Paylaş
Hürriyet Grubu e-Business Pazarlama Müdürü Mustafa Kemal Temel, uzun yıllar Trendyol’da çalışmış; hatta kurucu 6 ekipten de biri.
Çalışma temposunun içinde elbette bu ilginç verilere de rastlamış.
Örneğin kadınların en çok çanta veya giysiyi günün hangi saatlerinde baktığını biliyor musunuz? Temel’e göre kadınlar daha çok sabah saatlerinde, yani 07:00 ila 09:00 arasında kendilerini alışveriş sitelerinde buluyormuş. Bunun sebebi de kadınların sabah saatlerinde indirim, fırsat kampanyalarını takip etmek istemeleri. Dolayısıyla işe başlamadan önceki saatlerini kadınlar, yoldayken bu sitelerde geçiriyor.
Peki ya en çok ne zaman iş ilanlarına bakıyoruz?
Temel’e göre en çok Şubat ayında insanlar iş arayışına giriyor. Bunu da şu anda görevini sürdürdüğü birimlerden biri olan Yenibiriş.com’a dayanarak söylüyor. Temel, insanların zamların maaşlara yansıtıldığı Şubat’ın ilk gününde beklediği zammı alamayanların doğrudan kendilerini iş ilanlarına verdiğini belirtiyor. Yaz aylarında kısmen iş ilanı sitelerine girenler azalsa da, üniversitelerden yeni mezun olanlar nedeniyle Haziran ayında iş arayanların sayısında da kayda değer bir artış gözleniyor.
Ev ilanlarına en çok baktığımız gün ise Pazartesi. Haftasonu daha çok evleri gezmeyi yeğleyenler pazartesi günü yoğun olarak internet üzerinden emlak sitelerine giriyor.
İnternet üzerinden dizi izleyenlerin neredeyse yüzde 70’ini kadınlar oluşturuyor. Mesai saatleri dolayısıyla dizileri TV başında izleyemeyenler her gün 750 bin ila 1 milyon insanın akın ettiği dizi sitelerinde kendini buluyor.
Temel’in anlattıkları aslında insanımıza dair önemli verileri ortaya koyuyor. Türkiye’de bir hayli zorlu olan e-ticaret sektöründe büyümek isteyenlerin bu gibi verileri kesinlikle göz ardı etmemesi ve işe başlamadan önce kullanıcıların internet üzerindeki davranışlarını iyi analiz etmesi gerekiyor.
Paylaş