Paylaş
Bu yıl rezervasyon var mıydı bilmiyorum ama İzmir’e zaten Rus turist pek gelmiyor.
İstatistiklere göre Rus turistlerin birinci tercihi Antalya
Daha sonra Muğla’da Marmaris, Bodrum ve Fethiye gibi yerleri tercih ediyorlar.
İzmir’e gelen yabancı turist sayısı salgının başlamasından sonra yüzde 76 azalarak 2020 yılında 298 binde kaldı.
Bu dönemde İzmir’e en çok turist gönderen ilk 10 ülke Almanya, İngiltere, Hollanda, Fransa, Ukrayna, İsviçre, Belarus, Belçika, Avusturya ve İrlanda oldu.
Görüldüğü gibi İzmir’e en çok turist gönderen ilk 10 ülke arasında Rusya yok.
Buna karşılık Rusya’dan uçak seferlerinin iptali Ege Bölgesi’nde en fazla Muğla’yı etkileyecek.
Muğla’ya 2020 yılında 695 bin yabancı turist geldi.
Bir önceki yıla göre 2 milyon 500 bin turist kaybına uğrayan Muğla’ya en fazla turist İngiltere’den geldi.
İkinci sırada ise Ruslar vardı.
Rusya’dan Muğla’ya 2020 yılında 150 binden fazla turist gelerek Bodrum, Marmaris, Fethiye’de tatil yaptı.
250 MİLYAR DOLAR BİRİKTİRDİLER
Antalya ve Muğla için Rusya’dan seferlerin iptal edilmesi gerçekten büyük bir hayal kırıklığı.
Ancak geçen yılın istatistiki verilerine göre İzmir bu durumdan fazla etkilenmeyecek.
Buna karşılık üç ay evlerine kapanıp, toplumun büyük bölümü aşılandıktan sonra geçen hafta büyük şenliklerle eski hayatlarına dönen İngiliz turistler İzmir için de umut olabilir.
Yurtdışında tatil yapmayı çok seven İngilizler eve kapadıkları üç ayda restoranlara, kafelere gidemediler, daha az alışveriş yaptılar.
Harcayamadıkları için eve kapandıkları sürede tam 250 milyar dolar biriktirmişler.
Şimdi bu paraları harcayacaklar ve tatil için en sevdikleri ülkelerin başında Türkiye geliyor, Türkiye’de ise Ege Bölgesi.
Ancak bu yaz gelebilmeleri için bizdeki vakaların turizm sezonuna kadar kontrol altına alınıp, aşılanan sayısının artıp Türkiye’nin tehlikeli ülkeler listesinden çıkması gerek.
Tişörtte aşı modası
TÜRKİYE’de aşı sırası gelen vatandaşların yüzde 25’e yakını aşı olmak istememiş.
Bu çok korkutucu bir oran.
Aşı olmaktan kaçanlar kendi canlarını tehlikeye atma bir yana çocuklarının, torunlarının, komşularının, girdikleri dükkanların, oturdukları kahvelerdekilerin, kısacası milyonlarca kişinin hayatını riske sokuyor.
Aşı olmayanları devletten çok yakınlarındakiler, aileleri kendi canlarını kurtarmak için yanlıştan dönmeye ikna etmeli.
Bizde bazıları aşıdan kaçarken, ABD’de aşı olmak başarı sembolü olmaya başladı.
Aşı olabilenler sosyal medyadan bunu gururla paylaşıyor.
Bunu fark eden modacılar hemen ürünlerini “Aşı oldum”, “Teşekkürler bilim”. “Aşılandım” gibi sloganlarla süslemeye başladı.
Bu yaz tişörtler, maskeler, hediyelik eşyalar, magnet, kahve kupalarında aşı modası olacak.
ABD’de yazlık giysileri teşhir etmeye başlayan vitrinlerde vaccine (aşı) yazılı tişörtler yerlerini almaya başladı bile.
Paylaş