Paylaş
Seçimden sonra da yazdım, CHP’de bu örnekler yok değil.
Eskişehir, Aydın, Yenimahalle, Sarıyer gibi örnekleri önemsemeli.
Bu dört bölgedeki oy yükselişlerini de bu köşeye taşımıştım.
Bugün de ‘seçim ve CHP’ değerlendirmesini sürdüreceğim, ama bunu Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç’in kampanyası üzerinden yapacağım.
Sadece anımsatayım ki, 2009’da 55 bin 118 oyla seçilen Genç, AKP’nin Şişli’den buraya mahalle kaydırmasına rağmen bu kez 107 bin 886’le zirve yaptı.
Genç, yüzde 92’lik bu artışla AKP’nin yüzde 80’lik yükselişini de geride bıraktı.
SON DAKİKA KAMPANYASI OLMUYOR
Uzatmayalım; CHP’nin, daha sağlıklı bir seçim değerlendirmesi yapması için “İşte Genç’in 2014 Seçim Kampanyası Raporu’ndan bazı başlıklar” diyeyim.
-CHP’nin karşılaştığı en temel zorluklardan biri, sürekli seçim kampanyası yapan AKP karşısında, son dakika kampanyalarının yetersizliğidir. O nedenle Sarıyer’de ‘sürekli ve düzenli bir kampanya’ anlayışı oluşturuldu. - Düzenli çalışan danışmanlar ve kurgulanan bir siyasal iletişim stratejisi ile herkesi kucaklayan söylem kullanıldı.
-Önceki tüm seçimler mahalle bazında değerlendirildi, rakiplerin güçlü ve zayıf yanları analiz edildi.
-Sosyo-ekonomik olarak düşük seviyedeki seçmene ve CHP’nin çalışma yapmakta zorlandığı muhafazakâr mahallelere ulaşmak için özel strateji ve projeler geliştirilip, uygulandı.
-Seçim stratejisi hem bilimsel hem de saha gözlemleri sonucu oluşturuldu, söylem ve hedef kitleler buna göre belirlendi.
-Seçmenin yüzde 60’ını oluşturdukları için kadınlara yönelik çok yönlü iletişim stratejisi geliştirilirken, düşük sayıda olan 18-25 yaş grubuna mektup gönderildi.
-Kararsız seçmenin temel özelliği belirlenip ona göre çalışma yapıldı.
BİR YIL ÖNCEDEN BAŞLANDI
-Mahalleler ve seçmen kitleleri profillerine göre gruplandırılarak, doğru seçmene doğru mesajlar iletildi. - Seçim hazırlıklarına bir yıl önceden başlandı, düzenli olarak Sarıyer analizleri yaptırıldı; mesajlar, hedef kitleler, seçmen tutumları, kararsız seçmeni kazanma yolları böylece belirlendi.
-Pozitif, umut veren söylem kullanıldı, Sarıyer’in geleceği konuşuldu.
-Söylem, seçmenin en az bir ihtiyacını karşılayacak şekilde oluşturuldu.
-Seçmenin hizmet beklentileri ile belediyenin başarılı alanları örtüştürüldü; çünkü seçmenin oy vermedeki en önemli kriteri hizmetteki başarıdır.
-Duygusal mesaj stratejisi uygulandı, görsel ve işitsel tüm iletişim olanakları etkin şekilde kullanıldı.
-CHP’nin, “Varlık içinde, birlik içinde ve özgür biçimde” ana sloganı araç üzerlerinde ve ilk broşürlerde kullanıldı; ama Sarıyer seçmeninin beklentisini karşılamadığı görülünce basılı materyallerde bir daha yer almadı. (Yani kampanya gerektiğinde anında revize edildi.)
-Kanaat önderleri ve meslek grupları ile özel buluşmalar, kahvaltılar yapıldı.
-Genç’in adaylığının kesinleşmesinden sonra analizler yenilendi.
-Gönüllü çalışma grupları oluşturuldu, gelen tüm aramalara yanıt veren çağrı merkezi kuruldu.
-“Seçimi kazandık”, “Mutlak galip” imajı yaratıldı.
Paylaş