ryanair, Easyjet falan... Hepsi işlerini adam gibi yapıyor. Her talihsizlikte yolcusuna sahip çıkıyor. Özür diliyor. Bir sonraki uçuşa organize ediyor. Yolcusunu deli etmiyor.

Bazen düşünüyorum neden THY diye? Sanırım bu coğrafyadaki en iyilerden biri. Müşteri hizmetlerindeki aksamaları hep eleştiriyorum ama onlar hiçbir yerde yolcularını deli etmiyorlar.

Haberin Devamı

İstasyon şefleri, satış müdürleri hızla çözüm üretiyorlar. İnsanlar ucuz diye Alitalia ile uçuyorlar. Ama aslında fırsatlara bakılınca THY dün çok daha ucuza uçuş yapıyor. Açıkça görülüyor. Üstelik yemeği bol kepçe, lezzetli. Kimse aç kalmıyor. Zamanında kalkışta Alitalia gibi havayollarına 10 basıyor.

Eğer uçtuğunuza uçacağınıza bin pişman olmak istiyorsanız Alitalia gibi seçenekler var. Tatile çıkın. Alitalia ile uçun.

Burnunuzdan gelmeden THY’nin değerini anlayamazsınız…

Yazarın Tüm Yazıları