Paylaş
Telefonlarla sesli arama yapmanın artık çok da bir önemi kalmadı. Çünkü internet üzerinden iletişim kurmak için artık çok fazla yol var. Telefonunuzu elinize alın; dilerseniz WhatsApp'ı kullanın ve sesli arama yapın ya da Messenger gibi paralel uygulamaları deneyin.
Dün İzmir yakınlarında meydana gelen deprem sonrası da yine telefonlara sarıldık ve sevdiklerimize ulaşmaya çalıştık. Ancak acil durumlarda telefon şebekelerinin ayakta kalabilmesi için gerekmedikçe telefon görüşmesi yapmaktan kaçınmak gerekiyor. Bu tip durumlarda bunu bazen unutuyoruz; ama aklımızdan çıkarmamamız gerekiyor.
Eğer biriyle ille de konuşacaksak bu konuşma süresini kısa tutmalı, görüşmeleri de mümkün olduğunda internet tabanlı uygulamalardan yapmalıyız. Zaten dün AFAD'dan yapılan açıklamada da bu durum açıkça belirtilmiş. Bu sayede hem sevdiklerinize sorunsuz ulaşma şansınız artar, hem de 'hat'ları meşgul etmemiş olursunuz.
AFAD'ın uyarısı şu yönde:
Haberleşmek için kısa mesaj servisi (SMS) ve internet tabanlı mesajlaşma uygulamalarını tercih edin.
Hayati durumlar dışında telefon görüşmesi yapmaktan kaçının.
Telefon görüşmelerinizi olabildiğince kısa tutun.
Telefonunuzda bu tip durumlarda şebekede sorun yaşıyorsanız da izleyeceğiniz birkaç yöntem var:
Telefonunuzun bağlantısını değiştirmek, sinyal sıkıntılarınızı denemek ve düzeltmek için en hızlı ve en kolay yoldur. Uçak modunu aktif hale getirip 10 saniye sonra yeniden kapattığınızda bağlantı sağlayabilirsiniz.
Telefonunuz çekmiyorsa ve aktif Wi-Fi bağlantınız varsa internet üzerinden arama gerçekleştirebilirsiniz. WhatsApp, Messenger, Skype, Microsoft Teams gibi mesajlaşma uygulamaları işinize yarayabilir.
Telefonunuzu yeniden başlatmayı deneyin. Bilgisayar mantığıyla çalışan akıllı telefonlar, yeniden başlatıldığında 'kendine gelebiliyor'.
SIM kartınızı çıkarmak da çözüm olabilir. Bağlantı sorunu yaşıyor ve tüm bu saydıklarımız işe yaramıyorsa SIM kartı çıkarıp takmayı deneyin.
Ağ ayarlarını sıfırlayarak da bağlantınızı sağlama şansınız var. iPhone ve Android cihazlar üzerinden 'Sıfırlama' ayarına girerek ağ ayarlarını sıfırlamayı deneyin.
Kullandığınız ağ operatörünü kullanan başka birisinin problem yaşayıp yaşamadığını öğrenin. Ağ operatörünün baz istasyonunda geçici şebeke problemi olabilir.
Şebeke hatası yaşadığınız Android cihazdan şebeke ayarlarına Ayarlar>Bağlantılar>Mobil Ağlar> Şebeke modu kısmından giriş yapın. Buradaki ayarları değiştirerek deneyin.
Hepimize çok geçmiş olsun.
Paylaş