2002 yılında tarihinin en büyük düşüşünü yaşayan Türk otomotiv pazarında, lüks oto satışlarında büyük artış yaşandı.
Yılın 7 aylık döneminde, BMW satışları yüzde 43.1 artışla 940 adede, Mercedes'in satışları ise yüzde 39.9 artışla 635 adete yükseldi. A.A.'nın Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin verilerine göre yaptığı değerlendirmede, ocak-temmuz döneminde, orta üst sınıfın üzerindeki lüks ve spor otomobillerle 4x4 arazi araçlarından toplam 3 bin 488 adet satıldı. 2001 yılının aynı döneminde bu segmentteki toplam satış 2 bin 990 adet olarak belirlenmişti.
7 aylık dönemlere bakıldığında BMW'nin geçen yıl 657 adet olan satışı, bu yıl 940 adede yükseldi. En ucuzu 36.7 milyar lira olan BMW'nin 3 serisinden 542 adet, 5 serisinden 198 adet, 7 serisinden 52 adet, X5'den 96 adet, Z 3 serisinden 10 adet satıldı. 300 milyar lirayı aşan Z 8 serisinden de 2 adedi alıcı buldu.
Mercedes'in de geçen yıl 454 adet olan alt segmentteki A serisi hariç binek araç satışları, bu yıl 635'e ulaştı. Mercedes'in bu yılki satışlarının 253'ü C serisinden, 6'sı CL serisinden, 188'i E serisinden, 71'i S serisinden, 17'si SL serisinden, 4'ü SLK serisinden, 41'i CLK serisinden, 50'si ML serisinden 5'i de G serisinden oluştu.
Ocak-temmuz döneminde, Jaguar'ın satışları 61'den 81'e yükselirken, Land Rover'ın satışları da 184'den 270'e çıktı. Land Rover'ın satışlarının 57'sini Range Rover, 56'sını Discovery, 157'sini de Freelander oluşturdu.
Bu dönemde, Maserati'nin satışları ise 1 adetten 2'ye çıktı. Chrysler'in Grand Cherokee modeli 126 adet, Cherokee modeli de 85 adet müşteri buldu. Ancak bu dönemde satışları bir önceki yıla göre gerileyen markalarda var. Bunlardan biri de Ferrari... Ferrari'nin satışları 9'dan 3'e, Porsche'nin 15'den 8'e, Saab'ın 36'dan 29'a, Subaru'nun 207'den 187'ye, Volvo'nun 318'den 310'a geriledi.
Bu yılın 7 aylık bölümünde toplam otomobil satışları 41 bin 949 adet, hafif ticari araç satışları da 29 bin 453 adet olarak gerçekleşti.
Lüks oto satışları
2001 2002
BMW 657 940
Mercedes 454 635
Jaguar 61 81
Land Rover 184 270
Maserati 1 2
Ferrari 9 3
Saab 36 29
Subaru 207 187
Volvo 318 310
*7 aylık satış adedi
Türkiye'yi temsil edecek maceraseverler aranıyor
LAND Rover'ın dünya çapındaki macerası ‘‘Land Rover G4 Challenge’’ 30 Mart 2003 tarihinde başlıyor. Land Rover'ın bütün modellerinin yer alacağı yarışmaya Türkiye dahil 16 ülke katılacak. Kuzey Amerika'nın doğu ve batı sahilleri, Avustralya ve Güney Afrika'da gerçekleştirilecek yarışma, 5 hafta sürecek. Ağustos ayında başlayan başvurulara katılanlar arasından bir kişi çeşitli elemeler sonucunda ülkesini temsil etmeye hak kazanacak.
Yarışmaya katılmak isteyen adaylar ayrıntılı bir eleme sürecinden geçecek. Basit bir başvuru formu ile başlayacak süreç, Uluslararası Eğitim ve Seçimler'de sona erecek. İlk seçim aşamasında adaylarda, kişisel uygunluk, davranış özellikleri, fiziksel güç ve kapasite, İngilizce bilgisi, 4x4 arazi sürüş yeteneği, araç mekaniği, navigasyon yeteneği ve acil yardım bilgisi kriterleri aranacak. Her yıl değişik bölgelerde gerçekleştirilecek Land Rover G4 Challenge'ın birincisinin ödülü ise bir Range Rover olacak. Yarışmaya katılmak isteyen adaylar www.landroverG4challenge.com web adresinden daha ayrıntılı bilgi alabilirler.
VW'nin yeni minivanı 2003'te Türkiye'de
VOLKSWAGEN'in yeni minivanı'nın üzerindeki sis perdesi kalktı. VW yeni minivanı Touran'ın üretimine Ekim 2002'de başlayacak. Golf şasisi üzerine geliştirilen Touran, Volkswagen'in Wolfburg fabrikasında üretilecek. Farklı beygir gücünde, 1.6 lt. benzinli, 1.9 lt. dizel ve 2.0 lt. hem benzinli hem dizel olarak tüketiciye sunulacak olan Touran'ın Türkiye'de satışa sunulması ise 2003 yılının ilk yarısında gerçekleşecek.
Otoda kampanya dönemi
SATIŞLARIN 1980'ler hatta 1970'li yılların seviyesine gerileyen Türk otomobil sektöründe, kampanya dönemi yeniden başladı. Otomobilciler, içinde bulundukları darboğazı aşmak için kampanyalara yeniden hız verdi.
Renault'nun ağustos ayı kampanyasında, müşteriler esnek vade ve esnek ödeme seçenekleri ile kendi ödeme planlarını kendileri oluşturabiliyorlar. Bunun yanı sıra kampanyada, sabit Türk Lirası ile uygun ödeme seçenekleri ve sıfırdan başlayan faiz oranları, 36 aya varan uygun aylık ödeme seçenekleri de bulunuyor. Kampanyada ayrıca, Clio Authentique 1.2 ve Megane Authentique 1.4 modellerinde klima farkı için 1 milyon lira ödemek yeterli...
Hyundai Assan'ın düzenlediği kampanyada müşterilerine benzin hediye ediyor. Kampanyada benzinli Accent modellerinden alan herkes 500 milyon liralık benzin desteğinden yararlanıyor. Hyundai Assan, ayrıca Hyundai Finans Sistemi ile müşterilerine cazip kredi koşulları da sunuyor.
2003 model yılına giren Seat'ın Türkiye distribütörü Katalonya Oto, 2002 modellerinde 2 Eylül'e kadar devam edecek kredili satış kampanyasına başladı. VDF Seat Finans ile yürütülen kampanyada Seat alıcıları, 6, 12, 24, 36 aylık vadelerle 15 milyar liraya kadar kredi kullanabiliyorlar. Kampanyada, çeşitli vadelere 0.86, 1.98, 3.10, 3.46, 3.70 ve 3.98 oranlarında faizler uygulanıyor.
Kangoo'ya 4x4 yakışmış
RENAULT, Kangoo bazında geliştirdiği yeni kavram otomobili Kangoo Break'up'ı vitrine çıkarıyor. 1997 yılında satışa sunulan Kangoo farklı versiyonlarıyla, hem fonksiyonel ve pratik bir otomobil arayanlara hem de ticari otomobil isteyenlere seslendi. Renault Uluslararası Val d/Isere 4x4 ve Hobi Araçları Fuarı'nda Kangoo'nun 4x4 modelini sergiledi. Kangoo Break'up, doğa sporları ve hobi etkinliklerini ön plana çıkaran üstü açık bir araç. Bu yeni model, Kangoo'nun aile otomobili yönünü de koruyarak, doğa sporları, hobi, macera etkinliklerine dönük kullanım şeklini ön plana çıkarıyor.
Normal Kangoo'dan daha uzun olan brek'up, aynı zamanda daha yüksek. Break'up'da 110 beygir güç üreten 1.6 16V benzinli motor bulunuyor. Sürekli dört çeker olan Break'up'ın dış tasarımı bir 4x4 olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Otomobilin arka kısmı (tavan+kasa yanları) pick-up işlevselliği sunacak şekilde kesilmiş. Böylece dağ bisikleti, yelken, sörf ve kayak gibi hacimli eşyaların taşınması kolaylaşmış.
Ancak, tamamen elektrikle açılabilir camlı bir bölme, iç mekanı pick up alanından ayırıyor ve ek mekanın aydınlığına ilave katkıda bulunuyor. Bu cam bölmenin altında, pick up bölümünde, istepne bulunuyor.
Suzuki Swift'e 85 beygirlik motor
1984 yılından bu yana Türkiye'de satılan Suzuki Swift'in motor tipi değişti. Tek noktadan enjeksiyonlu, Euro II standartındaki 68 beygir güç üreten motor, yerini çok noktadan enjeksiyonlu Euro III standartında 85 beygir güç üreten motor tipine bıraktı. Yeni motorun yakıt tüketimi de eski motora göre iyileşmiş. Yeni motor 100 km'de ortalama 5.6 litre yakıt tüketiyor. Bu arada Suzuki, tüm ürünlerinde 2 milyar ile 4 milyar lira arasında değişen bir indirim kampanyası başlattı. Kampanya süresince; Swift 16.1 milyar lira, Liana 24.1 milyar lira, Vitara 36.4 milyar lira, Grand Vitara XL7 ise 57.8 milyar liradan satılıyor. 29 Ağustos'ta sona erecek olan kampanya boyunca Suzuki yetkili satıcıları pazar günleri de açık olacak. Kampanyada peşin indirimlerin yanı sıra 3 aydan 12 aya kadar vadeli satış seçenekleri de bulunuyor.
SOL ŞERİT
BRIDGESTONE lastikleri, Axess kredi kartı sahibi olanlara özel ödeme imkanları ile sunuluyor. Bridgestone-Axess işbirliği ile, Bridgestone lastiklerine fiyat listeleri üzerinden vade farksız olarak veya vade farkı olarak 12 aya kadar taksitli satış imkanları ile sahip olunabiliyor.
AUDİ, ağustos ayı ile birlikte 2003 model yılına geçti. 2003 model Audi otomobillerin satışına başlayan Doğuşmotor, yeni model yılı ile birlikte yeniliklere de imza attı. Bu yeniliklerle birlikte, Audi marka otomobillerde aksesuvar seçenekleri arttı.
LAND Rover'in Solihull'daki fabrikası, Institution of Mechanical Engineers tarafından verilen ‘‘Mükemmel Üretim-2002’’ ödülüne layık görüldü. Landr Rover'ın birinci olduğu yarışmaya 300'e yakın firma katıldı. Ödül, şirketlerin iş alanlarında en çok önem verdikleri konulardaki en son gelişmeleri gözönüne alınıyor.
VOLKSWAGEN Golf ve Passat, Amerikalı tüketiciler için yapılan güvenlik testleri sonucunda kendi sınıflarının ‘‘en güvenli’’ otomobilleri seçildi. Amerika'nın önde gelen tüketici dergisi Consumer Report ‘‘The 2002 Cars’’ adlı özel sayısında, 85 otomobilin güvenlik donanımları ve kaza sırasında güvenlik performansları değerlendirildi.
MOBİL madeni yağları markası, iki yıl süren hazırlıklar sonucunda yenilenerek Avrupa pazarına sunuldu. Mobil Delvac markası altında kapsamlı bir ürün yelpazesi sunan Mobil, ürün gelişimine yapılan yatırımlar ve ekipman üreticileri ile kurulan işbirliği sonucunda pazardaki yerini daha da güçlendirmeyi amaçlıyor.
TNT Cargotech Lojistik ile Shell, teknoloji ve dış kaynak kullanımına örnek olacak yeni bir uygulama başlattı. Shell, müşterilerine yönelik başlattığı ‘‘Smart Club’’ kampanyası kapsamında verilecek ürünlerin satın alınmasından, depolanmasına, benzin istasyonlarına dağıtımından, müşteriye teslim edilmesine kadar tüm faaliyetleri TNT Cargotech'e verdi.
DOĞUŞ Oto Değerlendirme DOD, internetteki web sitesinde sunduğu hizmetlerle, ikinci el otomobil pazarının referans kaynağı oldu. Her gün 6 bin kişinin ziyaret ettiği web sitesinde ikinci el araç stokları yayınlanıyor. Web sitesinin en önemli özelliklerinden biri olan ön fiyat programı ile; müşterilere 30'dan fazla markanın en güncel ikinci el fiyatları sunuluyor.