Paylaş
Örneğin, Ege seçmeni AK Parti’nin, otoyolun gelecek yıl tamamlanıp hizmete açılması, Ankara – İzmir arasını 3.5 saate indirecek yüksek hızlı trendeki son gelişmeler, Alaçatı’ya yapılacak yeni havalimanı ve Adnan Menderes’e ikinci pist gibi yaşamını kolaylaştıracak projelerle ilgili açıklamalarını yakından takip ediyor.
Bunun yanında İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun “İktidara ilk kez bu kadar yakınız” dediği, ana muhalefet partisi CHP ve onun Cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce’nin programlarında yer alan İzmir ve Ege vaatleri, şimdi daha alıcı bir gözle izleniyor. Örneğin, CHP programında yer alan ekonomik hedeflerden ‘Mavi Batı Kuşağı’ projesi, İzmir ve çevresini yakından ilgilendiriyor. Bu proje Ege ile Batı Akdeniz ve İç Anadolu’nun batı illerini kapsıyor. Turizm faaliyetlerinin ürettiği katma değerin artırılması, sektörün bölgeye özgü tarımsal faaliyetlerle geleneksel sınai üretimi arasında bağlantı kurması hedefleniyor. Programda “Yüksek teknolojiye dayalı sınai üretimin sinerji merkezi Mavi Batı Kuşağı olacak” ifadeleri yer alıyor.
Şubat ayında da Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, İzmir Urla’da 9.5 milyon metrekare üzerine kurulacak teknoloji üssünden söz etmişti. 800 şirketin faaliyet göstereceği bu teknoloji üssün doğrudan ve dolaylı 40 bin kişiye istihdam yaratacağı ifade edilmişti. Bu açıklamalar hatırlanırsa iktidar partisinin programının İzmir’in geleceğiyle ilgili hedefleriyle, ana muhalefetin hedeflerinin çakıştığı görülüyor. Kim kazanırsa kazansın, gelecekte İzmir’in ağırlıklı olarak, tarım ve tarıma dayalı sanayide markalı ürünler üretip ihraç eden, ucuz değil, katma değeri yüksek kaliteli turizmin geliştiği, binlerce bilim adamının keşifler, icatlar yapacağı kent olacağı anlaşılıyor.
Tramvaylı hayata alıştık
KİM ne derse desin tramvay hayatımızı kolaylaştırdı. Vatandaş da bu kolay hayata çabuk alıştı. Ben kendi payıma şehir içinde tramvay, metro ve İZBAN’ın ulaşabildiği her yere bu toplu ulaşım araçlarıyla gitmeye başladım. Geçen hafta Çankaya’dan Halkapınar yönüne gitmek için durağa gittiğimde ışıklı tabelada 6 dakika sonra tramvayın geleceği yazıyordu. Tam zamanında önüme yanaşan vagona düzayak tek bir adımda bindim. Özellikle yaşlılar için, basamakları tırmanarak otobüse binmek büyük sıkıntı. Sırf o eziyete katlanmamak için evlerinden çıkmayanlar olduğunu biliyorum.
Sıcaklarda klimayla serinletilmiş tramvayda seyahat konforlu oluyor. Ama en güzeli otobüsteki gibi sürekli dur-kalk yerine trafikle boğuşmadan rayların üzerinden kayıp gitmek. Hele oflaya, puflaya araç kullananları görünce, insan “İyi ki, tramvay yapıldı” demekten kendini alamıyor.
Şu sıralar Konak Tramvayı ücretsiz test sürüşü yapan İzmirlilerle dolup taşıyor. Ama eminim bu ulaşım konforuna alışanlar test sürüşleri bittikten sonra da seve seve parasını ödeyip tramvayla seyahat edecekler.
Paylaş