Şükrü Küçükşahin
Şükrü Küçükşahin
Şükrü KüçükşahinYazarın Tüm Yazıları

CHP’nin yaratmak istediği fark

MİLLETVEKİLİ adaylarının en az 350’sini 800 bin üyesinin tercihine bırakarak bu seçimde, demokratik standartlara en çok yaklaşan tek parti CHP oldu.

Haberin Devamı

AKP de eğilim yoklaması yaptı” diyenlere iki anımsatma yapayım.
- Orada sandıklar, genel merkezde açıldı, adaylardan gizli sayım yapıldı.
- AKP il ve ilçe kongrelerinde, genel merkez adaylarına rakip çıkmasına izin verilmedi, direnip kazananların olduğu tüm kongreler iptal edildi.
CHP’de ise dünkü önseçim hâkim denetiminde yapılırken, eğilim yoklamalarında da sandıklar, oy merkezlerinde herkesin huzurunda açıldı.
Hakkını teslim etmemiz gereken CHP de bu yönünün keyfini çıkarıyor.


AKP ELEŞTİRDİKÇE SEVİNİYORLAR


CHP’de sadece önseçim keyfi yaşanmıyor, önceki seçimlere oranla birçok alanda özgüven yükselmesi ve umutlu bir bakış hâkim.
Ekonomiye öncelik vermiş olan CHP’de, bu alanda şu özetle yetineceğim:
“Kemal Derviş’ten alınan söz, Faik Öztrak’ın devlet deneyimi/bürokrasi, Selin Sayek Böke’nin halka dönük yüzü” gerekçeleriyle ‘bu CHP iyi yönetir’ algısının yaratıldığı inancı güç kazanmış, rahatlama yaratmış.
Geçelim sosyal politikalara; ‘emekliye iki maaş ikramiye’ vaadinin iktidar sözcülerinin diline her düşüşü, CHP yönetiminde sadece sevinç yaratıyor.
Keyifle, “Ne güzel; AKP, emekliye ikramiyeye karşıymış” deniyor.
2011 seçiminde CHP yüzde 26, AKP yüzde 50 oy alırken, emeklilerden bu iki partiye giden oy oranları sırasıyla, yüzde 29 ve 47 olmuş.
CHP, bu kez, bu tabloda kendi lehine ciddi sıçrama bekliyor.
Borçlu alt ve orta gelir grupları, gençler ve ücretlilere yönelik açıklanacak 5 projenin de AKP’den benzer tepki almasını arzulayan CHP, gelecek her tepkinin hanelerine yazılacağından emin.
Aile sigortasında 2011’e göre daha iddialı ve yeni bir formül geliştiren CHP’de bu vaatle ilgili beklenti de çok yüksek.

Haberin Devamı


AKP ZAYIF NOKTADA


Ekonomi ve sosyal politikalara yoğunlaşan CHP, önceki seçimlerde gönüllü kadrolardan yararlanmıştı, bu kez ise uzman profesyonellerle çalışılıyor.
Sistematik bir kampanya yürütülecek; örneğin “Anadolu’nun Kemal’i” biyografisi ile Cumhuriyet değerlerine özdeşlik, Alevi ve laik kesimlere güven verme hedeflenmiş.
Sosyal demokrat öz, alt ve orta gelir gruplarının sözcülüğü temelinde yükseltilecek, bu kesimlerin eşitsizliğinin piyasa işleyişinden değil AKP’nin siyasi tercihinden kaynaklandığı örnekleriyle anlatılacak.
CHP’de, 2011’deki ‘Ortadoğu’nun yıldızı, dünyanın beğenisini kazanmış, ekonomiyi ayakta tutan AKP’ algısından eser kalmadığı, en zayıf noktaya gerilediği tespiti hâkim.
Bu gerekçelere ve sürekli yapılan araştırmalara bakarak, her geçen günü hanesine yazan bir CHP gözleniyor.
Son anketlerde AKP’nin yüzde 40’a, CHP’nin 30’a çok yaklaşması böyle okunurken, gelişmelere göre ‘blok kayma’ hesapları da yapılıyor.
Gelişmelerin ‘CHP geliyor’ algısını yerleştireceğine inanan CHP yönetimi, bunun da ‘partisinden memnun olmayan yüzde 35’lik seçmen kitlesinin’ önemli bölümünü kendilerine yönlendirmesini öngörüyor.
CHP, yolsuzluklarla dış politikadaki başarısızlıkları da hiç unutturmayacak; ama onları da seçmene ekonomik bağlamları üzerinden anlatacak.
Tüm slogan ve söylemler önceki seçimlerden farklı olacak; sistematik, çok basit, kafa karışıklığı yaratmayan, kısa metinlerle etkili anlatım denenecek.

Yazarın Tüm Yazıları