Motosiklet sesleri Pavarotti'yi bastırdı

Motosiklet üreticileri ve ithalatçıları bir araya gelerek yeni bir dernek kurmuş. Motosiklet Endüstrisi Derneği'nin (MOTED) kurucu üyeleri geçen hafta Oto Yaşam'ı ziyaret ederek, derneğin misyonu ve vizyonunu anlattılar.

Bu görüşmenin sonucunda, düşük yakıt tüketimi nedeniyle ülke ekonomisine katkı sağlayan, çevreyi otomobillere göre daha az kirleten, trafikte ulaşım sorununa çözüm getiren motosikletin yaygınlaşması için çok yol alınması gerektiğini anladım. MOTED'in motosiklet pazarı ile bir araştırma yapmış. Sonuçlar ilginç:

Türkiye'de, bin kişiye düşen motosiklet sayısı 16. Yunanistan, Portekiz gibi ülkelerde bin kişiye düşen motosiklet sayısı 80 iken, Bulgaristan'da 50, Polonya'da ise 25. Yani sosyo-ekonomik ve coğrafi alanlarda büyük benzerlik gösteren ülkelerle karşılaştırıldığında, Türkiye'de motosiklet kullanımı çok düşük.

Türkiye'de motosiklet ticari ve hobi amaçlı kullanılıyor. Avrupa ülkelerinde ise ulaşım amacıyla kullanılıyor. İtalya, İspanya gibi ülkelerde, işe ya da üniversiteye motosikletle gidenleri görmek mümkün. MOTED, motosikletin Türkiye'de ulaşım amacıyla kullanılmasının pratik ve ekonomik olduğunu, bu nedenle yaygınlaşması gerektiğini savunuyor.

Türkiye'de 30 bin aile motosiklet sektöründen ekmek yiyor. Motosiklet pazarında yıllık 500 milyon dolarlık bir potansiyel bulunuyor.

MOTOSİKLET ÜLKESİ İTALYA

Bu görüşmeden bir kaç gün sonra yolum İtalya'nın güneyindeki Bari'ye düştü. İtalya zaten bir motosiklet ülkesi... Bin kişiye düşen motosiklet sayısı 170. İtalyanlar büyükşehirlerde küçük hacimli motosikletleri ulaşım amacıyla kullanıyorlar. Ancak, Bari gibi turistik bölgelerde yaşayan İtalyanlar, hobi amacıyla büyük motosikletleri tercih ediyorlar. İtalyanlar, özellikle haftasonları motosikletle seyahat etmenin keyfini çıkarıyor. Brindisi'yi Bari'ye bağlayan otoyolda giderken buna şahit oldum. Son sürat yol alan motosikletlerin sesleri, radyodan yükselen Pavarotti'nin sesini bastırdı.

Motosikletçiler fuara

Bu yıl 11'incisi düzenlenen Motosiklet Fuarı kapılarını 25 Mart tarihinde yani yarın açıyor. Motosiklet severler İstanbul Lüfti Kırdar-Rumeli Exhibition Center'da gerçekleşen fuarı, 28 Mart tarihine kadar ziyaret etme şansı bulacaklar.

Tarkan ralli pilotu mu oluyor

Opet ile Tarkan'ın birlikteliği devam ediyor. Geçen yıl Opet'in sponsorluğunda Türkiye genelinde konserler veren, Opet'in reklam filmlerinde rol alan Tarkan'ın yeni bir reklam filmi televizyonlarda gösterilmeye başlandı.

Opet'in yeni kurşunsuz benzini 98 oktanlı Full Force'un reklam filminde oynayan Tarkan, hayranlarının karşısına, ralli pilotu gibi çıkıyor. Rallilerde görmeye alışık olduğumuz sahnelere yakın görüntülerin olduğu filmde, Tarkan el freni çekip virajları dönüyor, rampalardan fırlıyor, otomobili son sürat kullanıyor. Reklam filminin sonunda ise ‘‘Yıldızların performansı, başkasına benzemez’’ denerek, Tarkan'ın yıldızlığı Opet markasıyla özdeşleştiriyor.

Tarkan, sevilen ve hayranları tarafından taklit edilen bir star... Dolayısıyla Tarkan'ın reklam filminde hızlı otomobil kullanmasını, trafikte tehlikeli hareket yapmasını yadırgadım. Opet ve Tarkan birlikteliğinin hızlı otomobil kullanmayı teşvik edici değil, trafik kazalarını önlemeye yönelik içerikler taşıyan bir çalışma olmasını beklerdim.

Korkusuz Türkler İspanya’da

Seat'ın Türkiye distribütörü Katalonya Otomotiv, Altea'nın bayii tanıtımını geçen hafta İspanya Barcelona'da yaptı. 31 bayii eşleriyle birlikte toplam 65 kişi Madrid'deki terör saldırısının üzerinden bir hafta geçmeden İspanya'ya gittiler. Her ne kadar, Barcelona teröre uzak bir yer olsa da, tek bir Türk İspanya'ya gitme konusunda tereddüt yaşamadı. Bayiler dışında Türk gazeteciler de korkusuzca (ben de oradaydım) Altea'nın test sürüşü için Barcelona'ya gitti.

Katalonya Otomotiv Genel Müdürü Naci Kurtalan'a geziyi iptal etmeyi düşünüp düşünmediklerini, bayilerin İspanya'ya gelmeye çekinip çekinmediklerini sordum. Kurtalan, geziyi iptal etmeyi düşünmediklerini ve bayilerinin de en ufak korku yaşamadığını söyledi. Naci Kurtalan'la konuşurken, 2003 yılının Kasım ayında İstanbul'da birbiri ardına patlayan bombalardan sonra Mitsubishi yeni modeli Colt'un bayi toplantısını ve dünya lansmanını Antalya'da yapmaktan vazgeçmesi aklıma geldi. Özellikle Avrupalı gazeteciler ve bayiiler, terör endişesi nedeniyle Türkiye'ye gelmekten kormuşlar ve Mitsubishi de, toplantıyı İspanya'ya kaydırmıştı.

Siz bu satırları okurken, ben bombaların patladığı 200'e yakın kişinin öldüğü yaklaşık 1000 kişinin yaralandığı Madrid'de olacağım. Toyota'nın Adapazarı tesislerinde üretilen Corolla Verso'nun dünya tanıtım toplantısına katılıp, test sürüşü yapacağım.

Ya teröre alıştık ya da çok cesuruz...
Yazarın Tüm Yazıları