Bilmiyorum farkında mısınız, Hande Yener'in yeni albümünün kaset ve CD'si aynı fiyattan satılıyor.
Bugün bir yerli CD'nin perakende satış fiyatı 10-12 milyon TL arası değişiyor.
Kaset fiyatı ise 6-7 milyon TL civarında.
Hande Yener albümü ne kadara satılıyor dersiniz?
Sadece 5 milyon TL.
Ne kadar tüketici dostu bir hareket değil mi?
*
Yapımcı şirket rüyasında ak sakallı, nur yüzlü bir dede görmüş, hidayete ermiş ve böyle bir karar almış olsa gerek.
'Varsın ben para kazanmayayım, ama tüketici ucuza albüm satın alsın. Bana müzikseverin hayır duası da yeter...' diye düşünmüş.
Sağolsun varolsun ama tüketici bunu yemez.
Adama sormazlar mı; madem bu fiyattan satabiliyordun neden bunca zamandır bunu yapmadın?
Yerli CD'lerin, üretici firmalardan çıkış fiyatı aşağı yukarı 8 milyon TL.
Depocunun komisyonu, son satış noktasının kar oranı derken, üzerine 2 ila 4 milyon TL'lik bir pay daha ilave ediliyor.
Peki, nasıl oluyor da bir CD'nin satış fiyatını üretim maliyetinin de altına çekebiliyorlar, bu durumda nasıl para kazanabiliyorlar?
Ya da şöyle soralım; diğer şirketler bunu neden yapmıyor ya da yapamıyorlar?
Buyrun size birkaç veri daha...
Türkiye'deki CD fabrikalarının bir adet çıplak cd'nin üretimi için talep etikleri fiyat, bir fikriniz olsun diye söylüyorum, 10.000 adetlik bir mal için, 590 bin TL ile 650 bin TL arasında değişiyor.
Diğer bir deyişle siz CD'nizi müzikmarketten alana kadar üzerine yaklaşık 11 milyon beş yüz bin TL'lik bir kalem daha ekleniyor.
Bu kalemin içinde bir sürü sabit ve zorunlu gider var elbet.
Ancak bu uçuruma neden olan en önemli unsur, tanıtım harcamalarının kontrolsüz ve verimsiz bir biçimde şişmesi.
*
Bir de tabii işler kötüye gitmeye başlayınca alınabilecek tek önlemin CD ve kaset fiyatlarına zam yapmak olduğunu düşünen zihniyet...
Dünyanın neresinde aynı kategorideki albümlerin satış fiyatları arasında 7 milyon TL'ye tekabül eden bir fark var?
Tüketici enayi mi ki bunu bir iyi niyet gösterisi olarak algılasın?
Demek ki bu yapılabiliyor, ama bugüne kadar yapılmamış.
Herkes bilsin, kendi başına karar verip 5 milyona albüm satmak aslında ağzıyla kuş tutsa albüm satamayan zihniyetin son çarelerinden biri.
Bize gereken, tüm şirketlerin biraraya gelip fiyat politikasını gözden geçirmeleri.
Ve tabii ciddi bir fiyat avantajı yaratarak, korsana da kalıcı bir darbe vurmaları...